בוחרים בפריימריז
בוחרים בפריימריז | צילום:

המערכת הפוליטית בישראל הופתעה, בלשון המעטה, מהניצחון הערב (שני) של אבי גבאי בפריימריז לראשות העבודה. הניצחון שלו הגיע נגד כל הסיכויים ובתום קרב צמוד במיוחד עם הפרש של כ-1,300 קולות בהשוואה לעמיר פרץ. האחרון שוחח עם גבאי והודה בהפסדו. בשיחה בין השניים אמר גבאי לפרץ: "אני רואה בך שותף מרכזי למשימה להחליף את שלטון נתניהו".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

יו"ר המפלגה שהודח, יצחק הרצוג, בירך את אבי גבאי על ניצחונו. הרצוג איחל לו בהצלחה והבהיר כי "אתייצב לצידו לסייע לו בכל דרך לחיזוקה של מפלגת העבודה והחלפת השלטון". הרצוג הודיע גם כי שוחח עם עמיר פרץ, שבו הביע תמיכה, ובירך אותו "על מערכת הבחירות המרשימה שניהל".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שלה ניצחון ראשון אחרי שורה של הפסדים מסרה כי "בחירתו של אבי גבאי היא הישג מדהים ומרגש המעיד יותר מכל על כך שמפלגת העבודה היא מפלגה חפצת חיים, חכמה ודמוקרטית שיכולה לשמש דוגמה ומופת למערכת הפוליטית בישראל. זכינו ביו"ר מפלגה נקי כפיים, אמיץ ויוצא דופן בכישוריו ומחר נקום לבוקר של תקווה".

יו"ר התנועה ציפי לבני בירכה גם היא: "כפי שהקמת המחנה הציוני היא זו שיצאה את התקווה הגדולה וההישג המשותף בבחירות הקודמות - המשימה המשותפת שלפנינו כעת היא ליצור תקווה מחודשת ואמתית להחלפת השלטון ולהציע דרך אחרת, טובה יותר לישראל ואזרחיה".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "ברכות לאבי גבאי על בחירתו ליו"ר מפלגת העבודה. הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים טובים ואני שמח כי גבאי החליט לתרום מהידע והניסיון שלו לטובת אזרחי מדינת ישראל".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "מהפך בעבודה. חברים רוצים ניצחון. ביבי מזיע ובצדק. בכירי המפלגה לחשבון נפש. רק גוש רחב יחזיר את התקווה ללב".

יו"ר מרצ זהבה גלאון בירכה גם היא: "אבי אדם מרשים ורציני ואשמח לשתף איתו פעולה כדי להחליף את השלטון. מגיע לציבור הישראלי לראות אופוזיציה נושכת וביקורתית כפי שאופוזיציה צריכה להיות". באשר לפרץ הוסיפה גלאון כי "לזכותו יאמר שמעולם לא חשש להגדיר את עצמו כאיש שמאל ואני משוכנעת שהוא ימשיך לעבוד באותה מסירות כדי לשנות את המדינה".

גם שר הביטחון לשעבר, ומי שהוביל להתפטרותו של גבי מממשלת נתניהו, משה יעלון, בירך את גבאי: "אבי ידידי, ניצחונך הערב זוקף את ראשם של שליחי ציבור שהוכיחו חוט שדרה מוסרי - במעשים! ממליץ כמו בכל תפקיד חדש, להתחיל ברגל ״ימין״! בהצלחה!".