שתף קטע נבחר

ריבר הפסידה והיא על סף היסטוריה שלילית

ארגנטינה: אחרי ה-2:1 הביתי לגודוי קרוס, המיז'ונאריוס על סף סיום ראשון בתולדותיהם במקום האחרון, חצי שנה אחרי הזכייה באליפות. גורוסיטו יהיה המאמן החדש של ריבר

רק לפני חמישה חודשים וחצי, אי שם ביוני 2008, ריבר פלייט חגגה את האליפות ה-33 בתולדותיה, אחרי שזכתה בקלאוסורה, המחצית השנייה של העונה בארגנטינה. היום (א'), הקבוצה הכי מעוטרת במדינה על סף עשיית היסטוריה שלילית, כשהיא קרובה מתמיד לסיום במקום האחרון בטבלה, לראשונה בתולדותיה.

 

זאת אחרי ש'במשחק העונה' של התחתית באפרטורה, ריבר הפסידה 2:1 ללפני אחרונה גודוי קרוס, במשחק ביתי אותו אירחה באצטדיונה של ולס, בשל הקונצרטים של מדונה ב'מונומנטל'. הרנאן אנסינה (6) ולאנדרו קארוסו (84) כבשו לאורחים ממנדוסה, שצברו שלוש נקודות חשובות מאוד למאבקים נגד הירידה וינעלו אפרטורה חלש שלהם עם מזכרת של נצחונות על שלוש גדולות - ריבר, בוקה וראסינג.


אוהדים מחכים מחוץ למונומנטל להופעת מדונה (צילום: AP)

 

מתיאס אבלייראס (61) כבש את השער היחיד לריבר, שגם אחרי עזיבת דייגו סימאונה, לא מצליחה להמריא תחת המאמן הזמני גבריאל רודריגס. כעת, אם רוסאריו סנטראל תיקח נקודה בודדת משני המשחקים שנותרו לה, ריבר תסיים לראשונה במקום האחרון ותהפוך גם לקבוצה הראשונה שאחרי אליפות נועלת את הטבלה, 'הישג' ממנו נמנעה ברגע האחרון לאנוס, בעונה שעברה. החדשות הטובות לאוהדים הסובלים של המיז'ונאריוס: שחקן העבר נסטור גורוסיטו, כיום מאמן ארחנטינוס, יאמן מינואר את הקבוצה, אליה צפוי לחזור אריאל אורטגה.

 

גם העולה החדשה השנייה, סן מרטין טוקומאן, חזרה לחייך עם 0:2 ביתי על ניואלס. פבלו דה מונר (35) ואנטוניו איבנייס (78) כבשו והעניקו לקבוצתם ניצחון ראשון זה שישה מחזורים, אחרי ארבעה הפסדים ברצף. את הערב המוצלח לקבוצות התחתית השלימה חימנסיה חוחוי, שחזרה לצפון ארגנטינה עם 0:0 ממשחקה מול ראסינג קלוב, וצברה את נקודת החוץ הראשונה שלה העונה, אחרי שמונה הפסדים ברצף מחוץ לביתה.


אריאל אורטגה. צפוי לחזור לריבר בינואר (צילום: AP)

 

קבוצת תחתית שממשיכה להסתבך בטבלת הירידות היא הורקאן, שאחרי ה-4:1 בדרבי מול סן לורנסו באמצע השבוע, נראתה עדיין פגועה ובהלם מהרביעייה שספגה ב-25 הדקות האחרונות, והפסידה שוב, הפעם 1:0 אצל ארסנל. מאורו מאטוס (35) כבש את השער היחיד בדרום בואנוס איירס, דקה אחרי שכדור של הרנאן בארקוס האורח הורחק מהקו.

 

את הדרמה של המחזור בינתיים סיפקו באנפילד וארחנטינוס ג'וניורס, שנפרדו ב-2:2 מרתק. קרלוס רקאלדה (12) וניקולאס פבלוביץ' (34) כבשו לאדומים, אבל באנפילד הצילה נקודה דרמטית משערים של פקונדו פריירה (84) ולוסיאנו סיבלי (89).

 

לאנוס הלוהטת עדיין חולמת על אליפות

ולחלק המרתק של הטבלה, הצמרת הלוהטת. לאנוס, הקבוצה הטובה בליגה בחודש האחרון, שמרה על הסיכוי שלה לאליפות אחרי 0:2 בחוץ על ולס, משערים של דייגו לאגוס (8) וחוסה סאנד (59). 'אל גרנאטה' בפיגור נקודה מבוקה, שתצא הערב למשחק חוץ קשה בלה פלאטה, מול חימנסיה (21:20, שידור ישיר בספורט 5+ לייב).


חוסה סאנד. כבש ב-0:2 של לאנוס (צילום: AP)

 

גם סן לורנסו וטיגרה, שמרוחקות שתי נקודות מהכחולים-צהובים, יקוו לאיבוד נקודות של המוליכה במחזור הלפני האחרון של האפרטורה המרתק. טיגרה תתארח אצל רוסאריו סנטראל ואילו סן לורנסו תארח את אינדפנדיינטה. במקרה של שיוויון נקודות בסיום העונה, ייערך משחק מכריע בין שתי הצמודות או טורניר משולש במידת הצורך.

 

הצמרת (17): 1. בוקה 35; 2. לאנוס 34 (משחק יותר); 3. סן לורנסו וטיגרה 33 כ"א. התחתית: 17. גודוי קרוס והורקאן 17 כ"א; 19. רוסאריו סנטראל 15; 20. ריבר פלייט 13.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייגו בואנונטה מריב
צילום: AFP
מומלצים