אפל ממליצה: היזהרו ממטענים לא מקוריים של האייפון

כל הסיבות שישכנעו אתכם להטעין עם מטען לאייפון מקורי של אפל ולא להתעסק עם מטענים חלופיים זולים

צילום: //

אפל הכריזה מלחמה נגד זייפני המטענים לאייפון ומאז השקת מכשיר האייפון 5 ואיתו השידרוג לכבל Lightning, כללי המשחק השתנו. על מנת לייצר מטען לאייפון 6 באותה רמת איכות ללא הודעות שגיאות יש צורך לרכוש את הצ”יפ החכם שקיים אצל אפל בלבד. הסיבה שלא כל ייצרני המטענים רוכשים מאפל את הצ’יפ המקורי היא בגלל המחיר הגבוה שלו. שימוש בצ’יפ מעלה את מחיר המטען והופך להיות לא כדאי לייצור עבור יצרנים שמחפשים למכור מטענים בזול.

הסיבות המרכזיות להמלצה של אפל להיזהר ממטענים לא מקוריים:

גרימת נזק למכשיר

  • נזק ללוח אם – מכשיר האייפון/אייפד יכול להינזק ולהפסיק לעבוד עקב נזק לרכיב המתחים בלוח אם.
  • נזק לסוללה - סוללות שנטענות עם מטען מקורי מחזיקות לאורך זמן ארוך יותר.
  • נזק לשקע טעינה - נוצר מכבלים לא מקוריים ומשימוש לא נכון של הלקוח על ידי ניסיון לחבר כבלים שעובדים רק בזווית מסוימת.
  • התלקחות/ התחממות - המטענים הלא מקוריים מיוצרים מחומרים לא איכותיים וזולים. עקב מתח לא קבוע וקפיצת מתחים המכשיר עלול להתחמם יתר על המידה.
  • טעינה איטית - המטענים לא מספקים את כמות האמפר שמבטיחים ובמצב של הטענת מכשיר עם שימוש בתוכנות ניווט אחוזי הסוללה אף עלולים לרדת.

גרימת נזק למטען

  • התלקחות/התחשמלות- עקב חוסר השקעה במבודדים איכותיים.
  • הפסקת טעינה - מכיוון שלמטענים אלו אין צ’יפ חכם, הם מפסיקים מהר לפעול וזה רק עניין של זמן עד שהמטען מפסיק להטעין את המכשיר.
  • קרינה מוגברת - נושא הקרינה לא מקבל התייחסות במטענים אלו ולכן הם פולטים יותר קרינה.

איך מכשיר האייפון/אייפד מזהה שהכבל לא מקורי?
מאז יציאת עדכון  IOS7המכשירים יכולים לזהות אם הכבל כולל את הצ’יפ טעינה של אפל.  כיום, חברות שמייצרות מטענים רוכשות מאפל את הצ’יפ החכם שנמצא בחיבור של הכבל לאייפון ואחראי על המקוריות ויכולת הסנכרון של המכשיר לתוכנת האייטונס. שוק המטענים המאושרים לאייפון, שנקרא MFI (Made for iphone), נמצא בצמיחה מתמדת עקב עלויות סבירות של מטענים שמבטיחים לכם הטענה בטוחה ומהירה.

האביזרים לאייפון הם היקרים ביותר ביחס למתחרים

עלות האביזרים המקוריים לאייפון יקרים פי 2 מהאביזרים המקוריים של סמסונג ולכן רוב משתמשי האייפונים מחליטים לרכוש מטענים לא מקוריים ולא מאושרים אפל. פער המחירים בין המטענים הלא מקוריים למטענים המקוריים גבוה מאוד ולא נראה כי מגמה זו תשתנה בקרוב.

אז אם כך למה לא לחסוך כסף ולקנות מספר מטענים לא מקוריים במחיר של מטען אחד?
מי שרוכש מטען לא מקורי צריך להיות מודע לכך שבשלב מסוים המטען  יפסיק לעבוד, אומנם זה לא מוצר עם תוקף אבל לכל מטען לא מקורי יש שלב שהוא מפסיק להטעין גם אם הוא לא עבר כל נזק חיצוני של קרע/ שבר.
בנוסף, בשנים האחרונות יש מגמה עולה של משתמשים שהשקע טעינה שלהם נשחק עקב ניסיונות הטענה כושלים. בואו נחשוב על זה רגע, נניח שיש לכם מטען אחד שפעם מטעין ופעם לא, הפעולה האינסטינקטיבית של כל משתמש היא לנסות להכניס את הכבל לשקע בכל מיני זוויות שהכבל כן מטעין ובכך לשחוק את שקע הטעינה העדין.

מי שקונה בזול משלם ביוקר

אז נכון שלטווח הקצר רכישת מטען לאייפון 6 מקורי תעלה לכם הרבה יותר, אך לאורך זמן מבינים שעדיף לרכוש מטען מקורי לעומת רכישת מספר רב של מטענים זולים שהזמן שלהם קצוב בגלל שאין להם את הצ’יפ המקורי ומעבר לכך גם מסכנים את מכשיר האייפון שלכם.

הכתבה נכתבה על ידי סל אקספרס - אביזרים לסלולר מהיבואן לצרכן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר