סמוטריץ נגד נפתלי בנט: “אם הוא יכפה עלינו לרוץ לבד – כך נעשה”

יו"ר הבית היהודי הכריז הבוקר שוב: "לא יהיו עוד שריונים ברשימת הבית היהודי לאנשי תקומה" - ועורר את זעם ראשי האיחוד הלאומי • סמוטריץ: "אני רוצה מפלגה עם זהות ציונית דתית שלא מטשטשת את זהותה. אם בנט יתעקש לפלג את הימין -
נרוץ לבד"
חיים בוזגלו
ט' תמוז התשע"ז / 03.07.2017 12:35

חורבן ‘הבית’? חמש שנים מאז הפציע שר החינוך ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט בשמי הפוליטיקה הישראלית והכריז על האיחוד בציונות הדתית, נראה כי הציונות הדתית עומדת בפני משבר מחודש.

“לא יהיו עוד שריונים ברשימת הבית היהודי לאנשי תקומה”, הכריז הבוקר (שני) השר בנט בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’-  ועורר את זעמו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ מהאיחוד הלאומי-תקומה, שמיהר להבהיר כי בתקומה לא חוששים מהליכה עצמאית לבחירות.

“האיחוד הלאומי היא מפלגה עצמאית ואם בנט יתעקש לפלג את הימין ויכפה עלינו לרוץ לבד – כך נעשה”, כתב סמוטריץ בקבוצת העיתונאים ‘המטבחון’.

הוא הבטיח כי לא יתמודד עצמאית בפריימריז. “יש לי מה לעשות גם בחוץ. אין לי מטרה להיות בכנסת”.

סמוטריץ’, שנשאל על ידי עיתונאים לסיבת התנגדותו להתמודדות בפריימריז של ‘הבית היהודי’, על אף שאילו היה משתתף בהם ככל הנראה היה מדורג במקום גבוה – השיב ותקף את יו”ר הבית היהודי: “אני לא מוכן להיטמע בתוך מפלגה שהכוונות של היו”ר שלה לא ברורות. יש לי זהות ואג’נדה ברורה ובשביל זה אני בכנסת. אם נפתלי רוצה להפוך את הבית היהודי למפלגת ימין מדינית בניחוח יהודי – אין לי מה לחפש בה”.

סמוטריץ התייחס גם לעמדותיו של בנט בנושאי דת, בהם נוקטים השר אורי אריאל וח”כ סמוטריץ לא פעם עמדה עצמאית: “אני רוצה מפלגה עם זהות ציונית דתית מובהקת, שלא מטשטשת את הזהות שלה כדי לגדול באופן מלאכותי – מה שלהערכתי גם חסר סיכוי על רקע המפה הפוליטית הנוכחית. אני מאמין שזו הדרך להנהגת המדינה”.

סמוטריץ הדף גם את טענותיו של השר בנט כי אינו יודע להבדיל בסיעה בין תקומה לבית היהודי, וכי המצב שהוביל לאחדות ב2013 שונה מהמצב כעת. “זה בערך כמו לומר שאם הוא רוצה להנהיג את מחנה הימין שיתמודד בפריימריז בליכוד… לכל מפלגה יש את הייחודיות שלה”, עקץ את יו”ר מפלגתו על הכוונה להפוך את הבית היהודי למפלגת ‘הליכוד 2’ בדרך להנהגת המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות