Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 22 יוני 2017 (מהדורת הבוקר)

  ‏‏ כותרות המהדורה הפלסטינים לאונסק"ו: ישראל פוגעת במערת המכפלה, האתר נמצא בסכנה (מדיני) * ביהמ"ש המחוזי בביקורת חריפה על המשטרה: מנהלת מאבק איתנים מול קטין – בניגוד לדרישת המשטרה הקטין שוחרר ללא תנאי (חדשות) * שר הרווחה חיים כץ זומן לחקירה בלהב 433 (פוליטי) * כתב אישום קשה הוגש כמנגד מורה החשוד בפדופיליה (חדשות) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

‏‏

כותרות המהדורה

הפלסטינים לאונסק"ו: ישראל פוגעת במערת המכפלה, האתר נמצא בסכנה (מדיני) * ביהמ"ש המחוזי בביקורת חריפה על המשטרה: מנהלת מאבק איתנים מול קטין – בניגוד לדרישת המשטרה הקטין שוחרר ללא תנאי (חדשות) * שר הרווחה חיים כץ זומן לחקירה בלהב 433 (פוליטי) * כתב אישום קשה הוגש כמנגד מורה החשוד בפדופיליה (חדשות)

חדשות

ביהמ"ש המחוזי בירושלים בביקורת חריפה על המשטרה: מנהלת מאבק איתנים מול קטין * פעיל ימין בן 16 נעצר בעת שהפגין יחד עם עוד שלושה פעילים מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז נגד צו הגבלה שהוצא נגדו. הוא סירב להשתחרר בתנאים מגבילים והשופט הורה לשחררו לאלתר ללא תנאים (מגפון ניוז, הארץ)

תכנון לקוי בדרכים לבית הספר: שכונות רבות שנבנו בעשורים האחרונים ברחבי הארץ סובלות מחוסר תכנון חמור בדרכים לבית הספר והתושבים סובלים מדי בבוקר בפקקי ענק בדרכים בלב השכונות. תכנית חדשה של מנהל התכנון יוצאת לדרך ולפיה כל שכונה שתיבנה תתוכנן בהתאם לתוכניות שייקחו בחשבון בעיקר משפחות וילדים קטנים (חדשות2)

ארוחה חמה? לא בבית ספרנו: על אף הכסף המוזרם מקופת המדינה לטובת הגשת אוכל חם לתלמידים בתוך כותלי בית הספר יותר מ-30% מבתי הספר לא מנצלים את ההטבה. כך יוצא ש-16 אלף תלמידים, דווקא מהשכבות החלשות, שבים הביתה בטרם קיבלו ארוחה חמה. (חדשות2)

תחזית האו"ם: אוכלוסיית העולם תצמח במיליארד בני אדם עד 2030 * דוח שחיבר האו"ם חוזה את מצב היבשות מבחינת גידולי אוכלוסייה ומלמד כי עד שנת 2050 אוכלוסיית העולם תגדל בכ-77% * הודו צפויה לעקוף את סין בגודל האוכלוסייה תוך 7 שנים

כתב אישום חמור כנגד המורה החשוד בפדופיליה הוגש הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב * מכתב האישום עולה סדרת מעשים מגונים בקטינות בנות 7-8 שהיו תלמידותיו ובקטינה נוספת בת 13(מגפון ניוז)

פוליטי

ליברמן: יש להגיע להסכם אזורי לפני הסכם עם הפלסטינים ; אנחנו לא נסכים לחזרת פליט אחד לתוך גבולות 67

פרשת השחיתות בתע"א: שר הרווחה חיים כץ זומן לחקירה בלהב 433, ייחקר בתחילת השבוע * חקירת המשטרה מתמקדת בין היתר בחשדות בדבר אילוץ עובדים להתפקד לליכוד ולהשתתף בפריימריז במפלגה – עם רשימות שנמסרו להם על ידי חברי ועד העובדים בתקופה שבה כץ עמד בראשו * בנו נעצר בחשד שהפעיל לחצים על עובדים להתפקד לליכוד תמורת טובות הנאה * השר חיים כץ: "אשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ואני בטוח כי הכל ישוב בשלום לקדמותו"

מדיני

הפלסטינים: ישראל פוגעת במערת המכפלה, האתר נמצא בסכנה * בפנייה למרכז המורשת העולמית באונסק"ו, טוענת הרשות הפלסטינית כי ישראל לא מאפשרת למוסלמים להתפלל במקום, לא מבצעת תיקונים ומציבה מחסומים. * ישראל בתגובה: "יוזמה פוליטית וחסרת ביסוס" (מעריב)

יועצו של נשיא ארה"ב גארד קושנר, יחד עם שליח טראמפ למזה"ת ג'ייסון גרינבלט, נפגשו אמש עם אבו מאזן ברמאללה: "טראמפ מחויב להסכם שלום רציני" * דוברו של אבו מאזן: "כל הסוגיות נדונו לעומק, כולל הסדר הקבע והפליטים" * גורם פלסטיני ציין לרויטרס כי "הפגישה הייתה רעה בלשון המעטה" – הפלסטינים סירבו לדרישה האמריקאית להפסיק את התשלומים למשפחות המחבלים הכלואים בישראל, ומנגד, התעקשו ודרשו את הפסקת הבנייה בהתיישבות היהודית מחוץ לקו הירוק.

דלק ממצרים לעזה: בירושלים פעלו מאחורי הקלעים במטרה למנוע הסלמה * משבר החשמל ברצועה נפתר, לפחות זמנית, לאחר שקהיר הכניסה דרך מעבר רפיח כ-20 מכליות דלק. התיווך נועד למנוע התדרדרות ביטחונית, מבלי לפגוע במעמד אבו מאזן (מעריב)

חוץ

דיווח: אסירים בתימן העידו על עינויים מצד חוקרים אמריקנים

ארה"ב: חבר מושבעים במילווקי זיכה שוטר שירה למוות בגבר שחור שנמלט ממנו * התקרית שאירעה באוגוסט שעבר גררה זעם רב בעיר ומהומות קשות שנמשכו יומיים. הגבר שנורה נשא עמו אקדח אשר נגנב בפריצה כמה שבועות קודם לכן

סוריה: אוסטרליה: "למרות איום הרוסים – נחדש ההפצצות ברחבי בסוריה"

– דיווח: ארה"ב, רוסיה וירדן חתמו על הסכם לפיו יוקם אזור ביטחון בדרום סוריה * סיכמו על הרחקת מיליציות פרו-איראניות מגבול ירדן (א-שרק אל אווסט)

עיראק: האו"ם: יותר מ-5 מיליון ילדים זקוקים לסיוע דחוף בעירק

– מסגד אל נורי במוסול שהיה אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר של עיראק, בו הכריז אל באגדדי על הקמת חליפות איסלאמית, פוצץ ונהרס. אך בעוד צבא עיראק מפרסם כי דעא"ש הוא זה שפוצץ את המסגד, בדעא"ש מאשימים את ארה"ב בתקיפה, וארה"ב מצידה מכחישה את הטענה כי הפציצה את המסגד במוסול * תיעוד האירוע מוכיח כי מדובר במטעני נפץ ולא בתקיפה אווירית. * ראש ממשלת עירק: "דאעש מודה בתבוסתו על ידי פיצוץ המסגד"

קוריאה: טילרסון: "סין צריכה ללחוץ על צפון קוריאה לרסן את תכנית הגרעין כדי למנוע הידרדרות נוספת באזור"

פרסום ושיווק

משרד הפרסום יהושע TBWA זכה במכרז הרכבת * על תקציב הפרסום התמודדו גם באומן, כליקמן, אדלר גיתם ו- LEAD (גלובס)

בריאות

ח"כים ליועמ"ש: להעמיד לדין את חברות הטבק על עבירות של המתה וסיכון חיים * הח"כים יהודה גליק ויואל חסון: "יש מתקפה של גורמי הסיגריות על תושבי ישראל, הגובה מספר עצום של קורבנות. מי שעושה מעשים כה חמורים – ראוי שיהיה חשוף לענישה" * חברות הטבק נתבעו בשנים האחרונות בארה"ב בגין גרימת מוות – ושילמו פיצויים גבוהים (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן