שתף קטע נבחר

מגריידי וגאליס נבחרו להיכל התהילה

הסקורר הגדול, שזכה פעמיים ברציפות במלכות הסלים ב-NBA, מוביל את רשימת הנבחרים במחזור 2017 לצד גדול כדורסלני יוון. עוד נכנס: ג'רי קראוס, הג'נרל-מנג'ר של שיקגו בולס הגדולה, שהלך לעולמו לפני שבועיים

טרייסי מגריידי (37) הוא השם המוכר ביותר שנבחר היום (שבת) להיכל התהילה של הכדורסל, מחזור 2017. יחד איתו נבחרו בין היתר הסקורר היווני האדיר ניקי גאליס, ג'רי קראוס - האדריכל של שיקגו בולס הגדולה של מייקל ג'ורדן, וכן ביל סלף ורבקה לובו.

 

מגריידי הוביל את ה-NBA בקליעה שנתיים ברציפות (2004-2002) כששיחק באורלנדו מג'יק. משם עבר ליוסטון רוקטס ויחד עם יאו מינג היה אמור לקחת את הקבוצה רחוק בפלייאוף, אך פציעות של שניהם מנעו זאת ומגריידי מעולם לא הגיע לשלבים מתקדמים בפוסט סיזן. הוא נבחר לאולסטאר שבע פעמים וסיים את הקריירה עם ממוצע של 19.6 נקודות למשחק.

 

 

טרייסי מגריידי. זכה לכבוד (צילום: AP) (צילום: AP)
טרייסי מגריידי. זכה לכבוד(צילום: AP)

 

ניקוס (ניקי) גאליס היווני הוא אחד הסקוררים הגדולים ששיחקו באירופה, אם לא הגדול שבהם. נחשב לגדול כדורסלני יוון בכל הזמנים. הוא סיים עם ממוצע קריירה של 32 נקודות למשחק ובסך הכל עם 24,721 נקודות. גאליס שיחק באריס סלוניקי וזכה איתה בשמונה אליפויות מקומיות. כמו כן, הוא זכה עם נבחרתו באליפות אירופה ב-1987, בה היה מלך הסלים.

 

ג'רי קראוס, שהלך לעולמו לפני שבועיים בגיל 77, היה הג'נרל-מנג'ר של שיקגו בולס הגדולה עם מייקל ג'ורדן, שזכתה בשש אליפויות NBA בשנות התשעים. הוא הגיע לשוורים שנה אחרי שג'ורדן נחת בקבוצה, הביא בדראפט של 1987 את סקוטי פיפן (מסיאטל) ובחר את הוראס גרנט. אחרי שלוש האליפויות הראשונות והחזרה של ג'ורדן, לא היסס קראוס לקלוט שחקן בעייתי בדמותו של דניס רודמן וכן בחר את טוני קוקוץ' בדראפט 1990 (הצטרף מאוחר יותר).

 

ג'רי קראוס עם מייקל ג'ורדן (צילום: AP) (צילום: AP)
ג'רי קראוס עם מייקל ג'ורדן(צילום: AP)

 

מאמן המכללות ביל סלף זכה עם קנזס ב-13 תארים רצופים ב-Big 12, וכן תואר ארצי ב-2008. רבקה לובו הובילה את קונטיקט לאליפות ארצית בשנת 1995 ושנה אחר כך זכתה במדליית זהב באולימפיאדת אטלנטה עבור ארצות הברית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים