"הוא לא עשה כלום"

הבית הלבן: "הטבח באידליב - בגלל חולשת ברק אובמה"

ממשל טראמפ גינה את הטבח שביצע משטר אסד, אולם טען כי "הפלת משטר אסד אינה מציאות ריאלית". במקביל, הפנו בבית הלבן אצבע מאשימה להתנהלות ממשל אובמה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפצצה בסוריה. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

הפשעים בסוריה - בבית הלבן מאשימים את התנהלות ברק אובמה: בוושינגטון אמרו הערב (שלישי) כי הנשיא דונלד טראמפ מודאג מהטבח באידליב בו נהרגו מעל 100 בני אדם ומאות נוספים נפצעו בדרגות שונות, אולם ציינו כי לדעת טראמפ "הפלת משטר אסד אינה מציאות ריאלית".

בבית הלבן האשימו את התנהלות הממשל הקודם, בראשות הנשיא לשעבר ברק אובמה, ואמרו כי "הפשע שהתבצע בסוריה הוא תוצאה של חולשת ממשל אובמה". דובר הבית הלבן שון ספייסר הוסיף כי כי הטבח באידליב "לא יכול לעבור בשתיקה על ידי העולם המודרני".

ספייסר סירב לפרט כיצד יגיב ממשל טראמפ להתקפה המזעזעת של אסד, אולם כאמור בחר להאשים את הנשיא האמריקני הקודם. "הנשיא לשעבר אובמה אמר ב-2012 כי יציב 'קו אדום' נגד השימוש בנשק כימי ואז לא עשה כלום".

מוקדם יותר היום, כך נמסר מהבית, קיים הנשיא דונלד טראמפ שיחה עם המועצה לביטחון לאומי בעקבות ההפצצה באידליב. במקביל, מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי תקיים מחר ישיבת חירום בעקבות המתקפה.

על פי דיווחי ארגוני זכויות האדם, לפחות 100 בני אדם נהרגו בהתקפה על אידליב שכללה על פי עדויות גורמי אופוזיציה בסוריה גם שימוש בגז עצבים. מאות נוספים נפצעו מההתקפה האווירית של משטר אסד. בית חולים שבו טופלו נפגעים מההפגזות, הופצץ גם הוא על ידי הכוחות הסוריים. רוב הנפגעים בהתקפה, כך דווח בכלי התקשורת, הם נשים וילדים - ולא לוחמים מקרב המורדים הסורים.

התמונות הקשות מסוריה:

ברשתות החברתיות פורסמו תמונות קשות של נפגעי המתקפה ודיווחים שונים הצביעו על סימני פגיעה מגז עצבים - קצף שיוצא מפי הנפגעים ועוויתות. עם זאת, בצבא סוריה הכחישו שימוש בנשק כימי. "צבא סוריה מכחיש בתוקף את הטענות שהשתמש בחומר כימי או חומר רעיל בפרברי אידליב ומדגיש כי הוא לא השתמש בחומרים כימיים בעבר ולא יעשה זאת בעתיד. כנופיות הטרור החמושות מאשימות את צבא סוריה בשימוש בגזים רעילים נגד אזרחים בכל פעם שהן לא מצליחות ליישם את המטרות של המפעילים שלהן" נאמר בהודעת צבא סוריה.

הנשיא ראובן ריבלין אמר הערב כי: "התמונות המגיעות היום מסוריה והידיעות על טבח ילדים ואזרחים בנשק כימי, הן כתם על האנושות. הקהילה הבינלאומית כולה, חייבת להתגייס על מנת להביא סוף לטירוף הרצחני הזה ולוודא שמראות שכאלה לא ישובו עוד לעולם, בשום מקום".

"אני קורא למנהיגי הקהילה הבינלאומית וביניהם לראשי המעצמות, לפעול מיד, עכשיו, כדי לעצור את מעשי הרצח הנפשעים המתרחשים בסוריה על ידי משטר אסאד ולפעול בדחיפות להוצאת כל מצבורי הנשק הכימי משטחי סוריה". ריבלין הוסיף כי "אנו, שארית הפליטה אשר קמה מעפר והיתה לאומה איתנה ובטוחה, נעשה כל שנוכל על מנת להמשיך ולסייע לניצולי התופת בסוריה. אנו יודעים היטב עד כמה מסוכנת השתיקה ולא נוכל להשאר נאלמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר