שתף קטע נבחר

עובדי בנק מסד מקפיאים העיצומים

ועד העובדים החליט על ההקפאה בעקבות פריצת דרך בשיחות המשא ומתן בינם לבין הנהלת הבנק. בשבוע הבא יבחן הוועד את המשך צעדיו, בהתאם להתפתחויות במו"מ

ועד עובדי בנק מסד החליטו היום (ה') להקפיא את העיצומים בבנק, שבהם פתחו בתחילת השבוע. זאת, בזכות פריצת דרך שהושגה, לטעמם, במהלך שיחות המשא ומתן בינם לבין הנהלת הבנק. היום וביום ראשון הבא לא יתקיימו עיצומים, ובמהלך השבוע הבא יבחן הוועד את המשך צעדיו בהתאם להתפתחויות במו"מ.

 

עובדי הבנק מסד נוקטים מתחילת השבוע בעיצומים שונים במחאה על כוונת ההנהלה הבנק לבצע שינויים מבניים, שלטענתם נעשים באופן חד-צדדי חד צדדים, וכן בשל עומס עבודה חריג שנוצר, לטענתם, כתוצאה מתהליך הסבת המחשבים ממחשבי בנק הפועלים למחשבים של הבנק הבינלאומי - שרכש את מסד לאחרונה.

 

ביום שני ושלישי פתחו העובדים את סניפי הבנק בשעה 10:00. אתמול החליט הוועד לפתוח את הבנק בשעות הרגילות, אבל הבוקר הוא השבית את מוקד קופות הגמל של הבנק.

 

בנוסף, נמנעו העובדים במהלך השבוע מלענות לפניות של לקוחות למוקד קופות הגמל של הבנק, המטפל בכ-200 פניות ביום, והשביתו את תהליכי הסבת המחשבים. הבנק הבינלאומי משלם מידי חודש מאות אלפי שקלים בגין השימוש במחשבי בנק הפועלים והעיכוב בביצוע ההסבה עשוי לייקר את ההסבה באופן משמעותי.

 

סכסוך על רקע העברת הבעלות לבינלאומי

סכסוך העבודה במסד הוכרז לפני כחודש על רקע העברת הבעלות על בנק מסד מבנק הפועלים לבינלאומי. בעקבות המיזוג, החליטה הנהלת מסד לערוך שינויים מבניים בבנק שיכללו העברת מחלקות ותפקידים מעובדי בנק מסד לעובדי הבינלאומי. וועד עובדי בנק מסד טוענים כי שינויים אלה עשויים לייתר עובדים בבנק מסד וכך לפגוע בביטחונם התעסוקתי.

 

באחרונה פנה בא כוחם של עובדי בנק מסד, עו"ד ארי הילל, למנכ"ל בנק מסד, יעקב מלכין, וציין כי תנאי השכר של עובדי בנק מסד צמודים לאלה הנהוגים בבנק הפועלים. עם זאת, הוסיף, כי יש סוגיות שבהן עובדי מסד מקופחים ביחס לעובדי בנק הפועלים. כחלק מכך, טען הילל, העובדים אינם זוכים לתנאי משכנתא מועדפים כפי שנהוג בבנק הפועלים וכן הטבות נוספות הנהוגות בבנק הפועלים.

 

וועד עובדי בנק מסד טוען עוד כי הנהלת בנק הפועלים לא העבירה את כלל המידע באשר להסכמי העבודה וייתכן שיש נושאים נוספים שבהם מקופחים עובדי בנק מסד ביחס לעובדי בנק הפועלים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
פריצת דרך במו"מ
צילום: ירון ברנר
מומלצים