יום שני, 10.06.2024 שעה 03:01

אלישע: רוצה להמשיך בנבחרת, לא נבוא להתבטל

מאמן הנבחרת לפני ספרד: "לא נאמר לי שאמשיך", "מעריך את הכנות של סייף, אלמלא הפציעה הוא בסגל". הנבחרת ערכה אימון שחרור, רפאלוב התקבל בחמימות

|
אלישע לוי (אחמד מוררה)
אלישע לוי (אחמד מוררה)

מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי ערך הערב (שני) מסיבת עיתונאים לכבוד ההתכנסות של נבחרת ישראל לקראת המשחק מול נבחרת ספרד באצטדיון אל מולינון בחיחון, זאת במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018 שייערך ברוסיה.

“אנחנו יודעים שאנחנו משחקים נגד אחת הנבחרות הכי חזקות בעולם, כשרואים מי נשאר מחוץ לסגל מבינים את דרגת הקושי”, פתח אלישע לוי את מסיבת העיתונאים. “יש באזז טוב סביב הנבחרת. אני שומע אנשים שתומכים ועד היום עשינו תוצאות יפות. המשחק האחרון היה טוב מכל בחינה. יכולנו לראות נתונים מאוד טובים כמו איומים לשער ועוד. הייתה לנו נסיעה טובה וניצחנו נבחרת שמדורגת מעלינו. נבוא לספרד בגישה שלנו שהיא מאוד מגובשת. נרצה לראות נתונים כמו איומים על השער וכו’. נרצה שתהיה נבחרת שתעשה תוצאה טובה וגם תראה טוב”.

אלישע לוי: "מבינים את דרגת הקושי"

“הדבר הכי חשוב מבחינתנו זו קודם כל הגישה; הגישה שלנו שהוכיחה את עצמה עד היום היא לא להתבטל בפני אף אחד. אנחנו משחקים נגד אחת הנבחרות הכי טובות בעולם, אבל אנו רוצים לשחק כדורגל חיובי, לבחון את עצמנו. כשהכדור יהיה אצלנו בהחלט ננסה לתקוף וכשיהיה אצלם ננסה להפעיל עליהם לחץ. זה מבחן טוב עבורנו שלאחריו נקבל אינדיקציה”, הוסיף המאמן.

סוגיית השוער: “נכון לעכשיו לא החלטתי מי יפתח בשער. עד היום גורש עשה עבודה נהדרת. יש לנו שלושה שוערים מצוינים. אני מקווה שמי שייבחר יעשה את העבודה הכי טובה. אבחר בהתאם לאימונים”.

אלישע לוי (אחמד מוררה)אלישע לוי (אחמד מוררה)

שינוי גישה ומערך: “בכל מערך ובכל מקום שהייתי בו, תמיד אהבתי שיש שחקני התקפה. הגנה זו לא מילת גנאי. כל השחקנים שלנו מחויבים לחלוטין. החל מהקדמי ביותר ועד לאחורי ביותר, כולם מחויבים. בוודאי שאעשה התאמות, אבל נעשה הכל כדי לא להתבטל. לא יהיה פשוט, אבל כמו שאמרתי זה מבחן גדול עבורנו ואני בטוח שכולם יעשו את המקסימום”.

הבעיות בהגנה ואי זימון הבלם טל בן חיים: “כולם נוגעים בזה. גם טל בן חיים וגם יוסי בניון וגם ברדה אלה הם שחקנים שיש להם הרבה זכויות בכדורגל שלנו. לא קל לי להושיב אותם בחוץ. אני מכבד את ההחלטה שלהם להמשיך לשחק כדורגל. ואני, בכל משחק כשתפוח האדמה הלוהט הזה מתקרב אליי, אני עושה את מה שנדרש. הכל פתוח וכל אחד יכול להיות מוזמן וכן אף אחד לא מובטח בסגל הנבחרת. הוכחנו שיש לנו משחק הגנה מצוין. השחקנים שנבחרו הפעם הם אלה שיובילו את הנבחרת בחלק האחורי ואיתם אני יוצא למאבק”.

ליאור רפאלוב (אחמד מוררה)ליאור רפאלוב (אחמד מוררה)

“זה טבעי בכל מקום בעולם שיש בסגל הרבה שחקנים מהקבוצות הגדולות במדינה. הכדורגל הוא דינמי. בזימון הקודם היו להפועל ב”ש 5-6 נציגים ולמכבי ת”א 3-4. כלומר, אני לא בא עם זימונים מהבית, נבחרת זה דבר דינמי. אני לא בא עם הרכב מהבית, הכל בהתאם למה שאני רואה קרוב למועד המשחק”, הוסיף אלישע.

“בתחילת הדברים כבר אמרתי שאנחנו מכבדים כל נבחרת ונעשה התאמות, אך אם אנחנו רוצים להתקדם אז צריך לדעת לשחק את המשחק שלנו גם אם זה בחוץ וגם אם זה מול נבחרת ספרד. זה מתחיל בגישה ואחר כך בסגנון. למרות דקות קשות במקדוניה ניצחנו וגם עם הגישה הזו באנו לאלבניה וניצחנו ונקווה שזה יצליח מול ספרד כי נבוא באותה גישה”.

“כשאני עושה זימונים אני מזמין שחקנים כדי שאוכל לשחק בכל שיטה ובכל סגנון שארצה, אראה מה תהיה השיטה לפני השחקנים שלי”, הוסיף אלישע. “יש לנו את האפשרות תמיד לשחק עם תומר חמד כחלוץ והוא בהחלט שחקן מצוין. אנחנו נבחר אם לשחק עם שני חלוצים באמצע או עם אחד”.

ערן זהבי (אחמד מוררה)ערן זהבי (אחמד מוררה)

“נבחרת זה משהו אחר. נבחרת בעיניי זה משהו מיוחד. אני רואה את הרצון הגדול של השחקנים, הם גם מסתכנים שלא יאבדו מקום בהרכב. זה המסר שאני מנסה להעביר. ראיתי אותם היום בחדר הלבשה כמה הם שמחים. תמיד אמרנו שזו שליחות ואחריות. אנחנו רוצים לשמור את הקמפיין חי ולהמשיך”, הוסיף המאמן.

עוד אמר אלישע: “אנחנו היינו בבלגיה לפני שבועיים, נסענו אני ורפי לראות את קני סייף, רמי גרשון ואופיר דוידזאדה, היינו באימון ובמשחק, למחרת ראיתי משחק של ליאור רפאלוב בקלאב ברוז’. אני עוקב אחרי כולם. זה עדיין לא רפאלוב שאנחנו מכירים. הוא בריא ויעמוד לרשותנו. אני מקווה שדרך הנבחרת הוא יחזור לעצמו ויעשה חיל גם בברוז’”.

סוגיית קני סייף: “אני מעריך מאוד את הכנות שלו, את איך שהוא התבטא. הוא היה צריך להיות מוזמן אלמלא הפציעה שלו. אני כמאמן לעולם לא אזמין מישהו שלא רוצה להיות מחויב ב-100%. הוא בחור נהדר, אני מאוד מקווה שהוא לא התכוון לכך שהוא מעדיף את נבחרת ארה”ב על פני נבחרת ישראל”.

אלישע לוי (אחמד מוררה)אלישע לוי (אחמד מוררה)

עוד הוסיף מאמן הנבחרת: “הייתי מאוד רוצה להמשיך כמאמן נבחרת ישראל. אני מאמין שיש מי שאחראי על זה וייקח את ההחלטה בזמן שצריך. כשבאתי בפעם הראשונה הדבר הכי חשוב זו היכולת לבנות זהות וגאווה לאומית. פתחנו טוב את הקמפיין למרות שזה קמפיין קשה מאוד והשגנו גם ניצחונות בחוץ. צריך ליצור המשכיות ולהתקדם. כמובן שאחרי אלבניה אנחנו שואפים כמה שיותר גבוה. לי לא נאמר שאמשיך לעוד קדנציה בנבחרת. יש לנו נבחרת עם ממוצע גיל נמוך מאוד, יש פה שחקנים שיכולים לשחק עוד קמפיין, אך זה לא פוסל שחקן מבוגר. אבל בהחלט מבחינתי יש חשיבה לעתיד. הכל פתוח. כפי שראיתם איתי שכטר עבד קשה והשיג את הזימון לנבחרת”.

בתוך כך, ניר ביטון היחיד מבן שחקני הסגל שלא הגיע עדיין לארץ ורק ביממה הקרובה יצטרף לאימונים. עם התכנסות הנבחרת, מנהלה, ישראל שצ'וצ'ינסקי העניק גביע לרמי גרשון לרגל ההופעה ה-25 שלו במדים הלאומיים. ליאור רפאלוב ערך אימון ראשון במדי הנבחרת בעידן אלישע לוי והתקבל בחמימות על ידי השחקנים.

בוריס קליימן אריאל הרוש ואופיר מרציאנו (אחמד מוררה)בוריס קליימן אריאל הרוש ואופיר מרציאנו (אחמד מוררה)

האימון הראשון רובו ככולו היה אימון שחרור. אלמוג כהן, שיר צדק ובן שהר ערכו אימון ריצה סביב המגרש. מאוחר יותר השחקנים קיימו משחקונים בהם בלטו ערן זהבי, רפאלוב והשוער אופיר מרציאנו.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */