גזירת הסרט בנקודת המשטרה (צילום: דוברות השטרה)
גזירת הסרט בנקודת המשטרה | צילום: דוברות השטרה

מרכז שירות משולב של המשטרה נחנך היום (ראשון) על ידי השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך בבמחנה הפליטים שועפט. מדובר בחניכת נקודת המשטרה הראשונה בשכונה ערבית מאז שחרור העיר ב-1967. "היום אנחנו עושים צעד נוסף בדרך לשינוי היסטורי", אמר השר ארדן.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אכיפת החוק והסדר צריכה להתקיים בכל חלקי ירושלים", הסביר ארדן. "ואין מועד טוב יותר ליישם זאת מהזמן בו אנו מציינים 50 שנה לאיחוד בירתנו". מלשכתו של ארדן נמסר כי מטרת התכנית שמוביל השר היא לשפר את שירותי המשטרה במגזר הערבי ולחזק את ביטחון ירושלים. עוד מסרו, כי הפעילות הקהילתית במסגרת התחנה תשפר את תחושת הביטחון האישי של תושבי מזרח ירושלים ותוביל לחיזוק האמון ההדדי בין המשטרה ותושבי מזרח העיר.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בירך על פתיחת נקודת המשטרה. "חלק משמעותי מתהליך חשוב, לחיזוק והעמקת שירותי המשטרה במגזר", אמר. "אזרח שמקבל שירות משטרה איכותי, גם בדברים הקטנים, מרגיש שהמשטרה שם בשבילו".

"אנחנו מציינים היום צעד חשוב בכיוון הנכון לחיזוק הריבונות והמשילות במזרח ירושלים", אמר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. " המהלך הזה מצטרף למהפכה שאנחנו מובילים בשנים האחרונות לצמצום פערים במזרח העיר".

פתיחת הנקודה נועדה לחזק את אכיפת החוק והסדר בשכונות במזרח העיר ולתת את כל שירותי המשטרה לתושבים, בשילוב עם שירותים מוניציפאליים נוספים. טקס החניכה התקיים במעמד ראש עיריית ירושלים, מפקד מחוז ירושלים ונציגי הכפר.

מחנה הפליטים שועפאט הוקם בשנת 1965 ומאז הוכפל שטחו ואוכלוסייתו גדלה. כיום חיים במחנה כ-80,000 איש, שבמהלך השנים לא זכו לשירותי משטרה ראויים. בהמשך לפתיחת הנקודה בשועפט צפויה להיפתח תחנת משטרה נוספת בשכונת צור באהר אליה יצטרפו נקודות משטרה נוספות במזרח העיר.