שתף קטע נבחר

אושר בכנסת: יוגדלו נקודות הזיכוי במס להורים עובדים

חברי הכנסת אישרו בקריאה שנייה ושלישית את הגדלת נקודות הזיכוי במס להורים עובדים - במסגרת תוכנית "נטו משפחה". מוקדם יותר אישרה ועדת הכספים את החוק, לאחר שנוסף סעיף שנועד להבטיח ככל שניתן כי ההטבה לא תבוטל בתום שנות התקציב הנוכחיות

מליאת הכנסת אישרה הערב (ד') בקריאה שניה ושלישית את יוזמת שר האוצר, משה כחלון, להגדלת נקודות הזיכוי במס להורים עובדים - במסגרת תוכנית "נטו משפחה".  התכנית המלאה כוללת הטבות במיסוי למשפחות עובדות, ביטול המכסים על הסלולר ועל בגדי תינוקות והנעלה ועוד.

 

החוק שאושר היום יגדיל את נקודות הזיכוי הניתנות לבני זוג עובדים, הורים לילדים קטנים עד גיל 6. כמו כן, יושוו נקודות הזיכוי בין גברים לנשים.

 

לפי נוסח החוק שאושר, האישה תקבל 1.5 נקודות זיכוי במס בשנת הלידה במקום 0.5% כיום ו-2.5 נקודות עבור הילדים בגילאי 1-5 שנים במקום 2 נקודות כיום. מהטבה זו ייהנו גם גברים ונשים במשפחות חד-הוריות. נקודת זיכוי מגדילה את הנטו ב-215 שקל.

 

רשות המסים תפרסם בשבועות הקרובים הנחיות למעסיקים לגבי אופן יישום החקיקה.

 

שר האוצר כחלון אמר: "תוכנית נטו משפחה מביאה בשורה לזוגות צעירים עובדים, מעודדת יציאה לשוק התעסוקה, מגדילה את שוויון ההזדמנויות. תוספת נקודות הזיכוי להורים שנאשר כאן היום, תגדיל את ההכנסה הפנויה של המשפחות העובדות באלפי שקלים בשנה".

 

מוקדם יותר היום אישרה ועדת הכספים את החוק לקריאה שנייה ושלישית, לאחר שנוסף לחוק סעיף שנועד להבטיח ככל שניתן כי ההטבה לא תבוטל בתום שנות התקציב הנוכחיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים