פרופ’ באוניברסיטה העברית: “קוד אתי? שמרצים לא יגיעו עם כיפות”

פרופסור עמירם גולדבלום, הידוע בהתבטאויות מעוררות מחלוקת, תוקף את את שר החינוך: "בנט הצטרף ל'סמוטריץ'-יוגנד'" • על הקוד האתי: "סטודנטים פוחדים להביע את דעתם מול מרצה חובש כיפה סרוגה ומניחים שמדובר בימני או ימני קיצוני"
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשע"ז / 15.06.2017 18:33

פרופסור עמירם גולדבלום, מרצה לכימיה באוניברסיטה העברית בירושלים, קורא לאסור על מרצים להגיע עם כיפה לכיתת הלימודים.

לפי דיווח ב-nrg, במספר פוסטים שפרסם השבוע בעמוד הפייסבוק שלו, התייחס גולדבלום לסערה סביב הקוד האתי באקדמיה – אותו מבקש שר החינוך בנט לקדם – וכתב כי חבישת כיפה כמוה כאמירה פוליטית של המרצה ועל כן היא אסורה על פי הקוד האתי.

“על פי הקוד האתי – אסור למורה להיכנס לכיתה עם כיפה סרוגה. כיפה סרוגה על ראש של מרצה זו הצהרת ימניות”, לדבריו, “כל סטודנט יפחד במינימום להביע דיעה נגד הדת מול מרצה חובש כיפה סרוגה, שלא לדבר על דיעה פוליטית על הדיכוי והאפרטהייד בשטחים”, כתב גולדבלום וצירף לפוסט את תמונתו של פרופסור זכריה מדר, מרצה לביוכימיה באוניברסיטה.

בפוסט קודם בנושא כתב: “בנט הצטרף ל’סמוטריץ’-יוגנד’ – לובשי החולצות המתקראים ‘אם תרצו’ – ועתה גם אסא כשר נפגש עם היוגנד ורשם מפיהם את הקוד האתי. כיפה סרוגה היא הצהרה פוליטית. סטודנטים פוחדים להביע את דעתם מול מרצה חובש כיפה סרוגה ומניחים – בצדק רב ב-90% לפחות מהמקרים – שמדובר בימני או ימני קיצוני.

“בתגובה לקוד האתי – עד שלא מסירים את הכיפות הסרוגות מאולמי ההרצאות -נבוא עם חולצות של שלום עכשו, או שוברים שתיקה או בצלם או מחסום ווטש או יש דין ועשרות אחרים. לא אשמע אפילו לפסיק אחד מהקוד האתי של היוגנד. אני קורא לחבריי להחרים את הקוד האתי, שכנראה יעבור במל”ג המפוקפק הזה, שכולו מינויים פוליטיים של סר החינוך” .

פרופסור גולדבלום נודע בעבר במספר התבטאויות מעוררות מחלוקת.

לפני כשנה וחצי פרסם  בדף הפייסבוק שלו תמונה של שרת המשפטים איילת שקד כשעל גופה סימן גולגולת ומידיה נוטפות טיפות דם – תחת הכיתוב: “אילת שקד – ידיך דמים מלאו”.

פרופסור עמירם גולדלבום אמר בתגובה בשיחה עם אתר nrg, כי כוונתו בדברים היא להדגיש שהקוד האתי שמציע השר נפתלי בנט לא מטפל בבעיית הפוליטיזציה באקדמיה.

“הקוד האתי אמור להגן על הסטודנטים שירגישו נוח להביע את דעותיהם”, הסביר. “הבעיה מספר אחת שמפריעה לתלמידים באוניברסיטאות זה כשמורה נכנס עם כיפה סרוגה. רוב הסטודנטים רואים בכך סימן לזה שהמרצה הוא ימני, והם לא ידברו על כיבוש ולא יביעו את דעותיהם בחופשיות. רוב הפולטיזציה באקדמיה מגיעה מהכיפות הסרוגות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשקוש. כיפה לא מפחידה אותי. כסטודנטית ואני לא צריכה לדבר עם המרצה על פוליטיקה.
    16/06/2017 20:14
    סטודנטית
  1. אני סטודנטית ואני מכירה לפחות עשרות סטודנטים שלא מבינים על מה המהומה , הקוד מצויין ובא למנוע ממרצים לשטוף לנו תמוח בדעות הפוליטיות שלהם. שילמדו מה שהם באו ללמד. האם ראשי ועד האוניברסיטאות שאלו את הסטודנטים מה דעתם בנוגע לקוד? קדחת. סביר שגם שיחדו באיזשהו אופן את ראש אגודת הסטודנטים שנדמה לי הגיב באחת הכתבות נגד “כליאת חופש הביטוי של המרצים”. תראו לי סטודנט אחד שמתנגד לקוד הזה (והוא לא קיצוני שטוף מוח בעצמו ורוצה לכפות את דעותיו הפוליטיות על השאר).

    באנו לאוניברסיטה ללמוד ביולוגיה, מחשבים, פסיכולוגיה, לא לשמוע הטפות. לא להנהן ולהצטרך להתחנף ליצורים שרוצים לקבל תשלושים אלף שקל ולעשות מה שבת שלהם. פשוט חוצפה. הסטודנטים לא מתנגדים לקוד. מי שמתנגד זה שטופי מוח מקצוות המפה הפוליטית שקשה להם להפסיק לשטוף לכיתה שלהם תמוח.

  2. סטודנטים באוניברסיטאות בעד הקוד האתי. רק שטופי המוח לא.
    16/06/2017 21:11
    סטודנטית
  3. אני סטודנטית ואני מכירה לפחות עשרות סטודנטים שלא מבינים על מה המהומה , הקוד מצויין ובא למנוע ממרצים לשטוף לנו תמוח בדעות הפוליטיות שלהם. שילמדו מה שהם באו ללמד. האם ראשי ועד האוניברסיטאות שאלו את הסטודנטים מה דעתם בנוגע לקוד? קדחת. סביר שגם שיחדו באיזשהו אופן את ראש אגודת הסטודנטים שנדמה לי הגיב באחת הכתבות נגד “כליאת חופש הביטוי של המרצים”. תראו לי סטודנט אחד שמתנגד לקוד הזה (והוא לא קיצוני שטוף מוח בעצמו ורוצה לכפות את דעותיו הפוליטיות על השאר).
    באנו לאוניברסיטה ללמוד ביולוגיה, מחשבים, פסיכולוגיה, לא לשמוע הטפות. לא להנהן ולהצטרך להתחנף ליצורים שרוצים לקבל תשלושים אלף שקל ולעשות מה שבת שלהם. פשוט חוצפה. הסטודנטים לא מתנגדים לקוד. מי שמתנגד זה שטופי מוח מקצוות המפה הפוליטית שקשה להם להפסיק לשטוף לכיתה שלהם תמוח.