יום ראשון, 09.06.2024 שעה 10:21
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

דיס איז טרנר: על המבצר הביתי של הפועל ב"ש

המעבר לאצטדיון החדש לווה בפחדים אך הסתיים בצלחת אליפות. האוהדים מתמוגגים: "יש חיבור מיוחד", "האצטדיון הטוב במדינה", "הקהל? בעל הבית"

|
אצטדיון טוטו טרנר (איתי כהן)
אצטדיון טוטו טרנר (איתי כהן)

עד לפתיחת העונה שעברה חששו בהפועל באר שבע מ'מנחוס' האצטדיון הביתי. הפועל פתח תקווה, מכבי פתח תקווה ומכבי נתניה שחנכו מגרשים חדשים בשנים האחרונות ירדו לליגת הלאומית באותה העונה, וגם מכבי והפועל חיפה לא ליקקו דבש עם המעבר מקריית אליעזר לסמי עופר.

טריבונה משחק העונה

המעבר לאצטדיון טוטו טרנר החדיש והמודרני היה מהלך לו חיכו בציפייה רבה בבאר שבע לאורך שנים ארוכות, אבל התגשמות החלום לוותה בפחדים. "האם האצטדיון הזה באמת יביא איתו הצלחות? ו-"ראינו מה קרה לקבוצות אחרות שהתקשו להסתגל מקצועית", אמרו בעיקר אוהדי הקבוצה.

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (עמרי שטיין)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (עמרי שטיין)

אבל המציאות של באר שבע הייתה שונה לגמרי. בעונה הראשונה של חניכת האצטדיון הקבוצה הניפה צלחת אליפות אחרי 40 שנה, המשיכה בקמפיין אדיר באירופה ומציגה בו בעיקר נתונים סטטיסטיים מדהימים: 31 משחקי ליגה – 25 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו.

באירופה הקבוצה הפסידה במבצר הביתי שלה לספרטה פראג ובשיקטאש, בגביע הטוטו לאשדוד וגם בגביע המדינה הייתה זו קריית שמונה הצנועה שהדיחה את החבורה של בכר מהמפעל דווקא באצטדיון הדרומי, אבל בליגה הנתונים הם אחרים.   

מאור בוזגלו חוגג בטרנר מול אינטר (מרטין גוטדאמק)מאור בוזגלו חוגג בטרנר מול אינטר (מרטין גוטדאמק)

"אצטדיון טרנר הוא בלי ספק אחד המגרשים הכי ביתיים שהיו אי פעם בישראל", מספר האוהד דניאל כהן, “ראינו בעבר שגם כאשר קבוצות בכירות בהרבה הגיעו לשחק כאן, כמו אינטר וסלטיק, יש משהו באנרגיות שהאצטדיון הזה נותן שאתה בטוח שאין סיכוי להפסיד. טרנר הוא ממש כמו שחקן נוסף".

"חווית הצפייה הטובה ביותר, מבחינת הקרבה לדשא והאקוסטיקה"

"הקרבה של הקהל לכר הדשא והאקוסטיקה הנדירה הופכות את 'טרנר' לאצטדיון הכי ביתי בארץ", המשיך האוהד בן בודה, "הכוח של הקהל מורגש ומשפיע גם על הפועל ב”ש שמקבלת תנופה אדירה, אבל בעיקר על הקבוצות היריבות שמהשנייה הראשונה מבינות מה מצפה להן".

"מדובר באצטדיון עם חוויית הצפייה הטובה ביותר", מסכים כהן, "בניגוד למתקנים חדשים אחרים כמו סמי עופר, המושבה ונתניה שבהם אתה יכול לשבת במרחק רב מהדשא, בטרנר האוהדים יושבים קרוב יחסית לדשא וזה ממש גורם להם להרגיש חלק מהמשחק. זה עוד לפני שבכלל מזכירים את נושא האקוסטיקה שיוצרת תחושה של מאה אלף איש".

דגל פריסה של אוהדי באר שבע (מרטין גוטדאמק)דגל פריסה של אוהדי באר שבע (מרטין גוטדאמק)

המעבר לאצטדיון החדש הוא הצלחה גדולה גם מבחינה כלכלית עבור המועדון. למרות שהשתדרגה מקצועית עוד בתקופה של משחקים ביתיים באצטדיון וסרמיל המיושן, האלופה הכפילה ושילשה את הכנסותיה כתוצאה ממכירת מנויים.

רק לשם השוואה, בעונה האחרונה של הקבוצה באצטדיון וסרמיל, ולמרות שצירפה שחקנים איכותיים כמו ג'ון אוגו, אובידיו חובאן ושלומי ארבייטמן, נמכרו רק 5,500 מנויים. בשנתיים האחרונות נושקת הקבוצה ל-13,000 מכירות והרבה בזכות האצטדיון.

אוהדי ב"ש בווסרמיל (משה חרמון)אוהדי ב"ש בווסרמיל (משה חרמון)

"אצטדיון טרנר מביא עימו אנרגיות חדשות ומטורפות", מוסיף בודה, "בכל משחק בית האצטדיון מתמלא במשפחות שלמות, חיילים, סטודנטים ולא מעט נשים שמוסיפות צבע ליציע. החיבור המדהים הזה של אוהדים מכל הגוונים מביא משהו חדש ליציעים, משהו שבאופן אוטומטי משפיע על מה שקורה במגרש".

"חיבור מיוחד ועידוד בלתי פוסק. הקהל? בעל הבית של הקבוצה"

"יש חיבור מיוחד במקום הזה", מוסיף צחי נגר, "העוצמה, הביחד, הקרבה, הריגוש, הכוח. טרנר הביא משמעות חדשה למילה 'בית' שאותו כל אוהד מכיר. כמה זה היה חסר, ומי לא רוצה להרגיש בבית? הקרבה לדשא, המגע בשחקנים זה המייחד את הפריפריה".

התפאורה של אוהדי ב"ש מול בשיקטאש (מרטין גוטדאמק)התפאורה של אוהדי ב"ש מול בשיקטאש (מרטין גוטדאמק)

הקהל של הפועל ב”ש השתנה מקצה לקצה. אם לפני חמש או שש שנים הוא היה נחשב בתקשורת כפרובלמטי, האוהדים של הקבוצה שידרגו משמעותית את עצמם ובעזרת הסברה נכונה, שיפור מקצועי ותצוגות עידוד מרשימות הפכו לקהל הטוב במדינה.

"לקהל יש חלק גדול בזכייה באליפות המדינה בעונה שעברה ובניצחונות שנכנסו להיסטוריה", אומר בודה, "במהלך העונה הנוכחית היו רגעים שהקהל פחות דחף וזה השפיע על הקבוצה, אבל ברגע שהאוהדים התעוררו השחקנים קיבלו רוח גבית".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות (איתי כהן)שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות (איתי כהן)

בודה משוכנע: "הטירוף והעידוד הבלתי פוסק לאורך 90 דקות יימשכו עד לשריקה האחרונה שתנעל את הפלייאוף העליון. במקרה של הפועל ב”ש, הקהל באצטדיון 'טרנר' הוא לא השחקן ה-12, הוא בעל הבית של המועדון. הוא מנווט את הקבוצה עם עוצמות הדציבלים והשירים שמכניסים את השחקנים לקצב, ולמעשה ממש מחליט וקובע מה יהיה במשחק".

נגר המשיך: "מעטים הרגעים שניתן לחלוק חוויה. מעטים הרגעים שאתה מצליח להסביר לחבר קרוב או לבת זוג את הרגע… אותו רגע, רגע שנחקק לך בזיכרון. יש המון רגעים שניתן להסביר או לפרש, חוץ מהרגע שהקבוצה שלך כובשת גול ובטרנר כל גול מקבל משעות אחרת".

אוהדי ב"ש בטירוף (רויטרס)אוהדי ב"ש בטירוף (רויטרס)

האוהדים של האלופה מרגישים שגם אוהדי הקבוצות האורחות נהנים להגיע לטרנר ולקחת חלק בחוויה הגדולה של האצטדיון. "חברים שהם אוהדים קבוצות יריבות משבחים בכל הזדמנות את המתקן, שהוא אמנם לא הכי גדול ומפואר בישראל, אבל בפה מלא הוא הכי מהנה. אין ספק שהיה שווה לחכות שנים ארוכות לעבור מווסרמיל המיושן לטרנר המדהים בשביל התוצר הסופי שאנחנו נהנים ממנו שבוע אחרי שבוע", סיכם כהן.

למרות העובדה שהשימוש במנואלה לא אושר, האוהדים מבטיחים חוויה נוספת גם במשחק העונה מול מכבי תל אביב. הם מצדם מקווים שהכרוז אופיר בן שטרית יוציא מפיו כמה שיותר את המונח "THIS IS TERNER", שכבר הוטמע באצטדיון לאחר כל שער שהקבוצה כובשת.

אסור לפספס
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */