וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יורש העצר המודח בסעודיה מוחזק בארמון ונאסר עליו לצאת לחו"ל"

בניו יורק טיימס דווח כי מוחמד בן נאיף, שהיה עד לאחרונה המלך העתידי, מוחזק בארמון בעיר ג'דה במטרה למנוע התנגדות ליורשו בתפקיד, מוחמד בן סלמאן הצעיר. בריאד מכחישים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

יורש העצר המודח של ערב הסעודית מוחמד בן נאיף מוחזק בארמונו ונאסר עליו לצאת מהממלכה - כך דיווח הלילה (חמישי) הניו יורק טיימס. לפי ארבעה גורמים אמריקניים רשמיים בעבר ובהווה וגורמים סעודיים המקורבים לבית המלוכה, מי שהיה עד לשבוע שעבר המלך העתידי מוחזק בארמון בעיר ג'דה ומטרת ההגבלות עליו למנוע כל התנגדות אפשרית לבן דודו וליורשו בתפקיד, מוחמד בן סלמאן הצעיר.

לא ברור למשך כמה זמן הוטלו ההגבלות על בן נאיף בן ה-57, אחיינו של המלך סלמאן שעמד בראש שירותי הביטחון עד שהודח מכל תפקידיו. בריאד הכחישו את הדיווח וגורם במשרד החוץ כינה אותו "חסר ביסוס ושקרי".

מוחמד בן סלמאן, בן 31, צבר סמכויות רבות מאז אביו סלמאן עלה לשלטון בינואר 2015, ונחשב לאיש החזק ביותר בממלכה. הוא זוכה לאהדה רבה בקרב צעירים, אך קידומו המהיר הגיע על חשבונם של נסיכים מבוגרים יותר, שחלקם רואים בו דמות פזיזה ותאבת שלטון. יורש העצר משמש בין היתר גם שר ההגנה, והוא מנהל את המלחמה היקרה והעקובה מדם בתימן השכנה.

לקריאה נוספת בנושא
מלך סעודיה הדיח את יורש העצר - ומינה את בנו במקומו
הנסיך האנטי-איראני שינהיג את סעודיה בעשורים הבאים

יורש העצר של ערב הסעודית הנסיך מוחמד בן סלמאן מנשק את ידיו של בן דודו שאותו החליף בתפקידו, 21 ביוני 2017. AP
מאבקים מאחורי הקלעים. מוחמד בן סלמאן מנשק את ידו של בן דודו/AP

אחרי ההדחה הדרמטית של המלך, כלי התקשורת הממלכתיים בערב הסעודית תיארו את חילופי השלטון כמהלך חלק, ושידרו שוב ושוב את הקטע שבו מוחמד בן סלמאן מנשק את ידו של בן דודו, שאיחל לו בהצלחה בתפקיד החדש.

"זאת אינדיקציה לכך שמב"ס (מוחמד בן סלמאן) לא רוצה שום אופוזיציה", אמר גורם אמריקני בכיר. "הוא לא רוצה שום פעולה בעורף המשפחה. הוא רוצה קידום חלק ללא שום התנגדות – לא שמב"נ (מוחמד בן נאיף) תכנן משהו בכל מקרה".

הגורם הוסיף כי הממשל האמריקני נמצא בקשר עם משרד הפנים של ערב הסעודית, אך לגורמים האמריקניים אין שום תקשורת עם מוחמד בן נאיף והם עוקבים אחרי המצב מקרוב. "הוא היה חבר ובעל ברית כל כך קרוב של ארצות הברית, אנחנו לא רוצים לראות שהם מתייחסים אליו בחוסר כבוד ובחוסר נימוס", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מלך ערב הסעודית סלמאן בפסטיבל באבו דאבי , דצמבר 2016. AP
המלך סלמאן/AP

לפי הדיווח בניו יורק טיימס, מאז הדחתו של שר הפנים הוותיק שנפצע בניסיון התנקשות של אל-קאעדה בעשור הקודם, כמה גורמי מודיעין ולוחמה בטרור אמריקניים, שהיו עמו ביחסים קרובים, הביעו בשיחות סגורות זעם על היחס כלפיו. עם זאת, הם נמנעו מלמתוח ביקורת פומבית בשל היחסים הטובים של המלך סלמאן ובנו עם הנשיא דונלד טראמפ ועם בכירים אחרים בממשל, כולל ג'ראד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא.

לאחר ההכרזה, סיפרו גורם סעודי וגורם אמריקני לשעבר, מוחמד בן נאיף שב לארמונו בג'דה רק כדי לגלות ששומריו הנאמנים הוחלפו בשומרים הנאמנים למוחמד בן סלמאן. מאז הם מנעו ממנו לעזוב את הארמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully