"מערכת יחסים תלותית", טראמפ (צילום: רויטרס)
הביקור ישובש | צילום: רויטרס

ועד עובדי משרד החוץ הודיע היום (שלישי) על שורת עיצומים שבכוונתו לפתוח בהם החל מיום חמישי הקרוב. בין העיצומים צפויים שיבושים בטיפול בביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שצפוי להגיע לישראל בעוד כשבועיים, וכן בטיפול בהבאת פועלי בניין מסין ומפורטוגל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"לפני חודשיים הזמין יו"ר ההסתדרות את מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, את מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם וכן את נציגי העובדים לסיום משא ומתן בנושא הסכם השכר", נכתב בהודעת ועד העובדים. "הכינוס נועד להוציא לפועל את ההסכמות אליהן הגענו לפני שלוש שנים בדבר שדרוג סולם השכר של עובדי משרד החוץ. לצערנו, דבר לא קרה: עד לרגע זה לא התקבלה שום טיוטה להסכם ולא הוצג בפנינו אופק לסיום המהלך".

בשל כך, מסבירים בוועד העובדים, הוחלט על החרפת צעדי המחאה כך שייפגעו בנושאים הבולטים שעל סדר היום של משרד החוץ. במסגרת העיצומים, הורה ועד העובדים שלא לעסוק בביקור הצפוי של הנשיא טראמפ. בין הצעדים שהוכרזו: לא ייכתבו ניירות עמדה, אין להשתתף בישיבות הכנה, אין לבצע הזמנות והתחייבויות לספקים, אין להנפיק אשרות ואין לבצע שום פעילות אחרת הקשורה לביקור.

מחאתם עובדי משרד החוץ מחריף (צילום: עובדי משרד החוץ)
מחאתם עובדי משרד החוץ מחריף | צילום: עובדי משרד החוץ

כך גם לגבי הטיפול בהבאת פועלי הבניין מסין ומפורטוגל. הוועד הורה לעובדים שלא להשתתף בפגישות עבודה, לא לנהל שיחות טלפון בנושא, לט להעניק אשרות לפועלים, לא לקיים ראיונות עבודה, לא לשגר אגרות בנושא וכן לא לבצע כל פעילות אחרת בנושא.

"תם השלב של משא ומתן", הבהירו העובדים. "גם מאמציו של המנכ"ל רותם לא הביאו תוצאות - אנחנו נמצאים בשלב העימות והמאבק הכפול: על מעמדנו המקצועי ועל תנאי השירות של עובדי משרד החוץ".