טיילור מישה ויוליה. גילו את הניצוץ היהודי // צילום: יוסי גמזו

בית נוצרי, לב יהודי

עולים על מדים: טיילור, מישה ויוליה התאהבו בישראל, התגיירו - עלו לארץ והתגייסו לקרבי

 

טיילור, מיכאיל ויוליה הם חיילים בודדים שהסיפור שלהם יוצא דופן בהיבט נוסף: שלושתם נולדו וגדלו בבתים נוצריים בחו"ל. בשלב מסוים בחייהם נחשפו ליהדות והחליטו לקשור את גורלם במדינת ישראל, לעלות ולשרת כלוחמים בצה"ל. הם בחרו ביהדות כדרך חיים והחליטו שמבחינתם הדרך הנכונה היא עלייה, תהליך גיור, גיוס לצה"ל והקמת בית במולדתם החדשה.

כך למשל, סמל טיילור קהליל (20), לוחמת בגדוד תבור של חטיבת החילוץ וההדרכה, עלתה לארץ לפני כשנתיים מארה"ב. "אמא שלי היתה קתולית וחינכה אותנו לפי המסורת הנוצרית", מספרת טיילור. "למדתי בבתי ספר קתוליים עם אחי, עד שביום בהיר אחד הוא החליט שהוא רוצה להיות יהודי. ההחלטה שלו היתה בעיניי מאוד מוזרה, בעיקר כי לא היה לנו שום קשר ליהדות. אבל אח שלי נתן לי ולאמא הזדמנות להציץ בחיים היהודיים והתאהבנו". לדבריה, "באותה השנה התחלתי תהליך גיור. הרגשתי שהתהליך שאני עוברת לא יהיה שלם אם לא אעלה לישראל ואתרום למדינה. החלום שלי היה להיות לוחמת כמו סבא שלי ששירת בצבא האמריקני". 

סמל יוליה לוין (25), לוחמת בגדוד רם של חטיבת החילוץ, עלתה לארץ מלונדון לפני כשנה וחצי, שם סיימה לימודי תואר ראשון בעברית ובמזרחנות. בשנה השלישית ללימודים היא השתתפה בתוכנית חילופי סטודנטים והגיעה לירושלים ללמוד באוניברסיטה העברית, "זה היה הרגע שבו הבנתי שאני רוצה להתגייר ולעשות שירות משמעותי בצבא. משפחתי קיבלה את ההחלטה הזו בשמחה ובהבנה רבה. הם ראו כמה שזה עושה אותי מאושרת". 

סמל מיכאיל (מישה) שביינפורט (20), לוחם בחיל התותחנים, עלה לארץ מאוזבקיסטן לפני שלוש שנים. "בתור ילד קטן היינו חוגגים את חגי הנוצרים בבית הספר ובבית, והאווירה הנוצרית הקיפה אותי. החיבור ליהדות החל מכך שאחותי הגדולה שמעה מאחד הילדים בבית הספר על הסוכנות היהודית. התחלנו ללכת לפעילויות שלהם ומאוד התחברנו לשיחות ולערכים. החלטתי לנסוע לישראל במסגרת פרויקט 'תגלית' כדי להבין במה מדובר, וכשהגעתי פשוט התאהבתי באנשים. החלטתי שאני עולה לארץ ומתגייר. אמי קיבלה את זה מאוד יפה, היא שמחה שמצאתי מקום טוב להיות בו". במהלך השירות הצבאי עבר מישה תהליך גיור במסגרת פרויקט "נתיב". ביום חמישי האחרון היו שלושתם בין 6,000 החיילים הבודדים שזכו ליום כיף בפארק המים בשפיים. האירוע פתח את שבוע ההוקרה לחיילי צה"ל, המתקיים זו השנה השלישית מטעם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), "יחד למען החייל" (הגוף המאוחד של קרן לב"י והאגודה למען החייל) ובשיתוף צה"ל ומועדון "יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו