‘מארב’ עם פנים רעולות: 3 צעירים חרדים מירושלים שדדו חלפן ונעצרו

שלושה צעירים ממשפחות חרדיות בירושלים - בני 19 ו-17.5 - ארבו לחלפן כספים בפתח בניין, כשהיה בדרכו עם הפדיון היומי מהצ'יינג' אל בעל העסק - ושדדו אותו, תוך שהם מכסים פניהם, חוסמים דרכו ומפעילים כוח פיזי • הם נלכדו בתום חקירה והיום הוגשו נגדם הצהרות תובע
חיים טוויל
י"א סיון התשע"ז / 05.06.2017 18:13

היום (שני) הוגשו הצהרות תובע כנגד שלושה צעירים חרדים שנעצרו בחשד לשוד מתוכנן של חלפן כספים – ומעצרם הוארך עד יום חמישי הקרוב.

החקירה נפתחה לפני יותר מחודש, כאשר במשטרת ישראל התקבל דיווח לפיו שלושה צעירים שדדו כ-100 אלף שקלים מעובד ב’ציינג’, עת עשה דרכו במרכז העיר עם הפדיון היומי, כדי להפקידו אצל בעל העסק – ונמלטו מהמקום.

כוחות משטרה, בהם סיירים וחוקרים שהגיעו לזירת השוד תוך זמן קצר, החלו בביצוע פעולות חקירה נרחבות, שכללו איסוף ממצאים בזירה וסביבתה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, ובמקביל גבו עדויות במקום.

עם התקדמות החקירה וניתוח הממצאים שאותרו בזירה, עלה כי השוד בוצע על פי החשד בידי שלושה צעירים – שניים בני 19 וקטין כבן 17.5, חרדים תושבי ירושלים, שככל הנראה ביצעו תכנון מקדים של אופן פעולה, על מנת לשדוד את העובד כאשר הוא נמצא מחוץ לבית העסק והכסף בידיו.

עוד עלה מהחקירה, כי דפוס הפעולה בו נקטו החשודים הינו ‘מארב’ מתוכנן, במהלכו עקבו החשודים אחר הקורבן, ובשלב מסוים הפתיעו אותו בכניסה לאחד הבניינים, שם שדדו ממנו את הכסף, במזומן ובמטבע זר, תוך שהם מכסים פניהם, חוסמים דרכו ומפעילים כוח פיזי כנגדו. כשהכסף היה בידיהם הם נמלטו מהמקום.

כלל פעולות החקירה הסמויות שבוצעו על ידי החוקרים, תוך שילוב הממצאים שנאספו בזירה וסביבתה, הביאו לאיתור זהותם של שלושת החשודים במעשה ולמעצרם.

החשודים הובאו לחקירה בתחנת לב הבירה, במהלכה קשרו עצמם למיוחס להם.

היום, כאמור, הוגשו הצהרות תובע כנגד החשודים ומעצרם הוארך על ידי בית המשפט.

מהמשטרה נמסר: “החקירה המקצועית והמאומצת שנפתחה עם קבלת הדיווח, במהלכה נאספו ממצאים רבים, הביאו לאיתור זהותם ומעצרם של החשודים. משטרת ישראל פועלת רבות הן במישור הגלוי והסמוי על מנת לצמצם ולמנוע מקרים אלו ולמצות את הדין עם העוברים על החוק המרשים לעצמם לאיים, לתקוף ולשדוד אזרחים תמימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות