שתף קטע נבחר

בשל קריאות גזעניות: 2 נקודות הורדו ממאזנה של בית"ר

הקבוצה נענשה באופן כבד בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות וגם ספגה קנס כספי של 50 אלף שקלים. סדר המשחקים בפלייאוף לא ישתנה. הבעלים, אלי טביב, ירה: "אסגור את היציע המזרחי בעונה הבאה. אף אחד לא נלחם כמוני בגזענות ובאלימות. הוגשו תביעות נגד אוהדים, אני מקבל איומים"

 

כמו כמעט בכל שבוע, גם היום (ד') עמדה בית"ר ירושלים לדין משמעתי על קריאות גזעניות, הפעם במהלך משחק החוץ בגביע מול עירוני קריית שמונה וספגה עונש כבד במיוחד, כאשר שתי נקודות הורדו ממאזנה. במצב זה, לבית"ר 38 נקודות והיא ירדה למקום החמישי בטבלה, עם מספר נקודות זהה לזה של מכבי חיפה שבמקום השישי.

 

לטבלת ליגת העל

 

למרות שהקבוצה צנחה למקום החמישי, סדר המשחקים בפלייאוף העליון שאמור להיפתח בסוף השבוע. לא ישתנה. ממינהלת הליגה נמסר: "למען הסר ספק, אין שינוי בלוח המשחקים". בנוסף, הקבוצה נענשה בקנס כספי של 50 אלף שקלים בפועל. קנס נוסף, של 8,000 שקלים, הוטל על בית"ר על זריקת חפץ לדשא בזמן המשחק מול מכבי חיפה. על הירוקים הוטל עונש של 10,000 שקלים לאור הדלקת אבוקות ביציע באצטדיון טדי.

 

עונש כבד בגלל הקריאות הגזעניות. אוהדי בית"ר (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
עונש כבד בגלל הקריאות הגזעניות. אוהדי בית"ר(צילום: אביהו שפירא)

 

הדיון בעניינה של בית"ר היה סוער במיוחד והבעלים אלי טביב המשיך באותו קו בו נקט בחודשים האחרונים וטען שלא יפסיק להילחם באוהדים האלימים של הקבוצה: "קודמיי בתפקיד לא עשו את מה שאני עושה במאבק בגזענות ובאלימות. הוגשו תביעות נגד אוהדים ועל כך אני מקבל איומים. בנייד שלי תראו את כמות האיומים נגדי. הם אמרו שיעשו דווקא כדי שנשלם קנסות ונקבל עונשים".

 

טביב המשיך: "חשוב שבית הדין יהיה לצדי. אם בית הדין ירשיע את המועדון, זה יהיה פרס לאותם אוהדים, חלקם באים מסיבות פוליטיות. לו היו לי אמצעים לסגור את היציע המזרחי, הייתי סוגר אותו. התוכנית שלי שבעונה הבאה לא ימכרו מנויים ליציע המזרחי כדי שאוכל לסגור אותו בלי שיוכלו לתבוע אותנו".

 

"קודמיי בתפקיד לא נלחמו כמוני בגזענות". טביב (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"קודמיי בתפקיד לא נלחמו כמוני בגזענות". טביב(צילום: עוז מועלם)

 

עוד אמר הבעלים: "כשהקבוצה מוזמנת לבית הדין זה משרת את אותם אוהדים שפועלים בגזענות. אסור שבית הדין יתן יד לכך. מדובר בקומץ אוהדים בלבד, גם לפי המשקיף במשחק. זה היה משחק חוץ ומדובר בקומץ אוהדים שאין למועדון שליטה עליו. מרבית הקהל לא מירושלים, אלא מאזור קריית שמונה. לא צריך לממש את העונש על תנאי שיש למועדון".

 

מבית"ר נמסר: "קבלנו בהלם את החלטת הדיין כיוון שגם משקיף המשחק ציין כי מדובר באירוע מינורי ותובע ההתאחדות אף הוסיף כי לא מדובר באירוע המחייב הפעלת העונש על תנאי. ההחלטה לצערינו משלבת ידיים עם הגזענות ומעניקה פרס לגזענים. כל העשייה, הגינוי והפעולות המובהקות כנגד הגזענות אינן מועילות כלל. ערעור מטעם המועדון יוגש ואנו קוראים לכל קבוצות ליגת העל להצטרף לבקשת הערעור על מנת שההכרעות לגבי זהות האלופה והקבוצות שתעפלנה למוקדמות הליגה האירופית תיפולנה על כר הדשא ולא על השולחן הירוק".

 

עודד אלקיים הורחק משני משחקים בפועל

עודד אלקיים, מגן קריית שמונה, הורשע בהתנהגות בלתי הולמת במשחק מול הפועל כפר סבא לאחר שבדו"ח השיפוט נכתב שאמר: "השופט אפס". השחקן הכחיש את האמירה, אבל הוענש על ידי הדיין, עו"ד עמנואל סלע, בהרחקה משני משחקים בפועל ושניים על תנאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אוהדי בית"ר ירושלים
צילום: אורן אהרוני
מומלצים