שתף קטע נבחר

תל אביב סגרה את המסחר בעליות; נייס קפצה ב-4.7% אחרי הדוחות

ת"א 35 עלה ב-0.5% ות"א 125 התחזק ב-0.3%. מחזור המסחר עמד על 2.1 מיליארד שקל. בסיכום שבועי ת"א 35 ות"א 125 הוסיפו 0.3% לערכם. בזק עלתה ב-0.5% אחרי הקמת ועדה לבחינת ביטול ההפרדה המבנית

המסחר בתל אביב הסתיים בעליות. ת"א 35 עלה ב-0.5% ות"א 125 התחזק ב-0.3%. מחזור המסחר עמד על 2.1 מיליארד שקל. מניית נייס בלטה בקפיצה של 4.7%. בסיכום שבועי ת"א 35 ות"א 125 הוסיפו 0.3% לערכם.

 

שערו היציג של הדולר נקבע על 3.616 שקלים, עלייה של 0.1%. היורו התחזק ב-0.3% ונקבע על 3.954 שקלים.

 

מניות מובילות

משרדי התקשורת והאוצר מקימים צוות משותף במטרה לקדם את הליך ביטול ההפרדה המבנית בבזק, שבשליטת שאול אלוביץ'. נכון להיום קיימת הפרדה בפעילות בין בזק לחברות הבנות שלה (בזק בינלאומי, יס ופלאפון) כך שהן לא יכולות להציע חבילות משולבות במחירים אטרקטיביים לצרכנים. גורמים במשרד התקשורת טוענים כי אין מחלוקת בכך שצריך לבטל את ההפרדה המבנית משום שמדובר בהגבלה רגולטורית משמעותית על אחד מהשחקנים בשוק.

 

נייס עקפה מעט את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון.ההכנסות עמדו על 308 מיליון דולר, עלייה של 36%, לעומת תחזית אנליסטים של 307.9 מליון דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 89 סנט, עלייה של 10%, וגבוה מהצפי המוקדם של 84 סנט.

 

השקעה נוספת במסגרת שיתוף הפעולה בין אלומיי קפיטל וחברת לודן ההולנדית: אלומיי קפיטל מודיעה על חתימת הסכם מימון להקמת מתקן לייצור אנרגיה מתחדשת בטכנולוגיית AD בהיקף השקעה של כ-8.5 מיליון יורו בהולנד. הפרויקט צפוי להניב הכנסות של כ-3.4 מיליון יורו בשנה

 

פורט אנד סליבן בסקירה נרחבת על חברת סייפ-טי: "אנו מוצאים את החברה כבעלת פוטנציאל במגוון היבטים, אך עם זאת, קיימים בה סיכונים מובנים המאפיינים חברה צעירה הפועלת בשוק אבטחת המידע הרווי תחרות. להבנתנו, ככל שהחברה תצליח לחדור לשווקים בצפון אמריקה ובאירופה, היא תהווה יעד אטקרטיבי לרכישה בשנים הקרובות, על רקע מגמת המיזוגים והרכישות המאפיינת שוק זה".

 

לייבפרסון דיווחה על עסקה עם הבנק הגלובלי RBS. לייבפרסון תספק פלטפורמת ניהול הבוטים המתקדמת LiveEngage for Bots שהושקה השבוע. הפלטפורמה, המנהלת במקביל מספר רב של בוטים תאפשר לבנק לנהל ולמדוד פעילויות של בוטים במקום אחד, באופן ישיר, לצד הנציגים האנושיים. המערכת נכנסה לפעילות באופן מיידי וכבר משרתת את לקוחות הבנק ותומכת באסטרטגיית הבנק להיות הבנק הבריטי המוביל באיכות השירות ללקוחות הקצה.

 

חברת הביטוח הראל מדווחת על הקמת חטיבה עסקית חדשה, אשר תאגד תחתיה את חטיבת ביטוחי התעשייה והעסקים, את חטיבת הביטוח הכללי וכן את כל פעילות ביטוחי המשנה של הקבוצה בתחום הביטוח הכללי. נוסף, חטיבת מימוש הזכויות (התביעות) תפוצל ליחידות המקצועיות-העסקיות: הטיפול בתביעות הביטוח הכללי יועבר לחטיבת הביטוח הכללי החדשה, והטיפול בתביעות הבריאות והסיעוד יועבר לחטיבת הבריאות.

 

אמש, לאחר המסחר, אי.די.בי דיווחה כי מכרה 5% ממניות כלל ביטוח תמורת 165 מיליון שקל. על זהות הרוכש הוטל חסיון. המכירה נעשתה בעסקת "החלף" (SWAP) מול בנק מזרחי טפחות שגם העניק את המימון. כמו כן, העסקה נחתמה על ידי נאמן המניות מטעם הפיקוח על הביטוח משה טרי ועל ידי מנהלי אי.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין והמנכ"ל שולם לפידות.

 

ברקע למסחר

קרנית פלוג: "מרגישים האטה בביקוש לייצוא הישראלי". לדברי נגידת בנק ישראל, התרומה של הגידול בהון האנושי לצמיחה בישראל צפויה להיות אפסית בשנים הקרובות. פלוג הציגה נתונים המראים כי הסחר העולמי צמח מאז המשבר בקצב ממוצע של כ-3% לשנה, פחות ממחצית מקצב צמיחתו בשנים שקדמו לו.

 

הבורסה בתל אביב פתחה את יומו האחרון של שבוע המסחר על רקע ירידות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט לאחר החלטת הריבית. עיני המשקיעים יהיה נשואות אל עבר הבורסות מעבר לים במטרה לנסות ולזהות האם מדובר בתיקון קל במגמה החיובית שנרשמה בשווקים מתחילת השנה, או בתחילתה של מגמה חדשה.

 

הבורסה בתל אביב חתמה את יום האתמול בעליות שערים קלות כאשר מדד ת"א 35 עלה ב-0.3% ומדד ת"א 125 התחזק ב-0.5%. מניית בזק שעלתה ב-2% ריכזה את מחזור המסחר הגבוה בבורסה - 82 מיליון שקל. גם פריגו ריכז עניין רב לאחר דיווחה על פשיטת חוקרים פדרלים למשרדיה בארה"ב - המניה הגיבה בנפילה של 3.6%. עוד בלטו במסחר: אל על שקפצה ב-5.6%, הפניקס שעלתה ב-4% לאחר הצטרפותו של יונל כהן לקבוצת הרכישה של החברה ופלוריסטם שקפצה ב-3.6% לאחר ניסוי.

 

 


פורסם לראשונה 04/05/2017 10:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים