שתף קטע נבחר

בתום דרמה: ראשל"צ ניצחה בנהריה. צפו

האלופה כבר הייתה בדרך לניצחון, אבל עבירה טיפשית של בן שימול שלחה את דאגלס לשלוש זריקות מהקו. הגארד קלע את השתיים הראשונות, אך החטיא את האחרונה ונהריה הפסידה 71:70. יינסי גייטס שותף בניגוד להחלטת ועדת הסימום וקבוצתו עלולה לשלם ביוקר. אשדוד לוהטת עם ניצחון שלישי בארבעה משחקים - 77:82 על מכבי חיפה

עדיין בחיים. מכבי ראשון לציון רשמה הערב (ה') ניצחון דרמטי 70:71 בחוץ על עירוני נהריה ונשארה בתמונת הסיכויים להעפיל לפלייאוף בסיום העונה הסדירה.

 

 

0.8 שניות לסיום ראשל"צ הוליכה 68:71 והייתה בדרך הבטוחה לניצחון, אלא שאז אבי בן שימול ביצע עבירה מטופשת על סטו דאגלס שזרק זריקת התאבדות מחצי מגרש. השופטים שרקו בצדק לשלוש זריקות עונשין. דאגלס קלע את השתיים הראשונות "רק רשת", אבל דווקא את השלישית החטיא וראשל"צ ניצחה.

 

 

דוסון. ניצחון חשוב (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
דוסון. ניצחון חשוב(צילום: גיל נחושתן)

 

סיפור המשחק היה בכלל שיתופו של יינסי גייטס שכזכור נתפס על שימוש בחומרים אסורים והושעה. הסנטר וקבוצתו הגישו ערעור שלטענתם לא נידון בוועדה למניעת סימום בספורט. יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, אישר לנהריה לשתף את גייטס ששיחק רק חמש דקות בהן קלע שתי נקודות. בוועדה טענו בהמשך כי האיגוד ונהריה לקחו החלטה חד צדדית והם צפויים לשלם על כך. צ'ארלס תומאס בלט בשורות המנצחת עם 21 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. יהונתן שולדבראנד תרם 18 לנהריה.

 

מי שנמצאת בכושר פשוט נהדר היא מכבי אשדוד של מאיר טפירו שגברה בחוץ 77:82 על מכבי חיפה וממשיכה לאיים על כניסה לפלייאוף. היה זה ניצחון שלישי בארבעה משחקים לדרומיים. צ'ייס סיימון להט עם 22 נקודות (6 מ-8 לשלוש). דאבל דאבל של עוז בלייזר (11 נקודות ו-13 ריבאונדים).

 

גייטס. סיפור הזוי (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
גייטס. סיפור הזוי(צילום: גיל נחושתן)

 

עירוני נהריה - מכבי ראשון לציון 71:70

לסטטיסטיקה המלאה מהמשחק

 

גייטס שלא התאמן עם הקבוצה בעשרת הימים האחרונים ולא ביצע חימום למשחק, יושב על הספסל ויחכה להזדמנות שלו להיכנס. אחרי יתרון קל לנהריה בפתיחה, עבירה טכנית של אריק אלפסי הכניסה את ראשל"צ למומנטום שהתבטא בריצת 0:15 מרשימה כל הדרך ל-7:18 (3). דרווין קיצ'ן עם שלשה קלע נקודות ראשונות למקומיים אחרי חמש דקות ללא סל. הבעיה הייתה שזה לא ממש עזר כשעידן זלמנסון חתם את תוצאת הרבע הראשון - 14:25.

 

שבע נקודות רצופות של דוסון העלו את ראשל"צ ל-18:33 מבטיח (14). שתי דקות לסיום המחצית נהריה סוף סוף התעוררה, רצה 0:8 וצימקה ל-28:36. דאנק של טיירון נאש חתם את תוצאת המחצית - 30:38 לראשל"צ.

 

אלפסי. טכנית שלו הכניסה את ראשל"צ למשחק (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
אלפסי. טכנית שלו הכניסה את ראשל"צ למשחק(צילום: גיל נחושתן)

 

נהריה יצאה לוהטת מחדר ההלבשה ופתחה בסערה את המחצית השנייה עם הגנה מצוינת ונקודות בהתקפה. בתום ריצת 0:14 עלתה ליתרון 38:44. ראשל"צ ידעה לעצור את המומנטום ואחרי ארבע דקות ללא נקודות קיבלה שלשה מריצ'ארד. כדיר עם סל ועבירה השווה 44:44. שלשות של לונג וברנדווין החזיר את היתרון לראשון 47:52, וארבע דקות לסיום הרבע עלה גייטס לראשונה למשחק אבל לא תרם יותר מידי ובסיום רבע השלישי 51:59 לאורחת.

 

שולדבראנד היה נהדר ברבע האחרון והצליח כמעט לבדו להשוות ל-68:68. ברנדוויין דייק פעמיים מהקו כדי לתת לראשל"צ יתרון 68:70. אלא שאז שחקניו של ברנר החטיאו פעם אחר פעם מהעונשין ופספסו הזדמנות לרשום ניצחון נוח. במצב של 68:71 לכתומים בן שימול נשלח אל הקו, החטיא פעמיים. נהריה יצאה להתקפה אחרונה, דאגלס זרק מחצי מגרש, ובן שימול ביצע עבירה שלא קשורה למציאות 0.8 שניות לסיום. המתאזרח נשלח לשלוש זריקות, קלע את השתיים הראשונות אבל החטיא את האחרונה וראשל"צ ניצחה.

 

בן שימול. יותר מזל משכל (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בן שימול. יותר מזל משכל(צילום: ראובן שוורץ)

 

מכבי חיפה - מכבי אשדוד 82:77

לסטטיסטיקה המלאה מהמשחק

 

מכבי חיפה פתחה את המשחק היטב עם יכולת משובחת של ג'ון דיברתולומיאו ועמית שמחון. חיפה הובילה כבר בפער של חמש נקודות ועידוד של הקהל ברוממה סייע בעיקר לעוז בלייזר להטביע מהלך מבריק של כדורסל. האורחים בניצוחם של מריו ליטל ויפתח זיו קבעו מהפך והוליכו 20:21 אחרי עשר דקות.

 

אשדוד המשיכה את המומנטום מסיום הרבע הראשון. צ'אקה של סיימון קבעה 23:31 לטובתה. סל של גרגורי וארגאס לא ממש עזר - 26:36 (14). אחרי 20 דקות - 35:44. חיפה לא הצליחה להיכנס למשחק גם בתחילת הרבע השלישי. הצגה של סיימון העלה את אשדוד ל-42:57 (25). ג'ייק כהן ספג רביעית ומנדז ולדז הצליח להוריד מעט ל-47:57. בסיום הרבע השלישי - 49:57. ברבע האחרון ניסו הירוקים לבצע קאמבק אבל זה לא היה זה ובסיום ניצחון מרשים לאשדוד וטפירו - 77:82.


פורסם לראשונה 13/04/2017 19:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
פטריק ריצ'ארד
צילום: גיל נחושתן
מומלצים