שתף קטע נבחר

דיק אדבוקאט מונה למאמן נבחרת הולנד

המאמן הוותיק, שיהיה בן 70 בספטמבר, חוזר לקדנציה שלישית בנבחרת הלאומית ויהיה המאמן המבוגר ביותר בתולדות האורנג'. רוד חוליט, שזכה עם הנבחרת ביורו 1988 והסתכסך עם אדבוקאט כשחקן, יהיה עוזרו

דיק אדבוקאט מונה היום (ג') באופן רשמי לתפקיד מאמן נבחרת הולנד, בעוד שחקן העבר הגדול רוד חוליט מונה לתפקיד עוזר המאמן. אדבוקאט, שיהיה בן 70 בספטמבר הקרוב, חוזר לקדנציה שלישית באורנג' והופך בכך למאמן המבוגר ביותר בתולדות נבחרת הולנד.

 

לטבלאות מוקדמות מונדיאל 2018

 

התאחדות הכדורגל ההולנדית הודיעה על המינוי היום במסיבת עיתונאים. אדבוקאט יחליף על הקווים את דני בלינד, שפוטר אחרי ההפסד לבולגריה במוקדמות גביע העולם. למאמן הוותיק יש משימה לא פשוטה: הולנד, שנכשלה במוקדמות יורו 2016 ולא העפילה לטורניר בצרפת, צברה רק שבע נקודות בחמישה משחקים במוקדמות מונדיאל 2018 ומדורגת רביעית בבית 1.

 

מבוגר אפילו יותר מחוס הידינק. דיק אדבוקאט (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מבוגר אפילו יותר מחוס הידינק. דיק אדבוקאט(צילום: AFP)

בימינו לא נשאר לו הרבה שיער. רוד חוליט (צילום: AP) (צילום: AP)
בימינו לא נשאר לו הרבה שיער. רוד חוליט(צילום: AP)

 

אדבוקאט אימן בעבר את הולנד בשנים 1994-1992 וכן ב-2004-2002. כדי להתמנות לתפקיד בפעם השלישית הוא יעזוב את קבוצתו פנרבחצ'ה. לאורך השנים הוא אימן את פ.ס.וו איינדהובן, ריינג'רס, מנשנגלדבאך, זניט סנט פטרסבורג, אלקמאר, נבחרת קוריאה הדרומית, נבחרת בלגיה ועוד.

 

רוד חוליט (54), שיהיה כאמור עוזרו של אדבוקאט על הקווים, רשם 66 הופעות בנבחרת הולנד וזכה עמה ביורו 1988. אדבוקאט הדריך את הנבחרת בחמש ההופעות האחרונות של חוליט, אבל השניים הסתכסכו ביניהם לפני גביע העולם ב-1994, מה שסימן את סוף הקריירה הבינלאומית של השחקן. יהיה מעניין לראות איך יפעל שיתוף הפעולה ביניהם הפעם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים