שתף קטע נבחר

"טניס הנשים מלא בלסביות"

מרגרט קורט, שיאנית הזכיות בטורנירי הגראנד-סלאם, סיפקה ציטוטים שנויים במחלוקת: "הענף מלא בהן, בתקופתי זה לא היה נפוץ". בהמשך, קישרה את דבריה גם לתנ"ך ולהיטלר

מרגרט קורט (74) זכתה ב-24 טורנירי גראנד סלאם ושלטה בטניס העולמי בשנות ה-60 וה-70. כעת, דווקא בזמן טורניר הרולאן גארוס בפריז, היא תוקפת את הענף עם ציטוטים שנויים במחלוקת.

 

הסערה החלה כבר בשבוע שעבר, כשקורט סירבה לטוס במטוס אוסטרלי, בטענה שחברת התעופה תומכת בנישואים חד מיניים. בתגובה, טניסאית העבר מרטינה נברטילובה, ביקשה ממארגני אליפות אוסטרליה לשנות את שם המגרש המרכזי, הקרוי "מרגרט קורט".

 

"ילדה יכולה לחשוב שהיא ילד". מרגרט קורט (צילום: getty images) (צילום: getty images)
"ילדה יכולה לחשוב שהיא ילד". מרגרט קורט(צילום: getty images)

 

אם לא די בכך, קורט המשיכה לדון בנושא בתוכנית רדיו מקומית, ואמרה: "כיום, ענף הטניס נשים מלא בשחקניות לסביות, בתקופתי זה לא היה כל כך נפוץ". קורט הוסיפה: "אלוהים דיבר כל כך הרבה בתנ"ך על הנפש, ואיך היא משפיעה עליך. ילדה יכולה לחשוב: 'אוי, אני ילד'. וזה ישנה את צורת מחשבתה. רק שיש כאלה שחושבים שהשטן נמצא בה. ככה היטלר חשב וככה התנהגו במשטר הקומוניסטי. עשו שטיפת מוח לילדים".

 

לאחר ההתבטאויות יוצאות הדופן של קורט, נשים רבות מענף הטניס גינו את דבריה, וביקשו ממנה להתנצל. קאסי דלקווה, טניסאית העבר, אמרה: "מרגרט, מספיק ודי".

 

גינתה את דבריה. נברטילובה (צילום: AP) (צילום: AP)
גינתה את דבריה. נברטילובה(צילום: AP)

 

למי שלא יודע, קורט היא שיאנית כל הזמנים בזכיות בטורנירי גראנד סלאם (24 תארים אישיים), והניפה בסך הכל 62 גביעים (אישי, זוגות נשים וזוגות מעורבים). האוסטרלית פרשה ממשחק בשנת 1977.

 

כזכור, רק לפני כשלושה חודשים, קנדיס וויגינס, כוכבת ה-WNBA שפרשה מכדורסל בשנה שעברה, טענה כי הותקפה עקב מיניותה והצהירה כי "98% משחקניות הליגה הן לסביות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים