וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע דקירה בגוש עציון: אדם נפצע קל מאוד; המחבל נתפס

מחבל ניסה לדקור אזרח ישראלי ליד היישוב אלון שבות שבגוש עציון. המחבל לא הצליח לדקור את האזרח, אך הוא נחבל במהלך מאבק אתו וטופל במקום. כוח צה"ל שהיה במקום תפס את המחבל

צילום מסך

(בווידאו: זירת הפיגוע באזור שער שכם בירושלים, אמש)

מחבל ניסה לדקור הלילה (שבת) אזרח ישראלי בסמוך ליישוב אלון שבות שבגוש עציון. האזרח לא נפצע מדקירה, אך נחבל באורח קל מאוד בעימות עם המחבל וקיבל טיפול רפואי במקום. המחבל נתפס על ידי כוח צה"ל שהיה במקום והוא תוחקר בזירה.

ניסיון הפיגוע הגיע כמה שעות לאחר הפיגוע המשולב באזור שער שכם שבעיר העתיקה בירושלים שבו נדקרה למוות רב-סמל ראשון הדס מלכא, שוטרת מג"ב בת 23. בפיגוע נפצעו שני בני אדם באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל. הם פונו לבתי חולים בעיר לקבלת טיפול רפואי. שלושת המחבלים, שפעלו בשתי זירות והשתמשו ברובה ובסכין, חוסלו.

עוד בנושא:
תיעוד הפיגוע בירושלים: השוטרים יורים לעבר המחבלים בשער שכם
הדס נאבקה במחבל, ניסתה לשלוף את נשקה - ונדקרה למוות
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בירושלים: "שלושה אריות ביצעו את המתקפה"

כוחות הביטחון סורקים אחר המחבל שירה לעבר כלי רכב בפיגוע בצומת מיצד שליד תקוע. 10 ביולי 2016. מאשה ברודר, תצפית TPS
המחבל נתפס ותוחקר. חיילי צה"ל בגוש עציון/תצפית TPS, מאשה ברודר

הלילה קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות על הפיגוע והבטיח כי הוא "לא יהיה האחרון". זאת הפעם הראשונה שבה הארגון מקבל אחריות על מתקפה בישראל, אחרי שבעבר שיגרו אנשיו בחצי האי סיני ותומכיו ברצועת עזה רקטות לעבר שטח המדינה. "אריות של החליפות ביצעו מתקפה מבורכת נגד התקבצות של יהודים באל-קודס", נכתב בהודעה הרשמית. "בעזרת אללה, הצלחנו להוציא לפועל מתקפה בלב אל-קודס, ליד הר הבית. זאת נקמה למען דתו של אללה וקדושת המוסלמים".

חמאס דחה את קבלת האחריות של דאעש ואמר כי המחבלים היו חברי הארגון וחברי החזית העממית. לדברי בכיר הארגון עזת א-רישק, "זהו שיתוף פעולה בין דאעש למודיעין של ישראל".

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
דאעש קיבל אחריות. זירת הפיגוע ליד שער שכם בירושלים, אמש/רויטרס

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים הם ברא סאלח, עאדל ענכוש ואוסמה עטא, בני 18 מאזור רמאללה. בהודעה שפרסמו שב"כ והמשטרה נמסר כי השלושה נעצרו בעבר בגין פעילויות טרור.

בעקבות הפיגוע כיתרו כוחות צה"ל את מרחב דיר אבו משעל, שממנו הגיעו שלושת המחבלים. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם בכירי מערכת הביטחון וקיבל את המלצת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר. עם זאת, הושארו על כנם ההיתרים לכניסה לישראל לתפילות הרמדאן.

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אמש/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אמש/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully