יום שלישי, 14.05.2024 שעה 22:47
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • רביעי, 15/05, 19:00
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • רביעי, 15/05, 21:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

גלבוע/גליל רוצה לשמור על הבית מול ירושלים

קרב צמרת בין שתי הקבוצות הלוהטות של הליגה ייערך היום ב-19:55. עוד במחזור: מפגש בין הפועל חולון ונהריה שיוקדש לגלעד שליט וקרב העולות החדשות

|
גוני יזרעאלי. ינסה לעצור את ירושלים   (אמיר לוי)
גוני יזרעאלי. ינסה לעצור את ירושלים (אמיר לוי)

המחזור ה-7 של ליגת ווינר ייערך היום (ראשון) ויכלול מספר משחקים מרתקים, כאשר במוקד יעמוד המפגש בין שתי הקבוצות שנמצאות בכושר הטוב ביותר, גלבוע/גליל עליון והפועל ירושלים, בגן נר. 

הפועל חולון ודני פרנקו יארחו באולם הפחים את עירוני נהריה כאשר שתי הקבוצות רואות בעצמן כקבוצות פלייאוף. המשחק יוקדש למאבק למען החזרת גלעד שליט.   

שתי העולות החדשות, קרית אתא ומכבי חיפה, ייפגשו בנשר. קרית אתא מגיעה עם מאמנה החדש איילון ביהם ותנסה להפתיע את הקבוצה החזקה מחיפה.

עירוני ר"ג תנסה ליצור מומנטום חיובי לאחר הניצחון הראשון בשבוע שעבר על קרית אתא .

לחניכיו של עמיר עוזי  מחכה יריבה קשה בדמותה של גבעת שמואל.  

הפועל גלבוע/גליל עליון תנסה לשמור על המבצר מול ירושלים
משחק עונה מצפה לנו בגלבוע כאשר שתיים מתוך שלוש הקבוצות הצועדות בראש הטבלה, הפועל ירושלים וגלבוע/גליל עליון, ייפגשו במפגש צמרת מסקרן ומותח (19:55, גן נר).

הקבוצה של עודד קטש וליאור ליובין מגיעה למשחק בתנופה גדולה ועם רצף מרשים של חמישה ניצחונות ליגה רצופים.

ששון וירושלים רוצים להמשיך בכושר הנפלא  (עמית מצפה)
ששון וירושלים רוצים להמשיך בכושר הנפלא (עמית מצפה)

בשבועות האחרונים, הקבוצה המאוחדת נראית פשוט נהדר ומקומה בצמרת מוצדק. צמד הרכזים הישראלי, גוני יזרעאלי וגל מקל, מניעים נהדר את התקפת הקבוצה. אלישי כדיר נמצא בתחילתה של עונת פריצה, ארון ניקסון מתחיל לחזור לעצמו וצמד הבראיינים, רוברטס את רנדל, הפך ללהיט הרשמי של הליגה.

מהלכים מדהימים של ארויו!

היתרון הגדול ביותר של הגלבוע, לקראת המשחק הוא הביתיות. האולם החדש והקומפקטי בגן נר מתחיל להראות סימנים של מבצר והמאזן מושלם בו מחזיקה הקבוצה הביתית מתחילת העונה (כולל ניצחון גדול על מכבי ת"א בגביע ווינר) הוא ההוכחה לכך.

בראיין רנדל. אחד הלהיטים של הליגה (מתן להב)
בראיין רנדל. אחד הלהיטים של הליגה (מתן להב)

"התכוננו לגליל בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים"
אם לפני פתיחת העונה היו אומרים לאוהד הכדורסל הממוצע, שבמחזור השביעי יתקיים משחק שניתן לכנות "משחק העונה" והוא יפגיש את הפועל ירושלים והפועל גליל/גלבוע – כנראה שהוא היה מגחך בביטול.

אך היום זה קורה. שתי הקבוצות נפגשות במשחק על המקום הראשון בליגה (לפחות עד למשחקה של מכבי ת"א, ביום שני מול ראשון לציון).

גיא גודס. פוגש את עודד קטש לקרב בין שניים מהמאמנים המבטיחים בליגה (גיא בן זיו)
גיא גודס. פוגש את עודד קטש לקרב בין שניים מהמאמנים המבטיחים בליגה (גיא בן זיו)

בין שתי הקבוצות ניתן לראות דמיון רב. לשתיהן מאמן צעיר, ששיחק במרבית הקריירה שלו כרכז במכבי ת"א. את שתיהן מוליכים רכזים ישראלים צעירים (מורן רוט ויובל נעימי מצד אחד, גוני יזרעאלי מן הצד השני).

נתון דומה נוסף, שאם יצליחו בירושלים לשפרו, יעניק להם יתרון גדול, הוא אחוזי הקליעה מקו העונשין. הקבוצה קולעת במשחקי חוץ ב-58%, כשהמאכזבים הגדולים בתחום זה, הם עומאר סניד (55%), טראוויס ווטסון (39%) וארז מרקוביץ' (37.5%). הבעיה הגדולה ביותר, היא ששלושתם זורקים כמחצית מן הזריקות. שיפור בתחום הזה, מול יריבה שסובלת מבעיה דומה (55% במשחקי הבית), יכול להיות מפתח קריטי לניצחון.

עומאר סניד. דרוש שיפור באחוזים מקו העונשין (גיא בן זיו)
עומאר סניד. דרוש שיפור באחוזים מקו העונשין (גיא בן זיו)

הירושלמים מגיעים למשחק עם רצף של ארבעה ניצחונות ליגה, מאז ההפסד הצמוד לבני השרון במטרו-ווסט, ולאחר ניצחון חוץ מרשים ביורו-צ'לנג', מול לאריסה היוונית (71:54), באמצע השבוע.

עוזר המאמן, מתן חרוש, שוחח עם ONE לקראת המשחק: "גליל היא קבוצה טובה מאוד וביתית באופן מובהק. אפשר לראות את זה בסטטיסטיקה, באחוזי הקליעה שעולים כשהם משחקים בבית".

"הם משחקים משחק של גארדים, שמפעילים את הגבוהים, בדרך של חדירה והוצאה, ואנחנו נצטרך לסגור אותם. ביומיים שהיו לנו למדנו אותם והתכוננו בצורה הטובה ביותר שאנחנו יודעים".

אדם הלאסקה. יעמוד לרשות ירושלים רק בעוד חודש (תומר גבאי)
אדם הלאסקה. יעמוד לרשות ירושלים רק בעוד חודש (תומר גבאי)

חרוש גם התייחס לניצחון החוץ המרשים מאמצע השבוע: "אחרי המשחק הראשון מול אמסטרדם, הפקנו לקחים. שיפרנו את רמת האגרסיביות שלנו ועשינו את ההתאמות בשביל לשחק בחוץ, נגד קבוצה מאוד אגרסיבית. זה דבר שגם יעזור לנו בהמשך".

לרשותו של הצוות המקצועי הירושלמי, יעמוד אותו הסגל כמו במשחקים הקודמים, כשהחסר היחידי הוא אדם הלסקה, שאמנם חזר לארץ ביום שישי, אך צפוי לחזור לכושר משחק רק בעוד כחודש, לאחר שהמועדון ישוב מפגרת חג המולד.
 

הפועל חולון מול עירוני נהריה: בסימן גלעד שליט
הפועל חולון ועירוני נהריה ייפגשו (אולם הפחים, 19:40) לאחד המשחקים המסקרנים של המחזור השביעי. המפגש יוקדש כולו למאבק להחזרת החייל הנעדר, גלעד שליט על ידי אוהדי חולון והספונסרית של הקבוצה, מסעדת ניהו בר. הספונסרית החדשה של הקבוצה וגם של האוהדים, שרכשה 1500 פלקטים עם הכיתוב: "גלעד שליט מחכים לך - אוהדי הפועל חולון". הפלקטים יורמו בזמן המנון התקווה.

הזרים של חולון ימשיכו לתת את הטון (מתן להב)
הזרים של חולון ימשיכו לתת את הטון (מתן להב)

כמו כן, קבוצת המעודדות המנוהלת ע''י קארין ארביב מכינות לכל פסק זמן וסיום רבע, משהו מיוחד לכבוד גלעד שליט. למשפחתו של שליט נשלחה הזמנה למשחק ובקבוצה מקווים שהם ייענו להזמנה.

אורח כבוד נוסף שהוזמן למשחק הוא ראש העיר, מוטי ששון, שלא ידוע בזיקתו לקבוצה, אך ההנהלה הנוכחית והאוהדים מנסים לשפר את היחסים עימו למען עתיד המועדון. לפני המשחק, יעניק האוהד הוותיק, ויקטור תשובה, זר פרחים בהוקרה לטוני וושהאם, שחקן הקבוצה בעונה שעברה.

לגבי המשחק עצמו, אוהדי חולון בטירוף ומודעים לעובדה כי זהו משחק קריטי. כבר ביום שישי, התקיימה מכירה מוקדמת של כרטיסים ומחר הקופות ייפתחו שוב מהשעה 15:30 כשהערכות מדברות על אולם מלא.

למרות האווירה החגיגית, שתי הקבוצות מגיעות למשחק במצב לא אידיאלי כשלחניכיו של פרנקו שני הפסדים רצופים ומנגד, הקבוצה של יעקב ג'ינו פתחה את העונה בצורה מאכזבת, ספגה בשבוע שעבר הפסד בית שלישי רצוף ונמצאת במקום השמיני בלבד.

אוהדי חולון למען גלעד שליט (תומר גבאי)
אוהדי חולון למען גלעד שליט (תומר גבאי)

המפתח לניצחון מבחינת הקבוצה המקומית הוא הגנה וקצב. חולון של פרנקו היא קבוצה שאוהבת את המגרש הפתוח וחיה על מתפרצות, שנובעות בעיקר ממשחק ההגנה הקשוח והאגרסיבי שלה.

בשבועיים האחרונים, ספגו החולונים הפסדים לקבוצות עם סגל עמוק משלה אך הפעם היא פוגשת יריבה בסדר הגודל שלה (4 זרים מול 4 זרים), דבר שאמור להקל עליה, במיוחד בצד הגנתי.

מי שחייב לחזור לעצמו בצד החולוני הוא הפורוורד האתלטי, דרון וושינגטון, שהרשים מאוד בתחילת העונה וקצת נעלם במשחקי ההפסד לגלבוע ולירושלים.

וושינגטון אמר ל-ONE לקראת המשחק: "נהריה היא קבוצה מאוד חזקה ואנחנו יודעים את חשיבות המשחק. אסור לנו להפסיד שוב בבית ואנחנו נעשה הכל כדי לנצח. ההפסדים האחרונים לא אומרים עלינו כלום. אנחנו קבוצה צעירה שרק תלך ותשתפר עם הזמן ומחר, אנחנו נוכיח לכולם שמקומנו בצמרת".

בן סטרונג: "קרית אתא כבר הפתיעה אותנו ולא יהיה קל"
אליצור קרית אתא תארח את מכבי חיפה (19:45, נשר) לדרבי העולות המפגש ביניהן הפך למפגש קצוות, כשחניכיו של אבי אשכנזי יעשו את הדרך הקצרה לנשר הסמוכה בכדי לפגוש את קריית אתא החלשה שפיטרה השבוע את מאיר קמינסקי ותופיע חמשחק עם המאמן החדש, איילון ביהם, לראשונה על הקווים.

קוז'יקרו ובן דוד. פייבוריטים ברורים (עמית מצפה)
קוז'יקרו ובן דוד. פייבוריטים ברורים (עמית מצפה)

האורחים מגיעים למשחק כפייבוריטים ברורים אחרי שבשבוע שעבר קטעו רצף של שני הפסדים רצופים עם ניצחון חוץ יוקרתי בעין שרה על עירוני נהריה. לאשכנזי יש יתרון על פני יריבו בכל עמדה על המגרש וחזרתו של הפורוורד, גור פורת, לפעילות שוטפת רק מחזקת את ההרגשה שכל תוצאה אחרת מלבד ניצחון חוץ יהווה את הסנסציה הגדולה ביותר מאז פתיחת העונה.

הסנטר האמריקאי הצעיר של חיפה, בן סטרונג, אמר ל-ONE לקראת המשחק: "קריית אתא כבר הפתיעה אותנו בהכנה אז אנחנו לא מקלים ראש במשחק הזה. אנחנו יודעים שלא יהיה קל ונעשה כל מה שאפשר כדי לנצח. אנחנו מכירים אותם מצוין כי הם הקבוצה ששיחקה מולנו הכי הרבה במשחקי טרום העונה. יש להם גארדים מהירים שקולעים מצוין מבחוץ ואנחנו נצטרך להיזהר מהם כי במשחק חוץ הכל יכול לקרות". 

 ר"ג ועוזי רוצים להשיג מומנטום. גומז: "זה משחק קריטי"
עירוני ר"ג תארח את גבעת שמואל (19:45, זיסמן) כאשר חניכיו של אורן אהרוני ינסו להתאושש מההפסד הביתי לבני השרון בשבוע שעבר בעזרת ניצחון חוץ מול יריבה, שעל הנייר לא עולה עליה בשום פרמטר.

אורן אהרוני. מחפש ניצחון חוץ  (תומר גבאי)
אורן אהרוני. מחפש ניצחון חוץ (תומר גבאי)

העולה החדשה פתחה את הליגה מצוין ורשמה 3 ניצחונות שיעזרו לה מאוד במאבקי המיקום בהמשך העונה, אך קברניטי המועדון יודעים שכל תוצאה מלבד ניצחון חוץ יכולה לסבך את המועדון במאבקי התחתית של הליגה.

נקודת האור העיקרית בקבוצה של מוטי אמסלם היא היכולת המצוינת שמפגינים עד עתה ארבעת הזרים. רונלד רוס, קורי קאר, ג'רמיין הול וסטפן ברדפורד מהווים את רוב משחק ההתקפה של הגבעה אבל גם הם יודעים שזה לא יכול להימשך ככה לאורך הזמן, בעיקר לא בעידן ה"חוק הרוסי".

בשבוע שעבר, ראינו סוג של התקדמות מצידו של הכשרון הצעיר, אנטון שוטבין. הפורוורד המוכשר קלע 4 נקודות וקטף 5 ריבאונדים ב-10 הדקות שקיבל מאהרוני והשבוע, אנחנו מקווים לראות קפיצה מדרגה נוספת מכוכב נבחרת העתודה של ישראל. 

 (עדי בן ברון)
כרמלו לי. חזר להתאמן ויעמוד לרשות המאמן (עדי בן ברון)

עירוני ר"ג ועמיר עוזי השיגו בשבוע שעבר ניצחון ראשון בליגה ומחפשים ניצחון שני על מנת לשמור על המשכיות ויציבות. לרשותו של עוזי יעמוד סגל מלא, שכולל גם את כרמלו לי, שנפצע במשחק הקודם מול קרית אתא וחזר להתאמן השבוע כרגיל.

גוש גומז, שהיה מצטין במשחק בשבוע שעבר אמר ל-ONE: "זה משחק מאד קריטי בשבילנו אני מאד מקוה שנוכל לנצח אותו".

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */