פונו החיות מ"כושי רימון" עקב חשד להזנחה

"הוחזקו בתנאים קשים" • חשד גם לסחר לא חוקי בחיות בר • פונדק "כושי רימון" בתגובה: "האשמות קשות וחסרות שחר"

פינוי בעלי החיים מפינת החי // צילום: אריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים // פינוי בעלי החיים מפינת החי // צילום: אריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים

פקחי רשות הטבע והגנים מחלצים ומפנים בימים אלה את חיות הבר בפינת החי בפונדק "כושי רימון", בק"מ ה-101 בכביש הערבה – כביש 90. זאת, לאור הזנחה מתמשכת והחזקה בניגוד לחוק, לכאורה. 

חילוץ החיות, שמבוצע בשיתוף משטרת ישראל ומשרד החקלאות, נעשה לאחר מספר רב של תלונות וביקורות שנעשו במקום, לפיהן נמצא כי החיות מוחזקות בתנאים קשים בניגוד לתנאים ולדרישות המתחייבות בפינות חי מסוג זה, כך נמסר מרשות הטבע והגנים.

עוד נמסר מהרשות כי בעל הפונדק, הידוע בכינויו "כושי רימון", התעלם מהדרישות לשיפור אופן החזקת החיות ואף לא התייצב לשימוע שנקבע בעניין זה לפני חילוץ החיות בפועל. זאת, בנוסף להחזקת החיות ללא היתר כדין, חוסר במטפל קבוע ואחראי על המקום, בריחה של נחש מסוכן ועוד.

לאור התנהלות זו, נמסר מהרשות, לא חודשו גם ההיתרים של הפונדק להפעלת פינת החי במקום.

עובדי רט"ג מטפלים בכלב בפינת החי // צילום: יניב כהן, רט״ג

ברשות הטבע והגנים מציינים כי חילוץ החיות מפינת החי הוא צעד בלתי נמנע לאור התנאים בהם הן הוחזקו ולליקויים שהתגלו גם באופן הטיפול השוטף שניתן להן, כפי שנדרש הן מבחינת מוסרית והן מבחינת חוקית. בנוסף, נבדק חשד כי במקום מתבצעות פעולות בלתי חוקיות של סחר בחיות בר ולכידת חיות ללא היתר.

חטיבת האכיפה ברשות הטבע והגנים, איתרה מבעוד מועד ומצאה אתרים חלופיים לאותן חיות בר שחולצו בהם יזכו לתנאי מחייה וגידול ראויים וטובים יותר ובהתאם לחוק.

יתיר שמיר, מנהל האגף להגנה על החי בחטיבת האכיפה, סיפר כי "נכנסו היום בצהריים לפינת החי של פונדק הק"מ ה-101 בבעלות כושי רימון, לאחר שערכנו חקירה מקיפה וגילינו כי החיות מוחזקות בניגוד לחוק ללא היתרים ובתנאים שלא מבטיחים את רווחתם מזה תקופה ארוכה. פקחי הרשות עשו מאמץ גדול כדי למצוא מתקני החזקה חלופיים וזמניים לכל חיות הבר המוגנות שחולצו מהמקום עד לסיום החקירה ובדיקת כל הפרטים. רשות הטבע והגנים תמשיך ותפעל לרווחת חיות הבר המוחזקות בשבייה במדינת ישראל ותמצא את הדין עם אותם גורמים העוברים על החוק".

הכלב פונה מפינת החי // צילום: יניב כהן, רט״ג

תגובת פונדק כושי רימון לטענות רשות הטבע והגנים: "אנו מאחלים לכלל בעלי החיים המוחזקים בפינות חי ושבי במדינת ישראל להיות מוחזקים בתנאים בהם הם מוחזקים בפונדק כושי רימון. צר לנו שרשות הטבע והגנים בחרה להוציא הודעה לתקשורת - ובה האשמות קשות וחסרות שחר, על גב הפונדק ובעלי החיים הנמצאים בו, והעובדים המתפרנסים ממנו - בטרם בירור הטענות הקשות, כמתחייב מרשות של המדינה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר