שתף קטע נבחר

נהריה והאיגוד הסתבכו בעקבות שיתוף גייטס

בוועדה לסימום בספורט לא אהבו את ההחלטה החד צדדית שלקח האיגוד לאפשר לסנטר נהריה לשחק בהפסד קבוצתו (71:70) למכבי ראשל"צ: "התקנון מאפשר לנו להעמיד לדין גם מנהלים ולא רק את השחקן". באיגוד הגיבו: "הוועדה לא הייתה זמינה"

דרמה גדולה התרחשה הערב בעין שרה, כשעוד לפני שריקת הפתיחה למשחק בין עירוני נהריה למכבי ראשון לציון (71:70), תובע האיגוד, עו"ד טל אור, ביטל את השעייתו הזמנית של הסנטר, יינסי גייטס ואישר לו לקחת חלק במשחק. הביטול, הגיע אחרי שבוע דרמטי מאוד במהלכו התקיים לגייטס שימוע במשרדי הוועדה לסימום בספורט, בה הציג השחקן מסמכים שהחומר האסור שנמצא בגופו (THC) הגיע בשל תרופות שנטל.

 

הוועדה, התמהמה עם ההחלטה לגבי גורלו של גייטס ובנהריה הפעילו את עו"ד אייל יפה לפעול כדי לבטל את ההשעיה. אלא שעו"ד יפה ואנשי האיגוד שניסו לקבל תשובות מהוועדה, לא זכו למענה ועו"ד אור שיגר מייל דחוף אליהם שאם עד יום חמישי בשעה 18:00 לא תתקבל החלטה בעניינו של גייטס תבוטל ההשעיה.

 

גייטס מתחמם (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
גייטס מתחמם(צילום: גיל נחושתן)

 

הוועדה לא השיבה גם למייל זה והערב בשעה 19:15 קיבל יו"ר הקבוצה, ניסים אלפסי, הודעה בה אישר עו"ד אור לגייטס לקחת חלק במשחק. יו"ר האיגוד, עמירם הלוי, שיצר קשר עם אלפסי, אישר את הדברים ומשקיף המשחק, הילל הלמן, עדכן את אנשי ראשון לציון וצוות השופטים בשינוי. גייטס הוזעק מביתו וקיים חימום מאחורי הסלים לאחר פתיחת המשחק.

 

בוועדה לא אהבו את ההחלטה ומיהרו לשגר הודעה: "ליינסי גייטס נערך בשבוע שעבר שימוע בו טען שתוצאת המעבדה לפיה נמצא בשתן שלו Carboxy THC היא תוצאה "חיובית כזובה" (False positive) בעקבות כך שנטל תרופה משכחת כאב (שאינה דורשת מרשם רופא). הוא הביא חוו"ד של רופאה שתמכה באמירה זו. בסיום השימוע לא נמסר לשחקן או לבא כוחו כי טענתו התקבלה והוא לא קיבל אישור לחזור ולשחק".

 

הלוי. האחריות עליו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הלוי. האחריות עליו(צילום: עוז מועלם)

 

"הטענה שהשמיע השחקן איננה תקפה לגבי בדיקות הנערכות במעבדות של WADA, שכן שם נעשית אנליזה וזיהוי של החומרים עצמם (ולא רק אינטרקציות עם ריאגנטים או נוגדנים, וזו בין השאר הסיבה העקרית לעלות הגבוהה של כל בדיקה), והזיהוי של הקנביס היה חד משמעי, שכן מבנה המולקולה איננו דומה לזה של התרופה או קבוצת התרופות לגביה נטען מה שנטען. תקנון WADA הנוכחי מאפשר העמדה לדין לא רק של הספורטאי אלא גם של מאמניו ומנהליו, ואנחנו ננקוט בכל הצעדים הנדרשים מהפרה בוטה זו של התקנון".

 

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה לטענות: "ביום ראשון הוגש ערעור לעו"ד הועדה לסימום בספורט מגובה במסמכים רפואיים אבל מאז ועד היום לא התקבלה שום תגובה מהוועדה ולא איתרו את העו"ד של הוועדה. לכן, תובע האיגוד, עו"ד טל אור, החליט אם לא ניתנת לשחקן זכות ערעור ההשעיה הזמנית שלו מושעית. אם יתקבל מידע אחר על ידי הוועדה האיגוד ינהג כנדרש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
יינסי גייטס
צילום: גיל נחושתן
מומלצים