לפיד הצהיר: "לא ניתן" (צילום: פלאש 90, מרים אלשטר, יונתן סינדל, חדשות)
נתניהו מתחזק, לפיד נחלש. (אילוסטרציה) | צילום: פלאש 90, מרים אלשטר, יונתן סינדל, חדשות

סקר שערכו מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" עבור "פגוש את העיתונות" מצביע בפעם הראשונה מזה חצי שנה על התחזקות של הליכוד וירידה בכוחו של יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד. על פי הסקר, התמיכה במפלגת הליכוד מזנקת ל-28 מנדטים ומפלגתו של לפיד ניצבת במקום השני עם 24 מנדטים. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שהצהיר כי יתמודד על ההנהגה - לא עובר את אחוז החסימה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפיד נחלש ל-24 מנדטים
לפיד נחלש ל-24 מנדטים | צילום:

על פי הסקר, הרשימה המשותפת מתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת וגורפת 13 מנדטים. מיד אחריה המחנה הציוני עם 12 מנדטים והבית היהודי עם התחזקות קלה ועשרה מנדטים. נתוני הסקר מעלים כי מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון, ש"ס ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו של ליברמן קיבלה 6 מנדטים בלבד וכך גם מרצ.

ליברמן עם 6 מנדטים בלבד
ליברמן עם 6 מנדטים בלבד | צילום:

במהלך הסקר נשאלו המשתתפים כמה הם מרוצים מרמת תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ו-61% מהנשאלים ענו כי הם אינם מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה. 33% בלבד השיבו כי הם מרוצים, 6% לא השיבו על השאלה.

התכנית הכלכלית של כחלון: 85% תומכים

בסקר נוסף שנערך עבור "פגוש את העיתונות" נבדקה תגובת הציבור לתכנית הכלכלית שהציג בשבוע האחרון שר האוצר משה כחלון:  85% מהציבור תומך בתכנית ורק 5% מתנגדים לה. היתר סירבו לענות.

"הבחירות יהיו במרץ 2019" (צילום: חדשות 2)
משה כחלון מציג את התכנית הכלכלית | צילום: חדשות 2

כשנשאלו הנסקרים האם הם סבורים כי מצבם הכלכלי ישתפר בעקבות התכנית הדעות היו חלוקות. 45% מהנשאלים סבורים שהתכנית לא תשפיע עליהם. 41% חושבים שמצבם הכלכלי ישתפר, ואילו 14% סירבו לענות לשאלה.

על פי הסקר, רוב הציבור מאמין כי התנגדות בכירי הליכוד למהלך של כחלון נובע משיקולים פוליטיים. 63% טענו כי טענה זו נכונה, רק 15% טענו שההתנגדות נובעת מדאגה לקצבאות הנכים.