החורף בפתח, והמחירים יורדים (צילום: רויטרס, חדשות)
מטוס רינאייר. (ארכיון) | צילום: רויטרס, חדשות

חברות ונמלי תעופה רבים החלו להכין עצמם בימים האחרונים לקראת ההודעה הצפויה מטעם הרשויות בארצות הברית שלפיה יורחבו ההגבלות על הכנסת מכשירים אלקטרוניים לטיסות  גם לאירופה. "אנחנו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים בארה"ב ומוכנים לכל אפשרות", אמר דובר "אייר פראנס".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מוקדם יותר השבוע דווח כי הרשויות בארה"ב שוקלות להרחיב את האיסור שהטילו על העלאת מכשירים אלקטרוניים הגדולים מטלפון נייד לטיסות מאפריקה ומהמזרח התיכון. על פי הדיווח ברשת CBS, האיסור יחול גם על המראות מאירופה- מה שעלול להשפיע גם על הטיסות מישראל.

אנשים בטיסה (אילוסטרציה) (צילום: kasto, 123RF)
לא תתאפשר הכנסת מחשבים? (אילוסטרציה) | צילום: kasto, 123RF

חברות התעופה הגדולות באירופה, כמו KLM ההולנדית, "אייר פראנס" הצרפתית ולופטהאנזה הגרמנית מסרו כי החלו להתכונן לאפשרות שההגבלה תורחב גם אליהם. "אנחנו מבינים שיש פגישה ויש אפשרות שזה יקרה", אמרו ב"אייר פראנס".

בחודש מרס האחרון הודיעו הרשויות בארצות הברית כי הכנסה של מכשירים אלקטרוניים כמו מחשבים ניידים, וסמארטפונים תהיה אסורה לטיסות המגיעות ממספר מדינות במזרח התיכון. ההחלטה, שהשפיעה על מספר חברות גדולות מאוד כמו "טורקיש אירליינס" ו"קטאר אירוויז", הגיעה בעקבות חשש אמריקני שהמכשירים ישמשו להחדרת חומרי נפץ לטיסות.