שתף קטע נבחר

גוטמן: "ראפיד וינה קטלנית, צריך להיזהר ממנה"

מאמן הפועל ת"א מזהיר מהיריבה ביום חמישי בליגה האירופית, אך מבהיר: "אין להם שחקנים כמו שכטר או ורמוט". ביברס נאתכו: "בבית - הסיכויים שווים". ידין צפוי לפתוח במקום באדיר

חוזרים לחשוב על אירופה. הפועל תל אביב, שתארח ביום חמישי בבלומפילד (21:00) את ראפיד וינה במסגרת המחזור השלישי של הליגה האירופית, קיימה היום (ד') את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק.

 

 

האדומים יגיעו למשחק ללא הקפטן וואליד באדיר המורחק, וכן ללא שוער המשנה ניל אברבנל, שנפצע באימון הקבוצה ביום שלישי ופרק את עצם הבריח. מבדיקת הצילומים שעבר אברבנל מסתמן כי השוער לא יזדקק לניתוח, אולם ייעדר מהמגרשים כחודשיים.

 

מי שיהיה השוער המחליף על הספסל הוא שוער קבוצת הנוער של הפועל, אריק יאנקו. כיוון שבינואר וינסנט אניימה יטוס עם נבחרת ניגריה לאליפות אפריקה, האדומים ינסו לצרף שוער נוסף, כאשר בין השמות שהוזכרו נמצאים איתמר ניצן, תום אלמדון ויניב מזרחי, ששוחרר מהקבוצה בתחילת העונה.

 

במסיבת העיתונאים בבלומפילד התייחס המאמן אלי גוטמן ליריבה ואמר: "ההתמודדות שלנו היא נגד הקבוצה המפתיעה ביותר בבית. קבוצה שמושתתת על כדורגל מאוד ממושמע וטקטי, שמקשה את החיים של היריבות. לא בכדי היא עברה את אסטון וילה בשלבים המוקדמים, הביסה 0:3 את המבורג וסיימה בתיקו 1:1 מול סלטיק. הם ספגו שער אחד בלבד עד כה בליגה האירופית, זו קבוצה שיודעת להתגונן טוב וקטלנית ביציאה למתפרצות. נצטרך להישמר מהדברים האלה".

 

גוטמן הוסיף: "ביום שבת מול אשדוד יכול להיות שהאוהדים יצאו מאוכזבים מהעובדה שלא ניצחנו, אבל הם ראו כדורגל טוב ושוטף. מצד שני, היינו חשופים למתפרצות ומהדברים האלה צנטרך להישמר. נצטרך לשחק את הכדורגל שלנו בצורה מסודרת ומאורגנת".

 

ידין יוסט לעמדת הבלם, מנטשאשווילי בקישור

המאמן התייחס לחסרון של הקפטן באדיר ואמר: "זה מצב נתון ועם זה נצטרך להתמודד. ניסיתי אתמול את ידין בעמדה הזו והיום נמשיך לעשות נסיונות עד שנקבל את ההחלטה הסופית". כשנשאל מדוע הוא מעדיף קשר אחורי במקום אחד מהבלמים הטבעיים שנמצאים בסגל - רמי דואני ויהודה חוטה, ענה גוטמן: "למאמן יש תחושות בגובה הדשא וזו התחושה שקיבלתי כשצפיתי במשחק בגראץ. החלק הקדמי של ראפיד מאוד קליל ולכן צריך שמירה אישית או שני בלמים קלילים. לפעמים יש נתונים וצריך לקבל החלטה יצירתית מעבר לדברים הברורים על פני השטח".


אביחי ידין מול המבורג. הפעם ישחק כבלם (צילום: AFP)

 

במידה וידין אכן יפתח בסופו של דבר כבלם, ישחק זוראב מנטשאשווילי כקשר אחורי, על אף שבשני המשחקים האחרונים שיחק 7 דקות בלבד. על כך אמר המאמן: "הוא שחקן שמסיבות כאלה ואחרות עדיין לא הביא את היכולות שלו לידי ביטוי. עכשיו יש לו את הבמה כדי שיוכיח שמקומו איתנו. לא צריכה להיווצר בעיה בקישור בעקבות החסרון של ידין. את היכולות שאביחי מביא באמצע המגרש נצטרך לקבל מאחור".

 

אמש אמר המאמן לשחקנים שעל אף שראפיד קבוצה מצויינת, אין לה שחקנים כמו גיל ורמוט ואיתי שכטר. "התכוונתי מבחינת יכולות אישיות של אחד על אחד", הסביר גוטמן, "כשאמרתי את זה אמרתי בד ובבד שגם ורמוט וגם שכטר צריכים לדעת להביא את היכולות האישיות לתוך המבנה הקבוצתי וזה משהו שאני עדיין לא מרוצה ממנו. שניהם יכולים להוות מטרד להגנה של ראפיד. מבחינתי זה מצ'-אפ שווה בגלל העובדה שאנחנו משחקים בבית".


הפועל ת"א מצפה לרבבת אוהדים מול ראפיד וינה (צילום: עוז מועלם)

 

המאמן סיכם בהתייחסות לאוהדים: "גם נגד אשדוד הרגשנו את הקהל ועם כל זה שעשינו רק תיקו בסוף המשחק ראינו שהאוהדים עומדים ויודעים להעריך את היכולות של הקבוצה. בחמישי אין ספק שנרגיש אותם מהרגע הראשון. נגד סלטיק הם אלה שדחפו אותנו לנצחון ואחרי אותו משחק שמעתי את השחקנים מדברים בינם לבין עצמם על זה שהקהל הביא אותם לנצחון ואני בטוח שכך יהיה גם הפעם".

 

"ההרגשה טובה. צריך להביא נקודות"

ביברס נאתכו הוסיף על דברי מאמנו: "בבלומפילד אני לא חושב שיש לנו סיכויים פחותים לנצחון. אם נגיע מרוכזים ונדע לעשות את שלנו, אני מאמין שנוכל לנצח את המשחק.

 תמיד כיף לשחק באירופה וכדי להישאר במפעל אנחנו צריכים את הנקודות מחר".

 

על שיתוף הפעולה שיחסר עם אביחי ידין במרכז המגרש, אמר נאתכו: " אביחי ואני משחקים תקופה ביחד אז ברור שזה יותר קל. אבל אם מנטשאשווילי ישחק, אני בטוח שהוא יעשה את העבודה כמו שעשה נגד סלטיק כשהיינו צריכים אותו. אני מקווה שאני אעשה את שלי ושבסופו של דבר כל הקבוצה תהיה טובה".

 

נאתכו סיכם: "ההרגשה טובה. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו ולהביא נקדות במטרה להמשיך לשלב הבא". בקבוצה מעריכים שכעשרת אלפים צופים יתמכו בחניכיו של גוטמן במשחק.

 

באימון הערב תירגל גוטמן את אותו הרכב שניסה באימון הסגור יממה קודם לכן. אביחי ידין, כאמור, יפתח כבלם, דני בונדר כמגן ימני ומנטיאשווילי בקישור האחורי.

 

הרכב משוער: וינסנט אניימה; דני בונדר, דגלאס דה סילבה, אביחי ידין, דדי בן דיין; זוראן מנטיאשווילי, ביברס נאתכו, גילי ורמוט, נמניה ווצ'יצביץ'; איתי שכטר, סמואל יבואה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלי גוטמן
צילום: עוז מועלם
מומלצים