יום שבת, 18.05.2024 שעה 04:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"הניצחון הכניס לפרופורציות, המסע התחיל"

שמחה מאופקת בהפועל אחרי ה-2:3 על ק"ש: "להיקלע לפיגור פעמיים ולנצח – קסם". מחמאות לברצשקי וצ'יבויקה, ביקורת על ההגנה וההנהלה. סילבס לא יגיע

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א חוגגים את שער הניצחון (ניסן עייש)

אמש (שבת), כשעתיים לפני תחילת המשחק בקריית שמונה, האוטובוס של הפועל תל אביב נעצר לפתע כשתי דקות לאחר שיצא מבית המלון כפר גלעדי. בעוד הקבוצה יצאה לכיוון אצטדיון הקריה, אוטובוס אחר חסם את הכביש. השחקנים המופתעים לא הספיקו להבין מה פשר העצירה הפתאומית וחששו לרגע, כאשר הרגישו את האוטובוס החל לזוז. צעקות נשמעו מכל עבר.

היו אלה אוהדי הפועל ת"א שהקיפו את האוטובוס ודפקו בחוזקה על הדלתות, עודדו בקולי קולות, הדליקו אבוקות ועשו את שלהם, כשדאגו להטריף את האדומים בדרך למשחק החשוב. בניגוד לחודש האחרון – גם החבורה של מנחם קורצקי עשתה את המוטל עליה עם ניצחון קריטי, 2:3 דרמטי וחשוב על עירוני ק"ש בפתיחת הפלייאוף התחתון. האדומים ניצחו בק"ש לאחר ארבע שנים, לראשונה מאז מרץ 2013, והשיגו ניצחון שישי העונה בדרך ל-20 נקודות, נקודה פחות מהפועל אשקלון, שחגגה עם 1:4 בחוץ על הפועל חיפה, ומהפועל כפר סבא, שתתארח אצל מ.ס אשדוד.

אוהדי הפועל ת"א. דחפו את השחקנים (ניסן עייש)אוהדי הפועל ת"א. דחפו את השחקנים (ניסן עייש)

בקבוצה שאבו הרבה עידוד ובטחון מהעובדה שחזרו פעמיים מפיגור ורשמו מהפך הראשון העונה, אבל השמחה בחדר ההלבשה הייתה מאופקת, כאשר אחד השחקנים קרא: "עכשיו התחלנו את מסע ההישרדות, זאת רק ההתחלה". האדומים חגגו את הניצחון והחמיאו לברשצקי על צמד הבכורה בליגת העל ולצ'יבויקה על שער הניצחון המתוק ששבר בצורת שערים של שנה וחודשיים, מינואר 2016, אך לא יצאו מגדרם, בעיקר נוכח התוצאה שהגיעה מאוחר יותר מסמי עופר.

"הניצחון הזה הכניס אותנו לפרופורציות", צינן אחד השחקנים. "כמו שניצחנו את המשחק, גם היינו יכולים להפסיד אותו. השתחרר אצלנו הרבה לחץ, אבל אנחנו יודעים שבמזל הבקענו שלושה שערים וניצחנו. ידענו שאנחנו מסוגלים, אבל ב-2:1 לא כולם האמינו שננצח. פעמיים להיקלע בפיגור במגרש כזה ועוד לחזור ולנצח – זה קסם”.

ברשצקי. קיבל מחמאות על צמד בכורה (ניסן עייש)ברשצקי. קיבל מחמאות על צמד בכורה (ניסן עייש)

"ההתקפה שלנו אמנם לא הבריקה, אבל כבשנו הודות ליכולת הדלה של ק"ש. גם כשהם הובילו, הם לא רצו מספיק ונתנו לנו לשחק. אנחנו לא היינו מספיק אגרסיביים ולא עשינו מספיק עבירות כדי שירגישו שאנחנו במשחק. למזלנו הם היו מאוד נרפים". בניגוד לקורצקי, שבחר אמש "לשמוח ולא להתעסק בשערים שספגה הקבוצה", במועדון היה גם מי שביקרו את החזרתו הישירה ל-11 של אדי גוטליב (שספג קללות מאוהדי הפועל), נוכח העובדה שחוליית ההגנה האדומה התייצבה על אחד מממוצעי הספיגה הנמוכים בליגה, עם 0.5 למשחק בשמונת המחזורים האחרונים.

"קיבלנו גולים שטותיים, ההגנה לא הייתה מתואמת בכלל ונראתה מבולבלת", אמרו גורמים בקבוצה. "לאדי ייקח עוד זמן עד שיחזור לתיאום מלא עם אוראל דגני". במקביל, ציינו שוב את הפתיחה החלשה במחצית השנייה כדבר שקורה כמעט כל שבוע, כאשר מנגד, לא שכחו להזכיר לטובה את החילוף המנצח. "בן רייכרט התחיל להשתולל ולא תרם מספיק, הכניסה של צ'יבויקה הפתיעה את ק"ש ושינתה את המערך ואת המשחק. כמה דקות אחר כך כבשנו את שער השוויון ואז הוא עצמו גם הכריע את המשחק".

ג'ון צ'יבויקה. שינה את המשחק (ניסן עייש)ג'ון צ'יבויקה. שינה את המשחק (ניסן עייש)

חילוף אחר שזכה להתייחסות היה של טוטו תמוז בדקה ה-62, כאשר החלוץ ירד בזעם, תוך שהוא מסנן קללות בדרכו לחדר ההלבשה: "לא משנה מה הוא אמר ולמי, גם ככה לא יעשו לו כלום. הניסנובים סלחניים מאוד, ככה הם היו עם ג'ון ועם מייקל סיטון. גם על איזיקה הם ריחמו, אבל הוא ביקש לעזוב. אם ג'ון היה מקבל בראש לפני שבועיים, כל המקרים הללו לא היו קורים".

בתוך כך, השחקנים ציינו לטובה את סרטון המוטיבציה שהוקרן להם בשישי, בו תוארה ההיסטוריה של המועדון החל בעונת הירידה הקודמת, בעונת 1988/89, עם ההצלחות מסוף שנות ה-90 והזכיות בדאבל ועד להשתתפות בליגת האלופות. בנושא אחר, השחקנים יזכו היום ליום חופשי, כאשר לאחר הניצחון נודע להם כי ייצאו לחופשה נוספת מיום חמישי ועד ראשון הבא בשל פגרת הנבחרת.

כמו כן, במועדון כבר לא אופטימיים לגבי האפשרות שחיים סילבס יאמן את הקבוצה. אחד הבעלים של הפועל ת"א פגש לאחרונה את סילבס באקראי ובדק עמו את האפשרות שיצטרף בעונה הבאה, אך לא הגיש לו הצעה רשמית. הבעלים לא הציג תכניות תקציב או רכש לעונה הבאה וגם נושא השכר היה מעורפל, מאחר שהקבוצה לא הבטיחה את הישארותה בליגת העל וטרם ברור אם הבעלים יישארו במועדון. במקביל, המאמן צפוי להיפגש בימים הקרובים עם איזי שרצקי ולסגור איתו לגבי אימון עירוני קריית שמונה בעונה הבאה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */