שוב שמרה מכבי חיפה על תיקו 0:0 במחצית הראשונה, שוב ספגו הירוקים במחצית השניה ולא הצליחו לכבוש בתגובה ושוב ירד אלישע לוי מהמגרש כשקבוצתו מנוצחת בשלב הבתים של ליגת האלופות, הפעם 1:0 מול יובנטוס.

במשחק שהיה ברובו חד צדדי והיה ללא ספק המשחק החלש ביותר של הירוקים עד כה בשלב הבתים, ג'יורג'יו קייליני, בלמה האיטלקי של יובנטוס, כבש את השער היחיד במשחק בנגיחה בדקה ה-47 לאחר הרמה טובה של דייגו, כאשר ולדימיר דבאלשווילי לא סגר טוב את הבלם.

טיאגו דוטרה, שנכנס כמחליף בדקה ה-57, הורחק לאחר 11 דקות על המגרש בשל עבירה על כובש השער, קייליני, והשאיר את הירוקים ב-10 שחקנים עד לסיום.

אלישע לוי, שנאלץ להסתדר ללא יניב קטן, אייל גולסה ובירם כיאל, לא הצליח להעמיד קבוצה שתהווה יריב שווה לסגנית האלופה האיטלקית וייאלץ לחפש את שער הזכות הראשון ואת הנקודות הראשונות במקום אחר.

לאחר 3 משחקים חיפה נמצאת במקום האחרון בבית. בעוד שבועיים תגיע יובה לאצטדיון ר"ג למשחק הגומלין, שם יקווה אלישע לוי שיעמוד לרשותו סגל מלא (פרט לדוטרה), בתקווה, אולי, להשיג נקודות ראשונות. 3,000 האוהדים הירוקים שהגיעו לאולימפיקו בטורינו כדי לדחוף את קבוצתם, בוודאי יגיעו לר"ג יחד עם עשרות אלפים נוספים כדי לדחוף את הירוקים.

רפאלוב ובוקולי מאוכזבים בסיום המשחק (יעל מרגלית) (צילום: מערכת ONE)
רפאלוב ובוקולי מאוכזבים בסיום המשחק (יעל מרגלית) | צילום: מערכת ONE

יובנטוס עלתה בזכות הניצחון למקום השני בבית, עם 5 נקודות, על חשבון באיירן, שירדה למקום השלישי בבית לאור הפסדה לבורדו, שנמצאת במקום הראשון בבית עם 7 נקודות.

אוהדי מכבי חיפה מדליקים אבוקה בטורינו. יחפשו ניצחון במקום אחר (יעל (צילום: מערכת ONE)
אוהדי מכבי חיפה מדליקים אבוקה בטורינו. יחפשו ניצחון במקום אחר (יעל מרגלית) | צילום: מערכת ONE

מחצית ראשונה
אולגריו בנקרנסה פתח את המשחק במזג אוויר גשום בטורינו. כבר לאחר 40 שניות נאלץ דוידוביץ' לקלוט כדור לאחר התקפה של הגברת הזקנה מימין.

לא עברה דקה וחיפה הגיעה להזדמנות של 100 אחוז. הירוקים זכו בכדור חוץ מצד ימין, הכדור הוצא לבוקולי שהרים מצוין, קנבארו פספס את הכדור ודבאלשווילי נותר מול בופון כדי לנגוח מ-5 מטרים כשכל השער לפניו, אך כשמולך אחד השוערים הטובים בעולם גם מצב של 100 אחוז לא מספיק ובופון, בזינוק מדהים, הדף מצוין מראשו של הגיאורגי.

דבאלשווילי (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
דבאלשווילי לא מאמין. איזו החמצה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-8 זכתה יובה בכדור חופשי על קו ה-16 לאחר ספק-עבירה של טשיירה על טרזגה. השחורים לבנים דרשו פנדל אבל השופט קבע שהעבירה היתה מחוץ לרחבה. גרוסו לקח את הכדור החופשי ודוידוביץ' הדף מצוין לחוץ. בדקה ה-11 קיבל קולמה כרטיס צהוב לאחר עבירה של ג'יובינקו. דייגו הרים את הכדור החופשי מצוין אבל דוידוביץ' יצא טוב והדף.

בדקה ה-16 הגיעה יובה להזדמנות מצויינת כשג'יובינקו נשלח בכדור ארוך וניסה להעביר כדור רוחב לטרזגה, אבל הצרפתי לא הצליח להגיע לכדור הלא מדויק וחיפה ניצלה. דקתיים לאחר מכן זכתה חיפה בכדור חופשי, 22 מטרים אלכסונית משערו של בופון, רפאלוב לקח את הבעיטה אבל הכדור הלך חלש על הקרקע לעבר ידיו של בופון.

בופון מתעופף. מנע מדבאלשווילי שער בפתיחה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
בופון מתעופף. מנע מדבאלשווילי שער בפתיחה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

יובה יצאה להתקפה מהירה, קמוראנסי הרים טוב מימין לעבר דייגו אבל קינן הרחיק לקרן. כתוצאה מהקרן התנהלה יובה כדקה באיזור הרחבה של דוידוביץ' כשהשחורים-לבנים מנסים לייצר מצב בעיטה ללא הצלחה, עד שלבסוף היה זה טרזגה, שקיבל כדור מגרוסו אבל בעט החוצה ממצב נוח.

טרזגה תופס את הראש. החלוץ הצרפתי החמיץ ממצב נוח (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
טרזגה תופס את הראש. החלוץ הצרפתי החמיץ ממצב נוח (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

לאט לאט השתלטה יובה על המשחק. כאשר היא יוצרת לחץ על שערו של דוידוביץ'. בדקה ה-25 טייל ג'יובינקו ברחבה החיפאית תוך שהוא חולף על פני שלושה שחקנים, ומסר החוצה לסיסוקו, שבעט חזק אבל לא מדויק וחיפה שוב ניצלה. בדקה ה-29 הזדמנות גדולה לחיפה כשרפאלוב קיבל כדור על סף הרחבה, דבאלשווילי נותר חופשי וחיכה לכדור אבל רפאלוב החליט לבעוט מחוץ לרחבה במקום למסור והכדור הלך גבוה מעל שערו של בופון.

בדקה ה-31 ספג גם טשיירה כרטיס צהוב, לאחר עבירה על ג'יובינקו, שמתחילת המשחק נראה כאילו הדרך היחידה לעוצרו היא ע"י עבירות. הביאנקונרי זכו בכדור חופשי כ-26 מטרים משערו של דוידוביץ', ודייגו הצליח לעבור את החומה, אבל הכדור הלך היישר לידיו של השוער הישראלי.

קייליני חוגג את שער היתרון (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
קייליני חוגג את שער היתרון (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-35 נכנס מרטין קאסרס במקום ג'ונתן זבינה, שירד היישר לחדר ההלבשה. באותה דקה ביצע בוקולי עבירהעל קמוראנסי ופליפה מלו ניסה את כוחו בבעיטה מרחוק, אך הכדור עלה גבוה מעל לשער. לאחר 3 דקות גם עותמאן זכה לקבל כרטיס צהוב אחרי עבירה על ג'יובינקו, הפעם במרכז המגרש. לאחר דקה עוד הזדמנות טובה ליובה לאחר שקמוראנסי הרים מימין, אבל סיסוקו נגח החוצה.

עוד דקה עברה והפעם גרוסו ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אך הדבר לא עלה יפה. המארחת המשיכה בלחץ הקדחתני על השער של דוידוביץ' ובדקה ה-44 זכתה יובה בבעיטה חופשית מחוץ לרחבה לאחר עבירה של טשיירה על דייגו, שבמזל לא זיכתה את הפורטוגזי בצהוב שני. דייגו לקח את הכדור החופשי ועבר את החומה, אך הכדור חלף שנטימטרים מקורת שערו של דוידוביץ'.

שניות לפני תוספת הזמן הזדמנות טובה לחיפה כאשר רפאלוב התנהל עם הכדור על סף הרחבה של בופון ומסר ימינה לעוצמאן, הקשר היה חופשי לבעיטה אבל במקום לנסות את כוחו בחר באופציית המסירה, שלא עלתה יפה ונבלמה ע"י ההגנה האיטלקית. בתוספת הזמן ניסה דבאלשווילי את כוחו בבעיטה מרחוק, אך בופון לא התקשה לקלוט את הבעיטה של הגיאורגי והקבוצות ירדו למחצית בתיקו 0:0, כשהירוקים נושמים לרווחה.

מחצית שניה
בפתיחת המחצית השניה הדהים אלישע לוי כשהכניס את ישראל זגורי במקום פיטר מסיללה, שנפצע במהלך מהחצית הראשונה וכמו כן הכניס את מוחמד גדיר במקום שלומי ארבייטמן.

דקה 47 - 0:1 ליובה: הביאנקונרי תירגמו את שליטתם במגרש לשער יתרון מיד עם פתיחת המחצית השניה. יובה זכתה בכדור חופשי באגף שמאל, דייגו הרים מצוין לרחבה וקייליני הצליח להשתחרר משמירה רשלנית של דבאלשווילי, נותר לא מכוסה ונגח מקרוב פנימה.

ג´יובינקו מול קולמה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ג´יובינקו מול קולמה. את הקשר הצליחו לעצור רק עם עבירות (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-51 ספג זגורי, שנכנס רק 5 דקות לפני כן, כרטיס צהוב לאחר עבירה על מאורו קמוראנסי במרכז המגרש. דקה לאחר מכן ניסה ג'יובינקו את כוחו בבעיטה מתוך הרחבה, אך ההגנה הירוקה הצליחה לחסום את הבעיטה. עוד דקה עברה והשחורים-לבנים המשיכו בלחץ, כאשר דייגו זיהה את דוידוביץ' מחוץ לשער וניסה להרים מעל השוער, אבל הכדור לא היה מדויק.

המטווח של יובה נמשך. בדקה ה-55 הכניס גרוסו כדור מצוין משמאל, טרזגה היה מהיר יותר מטשיירה והגיע לכדור אבל דוידוביץ' זינק מצוין לרגליו של החלוץ הצרפתי והצליח להדוף. עוד דקה עברה והפעם ג'יובינקו השתחרר ברחבה וניסה בעיטה, אבל דוידוביץ' שוב הדף. בדקה ה-57 ערך אלישע לוי את החילוף הלשישי של הירוקים, כשהכניס את טיאגו דוטרה הצעיר במקום ליאור רפאלוב.

מאבק ברזילאי בטורינו בין בוקולי לדייגו (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מאבק ברזילאי בטורינו בין בוקולי לדייגו (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מספר דקות לאחר שנכנס, עבר דוטרה עבירה קשה על פליפה מלו, שאמנם לא זיכתה את הברזילאי הצעיר של חיפה בצהוב, אבל הביאה ליציאתו של מלו מהמגרש, כאשר החליף אותו כריסטיאן פאולסן. לאחר 3 דקות הגיע קייליני להזדמנות נוספת כשקיבל הרמה משמאל אבל נגח החוצה.

בדקה ה-68 ספגה חיפה מכה קשה מאוד לסיכוייה להשיג משהו מהמשחק כאשר טיאגו דוטרה, שנכנס 11 דקות לפני כן, קיבל כרטיס אדום ישיר לאחר עבירה קשה על כובש השער של יובה, קייליני, עמוק בחצי המגרש של יובה. דווקא כשהם ביתרון של שחקן, נרגעו שחקני יובה וב-10 הדקות הבאות לא הצליחו לסכן את שערו של דוידוביץ'.

קייליני מול גאדיר. כבש נגד מכבי חיפה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מוחמד גדיר נאבק בקייליני בטורינו (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-81 ערך צ'ירו פרארה את החילוף האחרון במשחק, כשהכניס את אמאורי הברזילאי במקום דוד טרזגה. לאחר מספר שניות הגיעו הירוקים להזדמנות טובה כשדבאלשווילי התגבר על שמירה של קייליני וניסה בעיטה מ-18 מטרים, אך בופון הדף לקרן. מיד לאחר הקרן קיבלו הירוקים כדור חופשי, בוקולי מסר לזגורי שהרים טוב לרחבה וקינן עלה גבוה ונגח, אבל בופון קלט בקלות.

בדקה ה-84 קיבל קמוראנסי כדור מעולה בתוך הרחבה ובעט לקורת שערו של דוידוביץ', כמעט 0:2 ליובה. בדקה ה-90 ספג גוסטבו בוקולי כרטיס צהוב לאחר עבירה על דייגו. ג'יובינקו לקח את הכדור החופשי מצוין, אבל דוידוביץ' התעופף טוב מאוד והדף לקרן. בתוספת הזמן קיבל גדיר כדור ארוך ובעט מצוין, אך בופון, בעוד הדיפה גדולה, שמר את הנקודות בטורינו.

דייגו. מוביל את יובה בגשם מול חיפה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
דייגו. מוביל את יובה בגשם מול חיפה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, ג'ורג' טשיירה, פיטר מסיללה (ישראל זגורי, 46), ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, עלי עותמאן, ליאור רפאלוב (טיאגו דוטרה, 57), שלומי ארבייטמן (מוחמד גדיר, 46) ו-ולדימיר דבאלשווילי.

יובנטוס: ג'יאנלואיג'י בופון, ג'ונתן זבינה (מרטין קאסרס, 35), ג'יורג'יו קייליני, פאביו קנבארו, פאביו גרוסו, מוחמד סיסוקו, פליפה מלו (כריסטיאן פאולסן, 62), מאורו קמוראנסי, דייגו, סבסטיאן ג'יובינקו ודוד טרזגה (אמאורי, 81).

_OBJ