"הציוצים האלה לא גזעניים", טראמפ (צילום: רויטרס, חדשות)
יערער. טראמפ | צילום: רויטרס, חדשות

נשיא ארצות הברית ממשיך להילחם במערכת המשפט על מנת להכניס לתוקף את צו ההגירה. משרד המשפטים האמריקני הודיע אמש (שישי) כי יערער על החלטת בתי המשפט במדינת מרילנד ובהוואי להקפיא חלק מהצו המתוקן שעליו חתם טראמפ לפני כשבועיים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי עתירת משרד המשפטים האמריקני תוגש לבית המשפט הפדרלי לערעורים בווירג'יניה, זאת בכדי להפוך על כנן את ההחלטות שהתקבלו עד כה. ההכרזה על העתירה בדבר הצו המרוכך עליו חתם טראפ, באה לאחר שהוקפא אתמול מספר שעות לפני שהיה אמור להיכנס לתוקף.

צו ההקפאה ניתן כבר אתמול בידי שופט פדרלי במדינת הוואי, ולפיכך הותר המשך הנפקת ויזות וכניסת מבקשי מקלט לתחומי ארה"ב. השופט הפדרלי דריק ווטסון טען כי יש חוסר ההיגיון בטענות הממשלה, והוסיף כי "יש טעם לפגם הרעיון שניתן להיות עוינים כלפי קבוצת אנשים בבת אחת".

הנשיא טראמפ התייחס להחלטה ובחר, בדומה להקפאות הקודמות, לתקוף את השופט. בעצרת שהתקיימה בנשווייל בירת טנסי, טען טראמפ כי ההחלטה היא "התערבות משפטית חסרת תקדים". טראמפ המשיך ואמר כי "יקח את זה עד לבית המשפט העליון, אם אצטרך. אנחנו ננצח".

"ההגירה אינה זכות יסוד"

נושא ההגירה עלה מוקדם יותר בפגישתו של טראמפ עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהגיעה הערב בפעם הראשונה מאז נבחר לבית הלבן. בארצות הברית מדווחים כי הפגישה התקיימה באווירה מתוחה יחסית, לאחר שטראמפ נהג לתקוף את מרקל על רקע מדיניות ההגירה שהנהיגה בארצה.

במסיבות העיתונאים חזר טראמפ על יתרונות הקשר שבין וושינגטון לברלין, והבהיר כי אין בכוונת ארה"ב להתרחק מגרמניה. למרות זאת, טראמפ לא חסך ביקורת ממרקל: "ההגירה אינה זכות יסוד, ביטחון האזרחים חשוב יותר".