יום ראשון, 19.05.2024 שעה 08:40

נעים: בכל משחק בית צריכים להיות אלפי אוהדים

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מאמן אשקלון ששרדה בליגת העל כנגד כל הסיכויים. קורצקי: "האמנו שנישאר". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התכנית משודרת גם כאן באתר.

בתכנית הספורט של ישראל נשוחח על הירידה הדרמטית של הפועל תל אביב, ההישרדות המרשימה של הפועל אשקלון. וגם: חגיגות האליפות הרשמיות של הפועל באר שבע.

קורצקי: “האמנתי שנישאר, אבל שחקנים לא רצו להגיע”

שוחחנו עם מנחם קורצקי מאמן הפועל ת”א, שירדה לליגה הלאומית לראשונה מזה 28 שנים. 

ערב טוב מנחם. מה שלומך?
“מנסה לעכל. לא ישנתי בלילה”.

מנחם קורצקי (עמית מצפה)מנחם קורצקי (עמית מצפה)

למה מנסה לעכל? בגלל שהפועל היא אימפריה, או בגלל הכתם המקצועי? זו פעם שלישית שאתה יורד ליגה.
“עובדתית זה נכון, אבל אני לא חושב שעם נתניה ירדתי ליגה, הגעתי כשהיא כבר הייתה מעשית בליגה השנייה. הפועל פתח תקווה והפועל ת”א זה סיפור מאוד דומה. האמנתי מאוד שאני יכול להשאיר את הקבוצות האלה בליגה, בשני המקרים הגענו למצב שהדברים תלויים בנו, גם עם הפועל פ”ת, אבל במשחק הקובע, אם זה נגד אשקלון בשבוע שעבר, לא התעלינו. פתחנו טוב את הפלייאוף, הצלחנו לנצח שני משחקים רצופים וייצבנו הרכב טוב, הוצאנו נקודה מהפועל חיפה בחוץ. אני לא חושב שלא הייתה קבוצה טובה, עשינו את המקסימום עם חומר השחקנים. היה חומר שחקנים סביר ואפילו טוב כשהוא היה שלם ומלא, אבל לצערי לא נהניתי מסגל מלא”.

איפה אתה טעית? טעית כשקיבלת את הפועל ת”א?
“אני חושב שלא טעיתי עם זה, באמת האמנתי שאני יכול לעשות את ההישג הזה שיקפיץ לי את הקריירה. כשבאתי למועדון והתחלתי לבנות את הסגל ולנסות להביא שחקנים, הבנתי שיהיה מאוד קשה. שחקנים לא רצו להגיע”.

קורצקי עם שחקני הפועל ת"א (איציק בלניצקי)קורצקי עם שחקני הפועל ת"א (איציק בלניצקי)

אייל ברקוביץ’ אומר שהיו במועדון פנטזיונרים שפגעו במועדון. אתה מרגיש שזה היה ככה גם בתקופתך, או שתקופת הניסנובים נראית אחרת?
“הניסנובים הם אנשים מאוד מיושבים, יודעים את היכולות שלהם. זו תקופה לגמרי אחרת. הם באו עם רצון מאוד טוב לשקם את הפועל ת”א ואני בטוח שהם גם יעשו את זה בסופו של דבר. הדברים שאייל מדבר עליהם זה דברים שריחפו שם תקופה ארוכה”.

איפה האחריות שלך בירידה?
“אני לא בורח מאחריות. בלי הנקודות שהורידו לנו, אשקלון היו יורדים כבר לפני חודשיים, עם כל הכבוד. היינו מקום אחרון. אני אומר שבמצב נורמלי היינו נשארים ואשקלון היו יורדים מזמן. עונה הבאה? יש לי שיחה עם הבעלים השבוע, ואחרי זה נדע. אני מאוד רוצה להישאר”.

שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)

כמה המצב בהפועל ת”א פגע בך מבחינה אישית?
“יש לי משפחה שתומכת ואני בסדר. כולם לוקחים ללב, גם אשתי, נרתמנו כולנו למשימה הזו. ביטלתי את החיים שלי, גם האישיים וגם העסקיים לחלוטין בחודשים האלה. נתתי את כל כולי בשביל להצליח, אז ברור שזה פגע בי”. 

משה סיני: “בתקופה שלי בנינו כרטיס ביקור מרשים להפועל ת”א, התקופה הזו נגמרה”

שוחחנו עם שחקן העבר של הפועל ת”א, משה סיני.

ערב טוב משה. מה יש לך להגיד על ירידת הליגה?
“מה אני יכול להגיד. אני שומע את הדברים שנאמרים על ידי ברקוביץ’ וקורצקי, כאחד שגדל במועדון זה מאוד כואב לי לשמוע. זה כואב לשמוע. בתקופה שאני הייתי בנינו כרטיס ביקור מאוד מרשים להפועל ת”א, אבל זה נגמר, השתנו הדברים. לכל אחד יש מטענים על מה שקרה, גם לאוהדים וגם לשחקנים ולכל מי מתעסק בזה, אבל צריך להיות יותר ריאלים ושקולים ולדעת איך לבנות את הקבוצה לשנים הבאות”. 

משה סיני (רדאד ג'בארה)משה סיני (רדאד ג'בארה)

מה הסיכוי שאתה תחזור להפועל ת”א?
“הייתי בן בית אצל הניסנובים, אצל אבא שלהם זכרונו לברכה. אני לא בקשר איתם הרבה זמן, אבל אני חושב שצריכים לקחת אנשים שמתאימים ויכולים לעזור. אנשים שמי שמנהל חושב שהם יכולים לשפר את העניין. כשבאים למקום כמו הפועל ת”א צריך לדעת לקראת מה באים, לבוא מוכנים. זו קבוצה שגדלתי בה והיא יקרה ללבי. אם יקראו לי אני בוודאי אבוא לדבר, אבל אני גם אגיד להם את האני מאמין שלי מבחינה מקצועית. צריך לעשות שינוי מהותי בקטע המקצועי, צריך זהות. בכל קבוצה גדולה צריך לבנות זהות מסוימת של שחקנים, אם לא בהווה אז שחקני עבר”. 

פרופ’ אדלר: “גם בליגה הרביעית נבוא לתמוך בקבוצה”

שוחחנו עם פרופ’ יהודה אדלר, רופא ואוהד הפועל ת”א. 

ערב טוב פרופ’ אדלר. איך אתה מרגיש עם מה שהיה אתמול? לקחת ללב?
?אני חושב שכל אוהד הפועל ת”א לקח לליבו. הייתי בהרבה אצטדיונים בעולם, אני לא ראיתי מחזה כזה בחיים, גם לא בבלגרד בדרבי של בלגרד. לראות ככה אלפי אוהדים ששרים לקבוצה ‘לעולם לא נעזוב אותך’ אחרי שהיא יורדת ליגה, אין דבר כזה בעולם. אין דברים כאלה”.

שייע פייגנבויים (תומר גבאי)שייע פייגנבויים (תומר גבאי)

מה הייתה הבעיה של הקבוצה?
“היו כאן שש-שבע שנים של ניהול חובבני, רצף של טעויות, כמעט לא דילגו על אף טעות. יש כאן חוסר כבוד לשחקני עבר ולהיסטוריה, שזה קורע אותי. לא מנחם קורצקי היה צריך לעמוד על הקווים של הפועל ת”א, זו הייתה טעות ניהולית, יש כאן חוסר נשמה. אין כאן כלום. שייע פייגנבוים היה צריך לאמן. כל אוהדי הפועל ת”א, למרות הטעות בעמדת המאמן, צריכים להוריד את הכובע בפני האחים ניסנוב, כי בלעדיהם לא היינו גם בליגה השנייה. לא הייתה נשמה בקבוצה. אתמול בערב חבר שלי פגש משפר שחקנים שבכו אחרי המשחק, צוחקים ואוכלים שווארמה במקום בת”א. זו קבוצה בלי זהות, בלי נשמה. אם נמשיך להגיע למשחקים בלאומית? גם בליגה הרביעית אנחנו נגיע. בכל מצב, בכל מזג אוויר”.

נעים: “אני רוצה להישאר והם רוצים אותי. מקווה שזה יקרה”

שוחחנו עם מאמן הפועל אשקלון יובל נעים, שהשאיר את הקבוצה בליגת העל לראשונה בתולדותיה, ועם כובש שער הניצחון מול קריית שמונה, ירדן אבוחצירה.

ערב טוב יובל. איך אתה מרגיש? 
נעים: “עוד לא ישנתי מאתמול. איך אפשר לישון? החיים קצרים. אם אני יכול להשתנות? אפשר קצת להשתנות, לא מקצה לקצה אבל אנשים משתנים. נראה לך היום כשאני בן 50 שאני מתנהג כמו שהייתי בן 20? בכדורגל אולי כן, בחיים האישיים בוודאי שלא”.

יובל נעים על הכתפיים (איציק בלניצקי)יובל נעים על הכתפיים (איציק בלניצקי)

ספר לנו קצת על התחושות לגבי המשחק.
נעים: “התכנון היה קודם כל לא לספוג, ידענו שהמשחק הזה עם הרבה מאוד לחץ. לא רגילים אצלנו ל-6,500 אוהדים באצטדיון. אנשי אשקלון חייבים להבין שכל משחק המגרש צריך להיות ככה, כנראה שלעיר לא מגיעה קבוצה בליגת העל. משחקי הבית צריכים להיות המבצר של קבוצת כדורגל, אבל השנה עשינו יותר נקודות בחוץ מאשר בבית”. 

מתי התחלת להבין שיש סיכוי שתישארו?
נעים: ”תמיד הלחץ היה באוויר, אני חושב שבתחילת העונה לא האמנתי שיש לנו סיכוי להישאר כי היינו קבוצת ליגה לאומית. עשינו התאמות מצוינות בינואר, גם עם הרבה מאוד מזל, הצלחנו לצרף זרים ששינו את פני הקבוצה. אמרתי לאורך כל הדרך שאם נגיע למשחקי הפלייאוף כשאנחנו קרובים לשאר קבוצות התחתית, הן ייכנסו לבעיה. אני שמח שעשינו את זה”.

אוהדי אשקלון (משה חרמון)אוהדי אשקלון (משה חרמון)

איך אתה מרגיש עם העננה הכלכלית על המועדון?
נעים: ”אלה כבר עניינים שצריך לשאול את ההנהלה. אני שמעתי התקציב לשנה הבאה מאושר. צריך להבין שזו קבוצה שעלתה מליגה א’, עם הנהלה ואנשים שלא היו בכדורגל, ופתאום הם צריכים לנהל קבוצה בליגת העל, זה לא פשוט. גם הם היו בשנת למידה. אני משוכנע שיש לנו בסיס טוב מאוד לשנה הבאה, יותר ממה שהיה לנו שנה שעברה. אם אני נשאר? אני רוצה להישאר והם רוצים אותי, אני מאמין שאנחנו נסתדר”.

ערב טוב ירדן אבוחצירה. נכנסת להסטוריה של הפועל אשקלון.
אבוחצירה: “כן, נכנסתי להיסטוריה אבל זה קודם כל יובל נעים. קיבלתי אתמול טלפונים מאוהדים של כל הקבוצות, גם שלנו, גם מכבי ת”א, גם בית”ר ירושלים. כולם התקשרו לברך. האמנו שאפשר להישאר כל השנה. תמיד שידרנו ביטחון ושזה משהו שאפשר לעשות אותו. סה”כ קרה פעם אחת ששבתנו ולא התאמנו, אבל יומיים אח”כ הכל כבר היה בסדר”.

אבוחצירה חוגג את השער היקר (משה חרמון)אבוחצירה חוגג את השער היקר (משה חרמון)

נעים: “שעה וחצי לפני המשחק עוד לא החלטתי מי משחק, אבוחצירה או ריף מסיקה. אפשר לשאול את ירדן מה אמרתי לו לפני המשחק. אמרתי לו שאני סומך עליו, ושיהיה איפה שהוא כל הזמן נמצא. שינסה לקחת יתרון מכדורי הגובה. אני כרגע לא מאמן את הפועל אשקלון. אם אני אשאר המאמן, אני חושב שירדן יישאר חלק מהקבוצה”. 

ירדן, אבי נמני עודד אותך לפני המשחק. מה הוא אמר לך אחריו?
אבוחצירה: “נמני אמר לי בסיום המשחק שהוא גאה בי וכל הכבוד. כרגע אין לי חוזה לעונה הבאה בהפועל אשקלון, אני מאוד רוצה להישאר. אם יובל יהיה שם בוודאי שאני רוצה להישאר”.

עופר מזרחי: “איך שחקני כדורגל מרשים לעצמם להיראות כך?”

שוחחנו עם שחקן העבר של מכבי חיפה, עופר מזרחי, על הירוקים שסיימו את העונה במקום הנמוך ביותר מזה 29 שנה.

ערב טוב עופר. איך אתה מסכם את העונה של מכבי חיפה?
?“מזל גדול לכל מי שאוהד את הקבוצה שהקבוצה הצליחה להתברג לפלייאוף העליון, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היינו בפלייאוף התחתון. גיא לוזון הצליח? הוא נראה שהוא איבד מהאנרגיות שלו. יש משהו שמאוד מפריע בקבוצה, שזה פשוט צורם, שהם נראים כמו קבוצה מתה. איך שחקן כדורגל יכול להרשות לעצמו לבוא ולהיראות ככה? הם לא רצים, הם לא מנסים, לא נלחמים. יכול להיות דבר כזה שהפעם מהמקום הראשון אליהם הוא ארבעים נקודות?”. 

עופר מזרחי (עמית מצפה)עופר מזרחי (עמית מצפה)

מה צריך לעשות עונה הבאה?
“אם זה תלוי בי אני לא משאיר אפילו את אלירן עטר. לא צריך להשאיר אף אחד בכוח. יש שחקנים עם אישיות טובה שצריכים להשאיר, אבל אי אפשר להחליף את כל הקבוצה ולהביא 20 שחקנים. צריך להגיד את האמת בפנים, להגיד שהולכים לתהליך של חמש שנים ומנסים לעשות משהו. צריך שיהיה חיבור בין מאמן לשחקנים, מאמן שמסוגל להביא אותם לרמה מסוימת ולשפר אותם”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */