מחקר חושף: המדינות הדתיות ביותר בעולם

מפרידים דת ומדינה: איזה מדינות הן הדתיות ביותר בעולם, איפה ניצבת ישראל ומי כובשת את המקום הראשון?

נזירים מתפללים במיאנמר, מקום 15 בעולם // צילום ארכיון: רויטרס

חשבתם שישראל נחשבת למדינה דתית? תחשבו שוב: מחקר חוצה יבשות שנערך לאחרונה ופורסם באתר ה"טלגרף" הבריטי  בדק את רמת הדתיות של אזרחי כמעט כל מדינות העולם, וחשף באלו מדינות אנשים מגדירים את עצמם דתיים.  

בעשירייה הראשונה ניצבות (בסדר עולה): אפגניסטן, תימן, סרי לנקה, ניג'ר, סומליה ומאוריטניה. במקום הראשון ניצבת לה באופן מפתיע אתיופיה, ש-99 אחוזים מאזרחיה מגדירים את עצמם דתיים. במזרח התיכון, הגיעו למקום ה-12 וה-18 מצרים וירדן, בהתאמה, עם 97 ו-96 אחוזים מתושבי המדינות השכנות לנו המגדירים את עצמם כדתיים. ברשימת עשרים המדינות הדתיות בעולם ניצבות בעיקר מדינות מוסלמיות ומדינות אפריקניות.

אינפוגרפיקה: דניאל נוי

ההפתעה הגדולה מגיעה דווקא בצמרת המדינות בהן האזרחים מגדירים את עצמם כלא דתיים: במקום הראשון ניצבת המדינה עם האוכלוסייה הגדולה בעולם, סין, בה רק 7 אחוז מאזרחי המדינה הקומוניסטית מגדירים את עצמם דתיים. למקום השני הגיעה יפן עם 13 אחוזים ובמקום השלישי אסטוניה עם 16 אחוזים.

אינפוגרפיקה: דניאל נוי

איפה ישראל ברשימה הזו? סוגרת את העשירייה ברשימה של המדינות הלא דתיות לצד בריטניה. רק 30 אחוזים מתושבי מדינת ישראל מחשיבים את עצמם דתיים. מדינות נוספות שנמצאות בעשירייה הראשונה הן שבדיה ונורבגיה עם 19 אחוזים ו-21 אחוזים בהתאמה. הולנד נמצאת קצת מתחת לישראל כש-26 אחוז מההולנדים מגדירים את עצמם כדתיים. עוד עובדה מפתיעה: מדינות הנחשבות כחילוניות כמו הוגנריה, אוסטריה ושווייץ נמצאות מעל ישראל ברשימה עם 37-39 אחוזים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר