שתף קטע נבחר

גאטוויק נמכר תמורת 1.5 מיליארד ליש"ט

מפעילת שדות התעופה BAA הודיעה על מכירת שדה התעופה לקרן השקעות אמריקנית. בכך ממלאת BAA את דרישת רשויות ההגבלים העסקיים למכירת הנמל עד אוקטובר

מפעילת שדות התעופה BAA הודיעה היום (ד') על מכירת נמל התעופה גאטוויק בלונדון לקרן ההשקעות האמריקנית גלובל אינפרסטרקצ'ר פרטנרס (GIP) תמורת 1.51 מיליארד ליש"ט (2.5 מיליארד דולר).

 

  • טסים לבריטניה? שתו כוס תה ותשכחו מהצרות

 

רשויות ההגבלים העסקיים בבריטניה הורו ל-BAA למכור שלושה משבעת שדות התעופה שהיא מפעילה בבריטניה - שניים בלונדון ואחד בסקוטלנד - כדי לסיים את שליטתה על השוק, שלדברי הרשויות פוגעת בנוסעים ובחברות התעופה. BAA נרכשה ב-2006 על ידי קונסורציום בהובלת קבוצת הבנייה הספרדית פרוביאל (Ferrovial) תמורת 10.23 מיליארד ליש"ט.  

 

מ-BAA נמסר כי הרווחים ממכירת גאטוויק ישמשו בעיקר לתשלום חובות הקבוצה. המכירה צפויה להסתיים בדצמבר השנה, בכפוף לאישור רשויות הפיקוח של האיחוד האירופי. עוד נמסר מהקבוצה כי לאחר המכירה, תתמקד תשומת הלב בשיפור שדה התעופה הגדול בבריטניה, הית'רו בלונדון, וכן בשיפור נמלי תעופה אחרים שלה.

 

רשויות ההגבלים העסקיים הורו ל-BAA למכור את גאטוויק עד אוקטובר, וכן הורו לה למכור את שדה התעופה בסטנסד - צפונית מזרחית ללונדון, ואת שדה התעופה באדינבורו או בגלזגו. BAA הגישה ערעור במאי נגד הצו למכור את נמלי התעופה בסטנסד ובסקוטלנד עד תחילת 2011.

 

לפי נתוני הרשויות, BAA מחזיקה ב-60% משוק הנוסעים שעוברים בנמלי התעופה הבריטים, ונתח זה עולה ל-90% באזור לונדון. לחברה נתחים בנמלי תעופה גם בארה"ב, איטליה והונגריה.

 

שדה התעופה בגאטוויק הוא שדה התעופה השני העמוס ביותר בבריטניה, כאשר מדי שנה עוברים בו כ-35 מיליון נוסעים. הוא משמש נמל בית לחברות התעופה וירג'ין אטלנטיק ובריטיש איירוויז, וכן חברות השכר ריינאייר ואיזיג'ט.

 

קרן GIP אשר משקיעיה העיקריים הם הבנק קרדיט סוויס וחברת ג'נרל אלקטריק מחזיקה ב-75% מהמניות בנמל התעופה של לונדון סיטי. כמו כן, הקרן משקיעה בתשתיות של מדינות המערב ובכמה מהשווקים המתפתחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אנתוני צ'רלטון
גאטוויק. נמכר ב-2.5 מיליארד דולר
צילום: אנתוני צ'רלטון
מומלצים