סין: אין לקרוא לילדים בשמות מוסלמים

במסגרת מאבק באסלאם קיצוני צומצם משמעותית הפולחן בחבל שינג'אנג • הורים שיפרו את הצו עלולים להביא לשלילת זכויות חינוך ורפואה

שורה של צעדים נגד המיעוט המוסלמי במדינה // צילום: אי.פי.איי

הממשלה הסינית, במסגרת מאבקה בקיצוניות האסלאמית, אסרה להעניק את השמות "מוחמד", "עראפת", ו"ג'יהאד" לילדים ממשפחות מוסלמיות. בכירים במדינה הגדירו את רשימת השמות שפורסמה כמאמץ כלל ארצי להילחם ב"קיצוניות דתית", במיוחד בחבל שינג'אנג המערבי, בו מתגוררים 10 מיליון אויגורים, מיעוט מוסלמי ממוצא טורקי החי במדינה הקומוניסטית.

 

הממשלה הסינית רואה בשינג'אנג חממה של קיצוניות אסלאמית ובמדינה הקומוניסטית לא רואים בעין יפה להט דתי מכל סוג. בשנים האחרונות, לאחר מהומות ומרד ברחבי החבל, החליטה הממשלה לצמצמם משמעותית את אפשרויות הפולחן של המוסלמים בו.

רשימת השמות שהגיעה לידי המגזין האמריקני "ניו יורק טיימס" מארגון זכויות אדם אויגורו, מכונה במדינה "רשימה של שמות מיעוטים אסורים". ברשימה מופיעים שמות נוספים בעלי משמעות דתית כמו "מוג'אהיד" ו"מדינה". מקורות רשמיים בחבל המערבי של סין אישרו את דבר קיומו של האיסור. על פי המקורות, הורים לילדים שיפרו את הצו עלולים להביא לצעדים חמורים נגדם על ידי המדינה כמו שלילת זכויות חינוך ורפואה. 

דילחת רקחית, דובר ה"קונגרס העולמי האויגורי", אמר כי: "המדיניות הסינית כלפינו נעשית עוינת יותר ויותר. עלינו להיות זהירים בבחירת שמות ילדנו". סופי ריצ'רדסון, דוברת שלוחת סין של המשמר לזכויות אדם אמר כי מדובר בצעד דרקוני וכי "בחירת שם לילד צריכה להיות אירוע פרטי ומלא שמחה. זהו חוק מגוחך שמצטרף לשורה של איסורים שהממשלה הסינית גוזרת על האוכלוסיה". 

כפי שאומרת ריצ'רדסון, החוק האחרון מצטרף לשורה של איסורים שתיקנה הממשלה הסינית כנגד המיעוטים המוסלמים במדינה. מוקדם יותר החודש, אסרו גורמים רשמיים על גידול זקן ארוך ועטיית כיסוי ראש (עבור נשים) במקומות ציבוריים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר