עבור החייל חנוך אגרה שזכה אמש (שלישי) בתואר מצטיין הנשיא, המעמד היה התרגשות כפולה לאחר שפגש את אביו אותו לא ראה במשך שבע שנים. בשיחה עם חדשות 2 Online סיפר אגרה על הגעגועים לאביו, ועל החוויות שהספיקו לעבור מאז שנפגשו שוב בארץ.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אני עדיין מתרגש, לא ציפיתי, לא ידעתי שום דבר על ההפתעה", סיפר אגרה בהתרגשות. "היו לי מלא הפתעות: גם מצטיין נשיא לא ציפיתי להיות, שזאת הייתה שמחה גדולה, ואז אבא שלי הגיע וזה עוד שמחה אז זה ממש מרגש אותי".

אגרה פירט על הדרך המיוחדת שעברת ועל הקשיים עמם התמודד בראשית דרכו בארץ. "בהתחלה היה מאוד קשה עם השפה העברית", שיחזר בהתרגשות. "הגעתי לארץ לא ידעתי שפה ולימדתי את עצמי כל דבר לבד ובמיוחד על המחשב".

"לימדתי את עצמי עברית". אגרה ואביו
"לימדתי את עצמי עברית". אגרה ואביו | צילום:

אגרה סיפר כיצד פיתח בעצמו כישורים, שהיום מסייעים לו בשירותו הצבאי: "התחלתי ללמוד וללמד את עצמי לבד. ממש רציתי להגיע לחיל תקשוב מההתחלה. לפני הגיוס קראתי על זה והגעתי למה שרציתי בסופו של דבר". הוא מספר כי אחרי השחרור הוא רוצה ללמוד ולסיים את התואר שהתחיל נראה כי הדרך לכך כבר סלולה.

המפגש המרגש בין השניים, אתמול
המפגש המרגש בין השניים, אתמול | צילום:

"אבא אמר לי שהמדינה שלנו קיבלה אותו כמו מלך כשהוא הגיע לארץ. זה היה הפתעה ממש גדולה גם בשבילו, הוא הצטער שהוא לא מבין עברית, אבל אנחנו מתרגמים לו את הכל". אגרה סיפר כי בדיעבד גילה שאמו סיפרה לאביו על ההצטיינות: "אימא התקשרה ואמרה לאבא שלי שאני מקבל מצטיין נשיא ורק בגלל זה הוא בא לראות אותי", סיפר.

הפגישה המיוחדת נערכה בלשכתו של הנשיא בנוכחות הרמטכ"ל גדי איזנקוט והנשיא ריבלין. "אתה צריך להיות גאה מאוד בהישיגים שלו", אמר איזנקוט לאב. "הוא לא היה יכול להגיע לשם בלי החינוך מהבית".

גם הנשיא בירך את האב והחייל. "אתה באדיס ואנחנו כאן הבן שלך משרת את מדינת ישראל - השירות הכי חשוב", ציין ריבלין. "3000 שנה חיכיתם לעלות לישראל ועכשיו אתם חיילים בצה"ל וחלק בלתי נפרד מהמדינה והעם שלנו".