פרקליטות מחוז הדרום צפויה להגיש ביום ראשון כתב אישום חמור נגד שני החשודים בהרס העתיקות באתר הלאומי עבדת.

המשטרה מעריכה כי שני החשודים, חאמד אל רמאק וחסן אל ראמק, יואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה ברגשי דת, היזק לרכוש וכן עבירות נוספות על פי חוק רשות העתיקות, חוק שמורות הטבע וחוק הגנים הלאומיים. לטענת גורמים במשטרה, מדובר בעבירות שעונשן המצטבר הוא למעלה מ-20 שנות מאסר.

כתבי האישום יוגשו בעקבות חקירה סמויה וממושכת של היחידה המרכזית במרחב נגב. מהחקירה עולה כי בתאריך ב-4 באוקטובר, בשעות הלילה, החליטו החשודים לפגוע בעתיקות באתר הלאומי עבדת וזאת כנקמה על הריסת מבנים לא חוקיים, יום קודם לכן, ביישוב בו הם מתגוררים.

"החשודים גרמו הרס רב לפריטים היסטוריים"

ונדליזם בעובדת (צילום: אורית בורטניק)
פריטים יקרים נהרסו. האתר הלאומי עין עבדת | צילום: אורית בורטניק

החשודים, בני 22, הגיעו על פי החשד לשמורת הטבע עבדת עם כלי רכבם, כשהם מצויידים בחבלים, מקלות וצבעים. בהגיעם למקום ביצעו מעשי וונדליזם וגרמו הרס רב ונזקים כבדים לפריטים יקרים, בעלי ערך הסטורי וארכיאולוגי, בני מאות ואלפי שנים. החשודים, כך לטענת המשטרה, ניפצו ושברו עמודים ובמות, פגעו בפסיפסים וכתובות עתיקות, מרחו צבע על הקירות וגרמו חבלות למזבח ולגת העתיקים

על פי החשד, השניים אף השתמשו ברכבם כדי להפיל קשתות ואבנים כבדות ועזבו את המקום לאחר שהשחיתו ופגעו באוצרות יקרי ערך. 

מסתמן: כתב אישום חמור נגד השניים

66953
כתבי אישום נגד החשודים בהרס | צילום:

מיד לאחר חשיפת ההרס באתר העתיקות עבדת, הודיע מפקד המחוז ניצב יוחנן דנינו כי מדובר ב"ארוע חמור שהשלכותיו ארוכות טווח ומשטרת המחוז לא תשקוט ולא תנוח עד שיימצאו מבצעי ההרס והחורבן וימוצה עמם הדין". מפקד המחוז הטיל את החקירה על ימ"ר נגב בפיקודו של סנ"צ יוסי כהן וביקש לרכז מאמצים תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותם.

מהמשטרה נמסר כי בסיומה של החקירה גובשה תשתית ראייתית מספקת כנגד שני החשודים, ומסתמן כי ביום ראשון יובאו השניים לבית המשפט להגשת כתב האישום המייחס להם עבירות חמורות שעונשן במצטבר, יכול להגיע עד לכ-20 שנות מאסר.