שתף קטע נבחר

מפרקת זמנית לתדיראן-אמפא; העובדים הפגינו

הפגנת עובדי תדיראן-אמפא במפעל בחולון גלשה ההפגנה לפסים אלימים. עו"ד דורית לוי טילר מונתה למפרקת זמנית לחברה. בעלי תדיראן-אמפא הודיעו על הקמת קרן סיוע בהיקף של 2 מיליון שקל לעובדים שלא יקלטו בחברה אחרי שתימכר

בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה היום (א') את עו"ד דורית לוי טילר למפרקת זמנית של חברת תדיראן-אמפא. השופטת ורדה אלשייך מינתה את המפרקת הזמנית לבקשת העובדים, הטוענים כי לא קיבלו את מלוא שכרם בחודש אוקטובר.

 

בתוך כך, חידשו הבוקר עובדי אמפא-תדיראן את השביתה ואף נקטו במספר צעדי מחאה: תחילה התבצרו העובדים במפעל בחולון, בהמשך ניסו לפרוץ אל משרדי החברה בהרצליה ולאחר מכן עברו להפגין מול משרדי משפחת נקש, השותפה בבעלות על החברה, במלון אורכיד בת"א. משם, שבו העובדים למפעל בחולון ושם גלשה ההפגנה לפסים אלימים.

 

העובדים זרקו אבנים על המאבטחים שהציבו בעלי החברה בפתח המפעל והמאבטחים התיזו עליהם בזרנוקי מים ופיזרו אותם בכוח. זרנוקי המים פגעו גם בצלם של ערוץ 10.

 


עובדי תדיראן-אמפא במשרדי ההנהלה בהרצליה, היום (צילום: עופר עמרם) 

 

בהחלטת בית המשפט על מינוי המפרקת הזמנית נקבע, כי היא מוסמכת "לתפוס, לשמור, ובמידת הצורך לנהל את נכסי החברה". לפיכך, המפרקת תפעיל את החברה כעסק חי, "זאת בכדי לשמר את המוניטין של החברה... לאחר מספר ימי פעילות תבצע המפרקת הערכת מצב כלכלית, שבמסגרתה תכתוב האם קיימת כדאיות כלכלית בהמשך הפעלת החברה כעסק חי".

 

גורמים המצויים בנושא מעריכים כי עד להערכת הכדאיות הכלכלית להמשך הפעלת החברה כעסק חי, עובדי החברה לא יפוטרו; עם זאת, הם מסייגים, המצב צפוי להתבהר בימים הקרובים.

 

העובדים לא מוזכרים בבקשת הכינוס

עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין הגישו היום בקשה למינוי מפרק זמני לחברת תדיראן אמפא, לאחר שעסקת מכירת החברה לקריסטל עלתה על שרטון. "לחברה היה הסכם עם קריסטל שכלל הבטחה לשמירה על זכויות העובדים",

אמרה הבוקר הורנשטיין ל-ynet, "אבל בבקשה למינוי כונס נכסים אין התייחסות להמשך העסקתם של העובדים. הם בכלל לא מוזכרים בבקשת הכינוס. מלבד זאת, הבעלים רוצים לבצע עסקת מכר. מה פתאום שהבעלים ימכור את החברה? ומדוע הבקשה לכינוס נכסים אינה כוללת בקשה להפעיל את החברה? הדבר היחיד שיש שם זה בקשה למכור. למה צריך למכור?"

 

מה המטרה שלכם? מה ישיגו העובדים בפירוק החברה?

 

"לא ביקשנו פירוק אלא מינוי מפרק זמני. יכול להיות שהמפרק יפעיל את החברה. כרגע יש שם בלגן. העבודה מושבתת, הנכסים משועבדים. צריך לבוא מישהו בחוץ, לבדוק את הכל ולדאוג לזכויות העובדים".

 

העובדים התבצרו במפעל בחולון

עובדי חברת תדיראן-אמפא חידשו הבוקר כאמור את השביתה והפסיקו את כל העבודות - כולל מתן שירות לקוחות. העובדים מוחים על החלטת בנק לאומי להגיש בקשה לכינוס נכסי החברה, אשר לטענתם תאפשר לחברה להמשיך להלין את שכרם.

 

במקביל פרצו עשרות מעובדי החברה למפעל החברה בחולון, התעמתו עם המאבטחים שההנהלה הציבה כדי לשמור על הסחורה, והתבצרו במקום. לאחר מכן נסעו העובדים למשרדי החברה בהרצליה וניסו להתפרץ פנימה, אולם פונו בידי המשטרה, ומשם עברו להפגין מול משרדי משפחת נקש.

 

"העובדים קיבלו את שכרם באיחור, וגם אז הגיעה רק חצי משכורת", אמר ל-ynet חבר ועד העובדים של החברה, עובדיה שמיע, "יש כאן אנשים שעובדים במשך עשרות שנים, משרתים בנאמנות את החברה תמורת פחות מהשכר הממוצע, חלקם תמורת שכר זעום, וכעת הם מופקרים לגורלם. יש כאן עובדים שזקוקים לתרומות מזון. וכל זה, בזמן שאנחנו קוראים בעיתונים על כך שאחד מבעלי החברה, שלומי פוגל, רוצה להקים חברה חדשה".

 

במסגרת מאבק העובדים, מושבתים שירות הטכנאים והמענה הטלפוני של חברת תדיראן-אמפא, ולקוחות שמתקשרים על מנת לקבל שירות נתקלים בהודעה מוקלטת: "באופן זמני מוקד השירות אינו מקבל פניות. לצערנו טכנאי השירות לא יגיעו לשירות לפניות שתואמו להיום, עמכם הסליחה". כמו כן אין כל מענה במשרדי ההנהלה של החברה.

 

בעקבות חידוש השביתה, הודיעה הבוקר חברת קריסטל כי היא נערכה לתת שירות ללקוחותיה, והקימה מוקד שירות זמני בעבור מותגי החברה.

 

תדיראן-אמפא תסכים להעמיד קרן לטובת העובדים

בתוך כך הגישה היום חברת תדיראן-אמפא את תגובתה לבקשת בנק לאומי למנות לה כונס נכסים.

 

"ברוח העיקרון האמור ומתוך דאגה ורגש אחריות כלפי עובדי החברה, הודיעו בעלי השליטה בחברה לבית המשפט כי כחלק ממהלך שמירת הרצף והעברת הפעילות למציע - הם נכונים להעמיד אצל הכונס לכשיתמנה קרן לעובדים בסך של עד 2 מיליון שקל שתשמש לביצוע תשלומים לעובדים שלא יקלטו אצל המציע ולא ימצאו עובדה לאחר תום תקופת הזכות לדמי אבטלה", טענה החברה באמצעות עו"ד ניצה פוזנר ממשרד חיים צדוק.

 

לגופה של ההצעה למינוי כונס נכסים צוין, כי החברה סבורה שיש לקבלה בחיוב ואולם יש להתייחס למספר סייגים והערות בנוסח ההצעה במתכונתה הנוכחית אליהם הפנתה החברה את תשומת ליבו של בית המשפט.

 

בעלי תדיראן-אמפא, שלומי פוגל, משפחת נקש ולוי קושניר, הודיעו היום על הקמת קרן בשווי 2 מיליון שקלים. הכסף ישמש לתשלום של מעין קיצבה לעובדים שיפוטרו מהחברה אחרי מכירתה ולא ימצאו עבודה גם לאחר תום תקופת דמי האבטלה שלהם.

 

 

המידע הראשוני לידיעה התקבל באימייל האדום


פורסם לראשונה 07/12/2008 09:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העובדים בהרצליה, היום
צילום: עופר עמרם
עסקת המכירה נכשלה
מומלצים