אב ל-11 מב”ב שיקר בביטוח לאומי שילדיו פסיכוטיים והוציא חצי מיליון שקל

האב נשלח ל-15 חודשי מאסר, לאחר שבית המשפט פסק כי זייף מסמכים בניסיון לקבל כספים מהמוסד.לביטוח לאומי • חלק מהחרטה: פרסם מודעה ביתד נאמן שאסור לגזול את המוסד לביטוח לאומי
חיים טוויל
ט"ז אייר התשע"ז / 11.05.2017 22:59

י’ ג’, אב ל-11 ילדים מבי ברק, נידון היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב ל-15 חודשי מאסר, לאחר שהוציא במרמה כחצי מיליון שקלים מהביטוח הלאומי, בטענה כי ארבעה מילדיו סובלים מהפרעה פסיכוטית.

לפי דיווח של דנה ירקצי באתר וואלה, ג’ זייף במשך שנים מסמכים ממוסדות לימוד שונים של ארבעה מילדיו, כדי לדמות מצג שווא לפיו הם סובלים מפסיכוזה.

לפי תקנות הביטוח הלאומי, הוריו של ילד במצב פסיכוטי זכאים לגמלה במטרה לסייע בהוצאות עבור טיפוליו וכן לעזור כלכלית.

בכתבי האישום שהוגשו נגד ג’, מתוארים מעשי המרמה שבעזרתם הוציא את הכספים מהמוסד לביטוח הלאומי.

על פי המדינה, “הנאשם פעל בעזות מצח תוך שהוא הופך את הגניבה לפרנסה של ממש, תוך ניצול ילדיו הקטינים. הנאשם זייף מסמכים של מורים שמעולם לא לימדו את בתו, ודרש מבת אחת להתחזות לבת השנייה בפני הוועדה של הביטוח הלאומי. הנאשם גם זייף מסמכים בשם רופאים בכירים, ובכך סיכן את שמם הטוב”.

עו”ד רונן רבי, המייצג את האב, מסר לאחר מתן גזר הדין: “כל מה שהיה שם זו אוזלת יד אחת גדולה של הביטוח הלאומי. מדובר בבן אדם שיש לו 11 ילדים, שמתוכם מספר ילדים מוכרים בתור נכים – בעלי ליקוי נפשי. האשמה צריכה להיות מופנית כלפי המוסד לביטוח הלאומי לא פחות מאשר לנאשם, משום שהסתפקו באישור רפואי מבלי לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לילד שנמצא מולם.

“בנסיבות העניין, גזר הדין הוא חמור כלפי הנאשם. מדובר בבן אדם שבעצמו לא בקו הבריאות – יש לו מסמכים רפואיים בעניין. כמובן שאין להצדיק את המעשה שנעשה, אך הוא נעשה בגלל שהגיע לפת לחם.

“מדובר באב לאחד עשר ילדים שפשוט האכיל את הילדים שלו. כמו כן, הנאשם הביע חרטה כנה – הוא פרסם בעיתון מודעה על כך שאסור לגזול את המוסד לביטוח לאומי, ובמעשה שעשה הוא גזר על עצמו חרמות ופגיעה בשידוכים של ילדיו. בנוסף, הוא השיב חלק מכספי המוסד לביטוח לאומי”.

מודעה ביתד המודעה ביתד, מתוך וואלה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משהו לא מסתדר
    14/05/2017 18:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ביטוח לאומי לא היה נותן לו שקל אחד על סמך אישורים ממוסדות חינוך, הוצאת גמלת ילד נכה על רקע פסיכוטי מחייב אישפוז פסיכיטרי או טיפול ממושך כולל תרופות , לא פשוט בכלל להוציא על זה גמלת ילד נכה גם אם יש ילד אחד במצב פסיכוטי זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי.