"אני כבר 15 שנה אדם מת. כל המשפחה לא חיה מאז שנוראן נחטפה. כל הזמן היא במחשבות שלנו. אנחנו ישנים ומתעוררים איתה. גם היום אני מאמין ובטוח במיליון אחוז שהיא חיה. אף פעם לא איבדתי את האמונה. אני מאוד מקווה שבדיקת ה-DNA שעשינו תקבע שהיא הבת שלי וסוף סוף זה ייתן לי שקט נפשי", כך אומר בראיון בלעדי חאלד כרמי, אביה של הילדה נוראן כרמי שנחטפה לפני כ-15 שנה מביתה שבטול כרם לתוך ישראל.

בסוף השבוע האחרון חשפנו במגזין mako פרטים פרטים חדשים על פרשת החטיפה, המוכיחים בין היתר שהמשטרה לא עשתה מאמצים לאתר את הילדה בת השבע, ולא בדקה למעלה מ-30 ידיעות בעניינה. ידיעות, שאולי יכלו לקדם אותם לפתרון התעלומה.  "הבת שלי הייתה צריכה להיות בבית כבר לפני שלוש שנים אם המשטרה הייתה חוקרת כמו שצריך", קבל חאלד בשיחת טלפון שנערכה עמו היום (ראשון).

אבא (צילום: מתוך סרטו של עמיקם שוסברג, "נוראן")
אבא של נוראן | צילום: מתוך סרטו של עמיקם שוסברג, "נוראן"

בשיחה עמו חאלד מגלה שבעבר הוא היה קרוב מאוד לאתר את בתו אבל לא הצליח בגלל שלא יכול היה להיכנס לשטח ישראל. "היה  לי מידע על מידע מאוד אמין שהיא מוחזקת במקום מסוים אבל בגלל שהייתה אינתיפאדה לא יכולתי להיכנס לישראל ולמצוא אותה. עברתי המון סבל במשך כל השנים", ציין חאלד, "אני ואשתי מחכים לטלפון מהמשטרה שמצאו את נוראן. אהיה המאושר באדם בעולם".

כרמי נחטפה מביתה בטול כרם בסוף 2002 על ידי שלוש נשים, וגבר שהמתין להן במכונית. ההערכות הן שמדובר ברשת שעסקה בזמנו בחטיפת ילדים מבתיהם, ומכירתם לתושבי המשולש כדי להעסיקן כמקבצות נדבות, שפחות מין או כמשרתות. אביה של הילדה, חאלד, פתח בחקירה עצמאית במהלכה הצליח לאתר את החוטפות של בתו ולהביאן לתחנות המשטרה בשומרון, אך לדבריו דבר לא נעשה. נ', אחת החוטפות שנחקרה במשטרת קדומים ושוחררה בנסיבות מוזרות הורעלה למוות בנסיבות מסתוריות כמה ימים לאחר מכן.

חאלד לא ויתר והמשיך בחקירה העצמאית כדי לאתר את בתו כשהוא נעזר בסנ"צ בדימוס, ישראל אריאלי, קצין מודיעין לשעבר במשטרת המחוז הדרומי. בשנים האחרונות אריאלי המשיך לחקור את הפרשה בהתנדבות, והצליח לאתר שלוש כתובות מגורים במרכז הארץ, שעל פי החשד בהן מתגורר נוראן כרמי היום, עם בעלה ח' ושני ילדיה הקטנים. אריאלי אף השיג תמונות שלה ושל שני הילדים, ומסר את הפרטים לחוקרי תחנת משטרת אריאל שפתחו מחדש את תיק החקירה.

נוראן כרמי, האם זה הבית שבו היא מתגוררת היום? (צילום: ישראל אריאלי)
נוראן כרמי, האם זה הבית שבו היא מתגוררת היום? | צילום: ישראל אריאלי

לבקשת החוקרים, חאלד, שחזר באחרונה מדובאי, מסר יחד עם אשתו אמל דגימות DNA  במטרה להשוות את דמם עם מי שאמורה להיות בתם נוראן החטופה. "קצין המשטרה שעמו שוחחתי ומטפל בפרשה אמר לי מפורשות שהפעם הם מתייחסים למידע החדש ברצינות והחקירה נמצאת בהתקדמות", סיפר האב, "בניגוד לעבר הפעם החוקרים לא מזלזלים ויש לי תחושה שהם יעזרו לי להגיע לנוראן. היו כאלה שאמרו לי שהיא מתה, אבל זה שטויות והמידע לא אמין בכלל. כל הכבוד לישראל (הקצין בדימוס) שעשה עבודה טובה ועזר לי מאוד. עכשיו אנחנו מחכים לתוצאות. הגיע הזמן שהמשטרה תחזיר לי את הבת הביתה ותגרום לנו אושר. אני מקווה שהפעם הם לא יאכזבו אותנו ויעשו עבודה טובה".