וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העירייה אישרה לי": תירוצי הנהגים שתועדו בנתיבי תחבורה ציבורית. צפו

15.3.2017 / 10:02

עמותת "אור ירוק" הציבה מצלמות נסתרות בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב ונדהמה למשמע התירוצים של הנהגים הישראליים למעבר על החוק ונסיעה בנתיבים האסורים. צפו בשלל התירוצים היצירתיים

צילום: עמותת אור ירוק, עריכה: יוסי אלטר

כונני עמותת "אור ירוק" הציבו מצלמות נסתרות לצד נתיבי התחבורה הציבורית ברחבי תל אביב, נדהמו לשמוע את מגוון התירוצים היצירתיים של הנהגים הישראלים שתועדו נוסעים על דעת עצמם ובניגוד לחוק במשך דקות ארוכות בנתיבים האסורים. "אני נחשב ציבורי, יש לי אישור של העירייה ומותר לחנות איפה שאני רוצה, העיקר שאני לא חוסם ומפריע לתנועה", אמר נהג אחד. "אני משלם מיסים, את הדרך היא שלנו ומותר לנסוע ולעמוד איפה שאני רוצה", אמר אחר.

נהג נוסף הודה כי ניצל את התנועה המעטה בנתיבי התחבורה הציבורית, אך עשה זאת, לדבריו, מסיבה טובה: "אשתי שכחה את כרטיס האשראי שלה במאפיה ורק הלכה לקחת אותו ולכן חניתי בו". נהג אחר הוסיף כי "זה בסדר חסמתי את התנועה של תחבורה הציבורית רק לשלוש דקות". למרות נתיבי התחבורה הציבורית האסורים לתנועת כלי רכב והגברת האכיפה נגד נהגים בתל אביב, תנועת האוטובוסים בעיר עדיין איטית מהממוצע בעולם המערבי.

עוד בוואלה! NEWS:
חשש: כמאה ילדים במזכרת בתיה נחשפו לשחפת מעובדת בגן ציבורי
עובדי מובילאיי חוגגים את עסקת הענק: "מי שיש לו אופציות, הרוויח"
השתלת סמים וסחיטה: חרדי מואשם שניסה להפריד זוג מחסידות גור

שילוט בנוגע למצלמות אכיפה לנתיבי התחבורה הציבורית, תל אביב. מרץ 2017. ראובן קסטרו
למרות האכיפה - האוטובוסים עדיין איטיים. נתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב/ראובן קסטרו

מנתונים שאספה "אור ירוק" עולה כי המהירות הממוצעת של אוטובוס בתל אביב היא 16 קמ"ש לעומת ערים אחרות כמו קופנהגן שבה נוסעים האוטובוסים במהירות 36 קמ"ש בממוצע, מינכן עם 34 קמ"ש או ציריך, עם 32 קמ"ש. המהירות הממוצעת של אוטובוסים בערים במדינות מפותחות נאמדת ב-25 קמ"ש.

ואולם, סביר להניח שלא רק הנהיגה בניגוד לחוק מאיטה את תנועת התחבורה הציבורית בעיר. גם באורך המסלולים השמורים לתחבורה הציבורית תל אביב מפגרת הרחק מאחורי הערים המובילות בעולם. בעוד בתל אביב 14 מטרים לנפש הוא אורך המסלול הממוצע השמור לתחבורה הציבורית, ממוצע המדינות המפותחות בעולם עומד על כ-150 מטרים לנפש – יותר מפי עשר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שילוט בנוגע למצלמות אכיפה לנתיבי התחבורה הציבורית, תל אביב. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"ממשלת ישראל נתקעה בפקק". נתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב/ראובן קסטרו

זאת כנראה אחת הסיבות הבולטות לכך שהישראלי הממוצע מדיר את רגליו משימוש יומיומי בתחבורה ציבורית. הישראלי הממוצע משתמש בתחבורה הציבורית כ-133 פעמים בשנה, לעומת 270 הפעמים שבהן נוסע תושב במדינות המפותחות בממוצע. "ממשלת ישראל נתקעה בפקק. לאורך שנים מדינת ישראל הזניחו את המערך הסעת ההמונים בישראל והתוצאה היא שרוב הציבור נוסע ברכב הפרטי בזמן שהוא היה עושה שימוש בתחבורה הציבורית בכל יום", נמסר מעמותת "אור ירוק".

"ממשלת ישראל חייבת לקדם סלילת נתיבי תחבורה ציבורית באורך של 350 ק"מ באזור גוש דן. כך נוכל לצמצם את תאונות הדרכים הרבות, להפחית בזיהום האוויר, ולהקטין את פקקי התנועה הארוכים. במקביל חייבים לקדם אכיפה בנתיבים היעודים לתחבורה הציבורית כדי לתת עדיפות לאוטובוס אחד על פני חמישים כלי רכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully