המרוץ לראשות מפלגת העבודה: בשעה 11:00 נפתחו הקלפיות במסגרת הסיבוב השני בבחירות ליו"ר המפלגה, זאת לאחר שבסיבוב הקודם ניצחו עמיר פרץ עם 32% מהקולות, ואבי גבאי 27%. היום יתמודדו השניים על קולותיהם של כ-52,505 אלף בעלי זכות הבחירה שיצביעו ב-200 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אתרי ההצבעה יהיו פתוחים כ-10 שעות וייסגרו לקהל בשעה 21:00. גם בסיבוב הנוכחי הבחירות יתבצעו במערכות ממוחשבות שמשדרות בזמן אמת את אחוז ההצבעה ועומס המצביעים בקלפיות ישירות אל חדר הבקרה של ועדת הבחירות של המפלגה. "נכון לעכשיו, כל הקלפיות פתוחות ויום הבחירות מתנהל כסדרו", אמר מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. "אחוז ההצבעה הנוכחי, נכון לשעה 14:00 עומד על 18% והצפי ששיא ההצבעה עוד לפנינו. אני קורא לחברי וחברות מפלגת העבודה להגיע, להצביע ולהשתתף בבחירות. בשבועות האחרונים אנחנו עדים למומנטום גדול שהמפלגה צוברת והשיח הציבורי והתקשורתי החיובי הוא עדות לכך. וזה הזמן של חברי וחברות המפלגה נצל את הכוח הדמוקרטי שניתן להם ולבחור את המנהיג הבא שלנו".

 עם פתיחת הקלפיות התייצב המועמד אבי גבאי יחד עם אמו שרה בקלפי בירושלים וקרא למתפקדי המפלגה לקחת חלק בבחירות הפנימיות. "הסיפור היום מאוד פשוט - אחוזי הצבעה גבוהים יקרבו אותנו לניצחון ולהתחלה חדשה למפלגת העבודה", אמר. "אחוזי הצבעה נמוכים יובילו אותנו למה שהיה. אפשר לנצח את הסטטיסטיקה. זה תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו. אל תתנו למזג האוויר לבחור יו"ר במקומכם. צאו להצביע".

יו"ר מפלגת העבודה החדש, גבאי
גבאי בקלפי בירושלים | צילום:

בשבוע שעבר הצביעו 59% ממתפקדי העבודה. אם בסיבוב השני שיעור ההצבעה יהיה גבוה יותר, אבי גבאי מתקרב מאוד ללשכת היו"ר, אך אם אחוז ההצבעה יירד מ-53%, עמיר פרץ ינצח. אם שיעור ההצבעה יהיה באמצע - אז צפוי קרב צמוד.

אבל מה זה אומר במספרים: הפער בין עמיר פרץ לאבי גבאי עומד על 1,750 קולות. ליצחק הרצוג ואראל מרגלית הצביעו יחד כ-10,000 איש, ושניהם הביעו תמיכה בפרץ. לכאורה זה סוגר את הסיפור, אבל הרצוג ומרגלית הם לא הרב עובדיה והרב אלישיב - והמצביעים שלהם לא מחויבים בהכרח למה שאומרים המועמדים. כדי לסגור את הפער, אבי גבאי זקוק ל-60% אחוז מתומכי מרגלית והרצוג. פחות מזה והוא מפסיד.

אך ישנו מרכיב שלישי והוא הדומיננטי ביותר - ההסתדרות. ב-2005 ההסתדרות תומכת בעמיר פרץ מול שמעון פרס - עמיר פרץ זוכה. ב-2007 היא הולכת עם ברק בבחירות לראשות העבודה - ברק מנצח. ב-2011 הם בעד יחימוביץ' והיא זכתה. ב-2013 היא נגד יחימוביץ' - והרצוג מנצח. הפעם ההסתדרות תומכת בעמיר פרץ ואבי גבאי פועל כאן נגד הסטטיסטיקה. הוא צריך לנצח מחר את ההסתדרות, את השרב, את הרצוג ואת מרגלית - ויש לו 10 שעות הצבעה לעשות זאת.

יו"ר מפלגת העבודה המודח הרצוג וח"כ אראל מרגלית, שהפסידו שניהם בסבב הראשון בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, הודיעו על תמיכתם בפרץ, בעוד חברות הכנסת שלי יחימוביץ' וסתיו שפיר התייצבו לצד גבאי. חברי כנסת נוספים שהתייצבו לצד פרץ: נחמן שי, רויטל סוויד, מרב מיכאלי, איתן ברושי ואיציק שמולי, איילת נחמיאס-ורבין ומנואל טרכטנברג - וגבאי גייס את תמיכתם של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, המועמד שפרש עמירם לוין, ח"כ יוסי יונה וח"כ זוהיר בהלול.