שתף קטע נבחר

חצי גמר הגביע לנשים: פ"ת תנסה להדהים את רמת חן

אחרי שנשרה ללאומית, הקבוצה של אלי רבי תרצה מחר (20:00) להדהים את מוליכת ליגת העל, אותה כבר ניצחה פעם אחת העונה. במשחק המוקדם (17:45): רמה"ש תשבור את הנאחס מול חולון?

האולם ברמלה יארח מחר (ב') את משחקי חצי גמר גביע המדינה לנשים, כשכבר עתה דבר אחד ברור: את התואר תניף השנה קפטנית חדשה.

 

בשש השנים האחרונות זכו שלוש קבוצות בגביע: אליצור רמלה, בנות הרצליה ומכבי אשדוד, המחזיקה היוצאת. רמלה בליגה הלאומית, הרצליה ואשדוד הודחו כבר ברבע הגמר.

 

הקפטניות עם הגביע (צילום: עודד קרני איגוד הכדורסל) (צילום: עודד קרני איגוד הכדורסל)
הקפטניות עם הגביע(צילום: עודד קרני איגוד הכדורסל)

 

אליצור חולון - רמת השרון (17:45)

חולון אחראית לסנסציית הענק ברבע הגמר, כשהדיחה את אשדוד, ומגיעה עם נתון סטטיסטי מעודד במיוחד: שלוש פעמיים נפגשו הקבוצות העונה בליגה, בכולן הייתה ידן של רועי אייזנברג ושחקניותיו על העליונה, כולל 71:76 לאחר שתי הארכות לפני שבועיים. בתולדות הגביע, אגב, הקבוצות נפגשו שש פעמים ומאזן הניצחונות זהה: 3:3. המפגש האחרון היה ברבע הגמר של שנת 2015, אז רמת השרון ניצחה 77:94.

 

"אכן הפסדנו שלושה משחקים לחולון העונה, וזה אומר שהן מגיעות פייבוריטיות", הסבירה קפטנית רמת השרון, יעל אהרונוב. "אני צופה משחק שקול - כמו שלושת המשחקים הקודמים נגדן. מקווה מאוד הפעם לתוצאה שונה".

 

הורנבקל מול קדם במשחק הקודם בין חולון לרמה"ש (צילום: עודד קרני, מנהלת הנשים) (צילום: עודד קרני, מנהלת הנשים)
הורנבקל מול קדם במשחק הקודם בין חולון לרמה"ש(צילום: עודד קרני, מנהלת הנשים)

 

"תמיד מרגש להיות במעמד חצי גמר הגביע", סיפרה קפטנית חולון, אורטל אורן. "זוהי הזדמנות אדירה בשבילנו כשחקניות ובכלל כקבוצה לשחזר את ההסטוריה של המועדון. מה שקרה בליגה מבחינתי לא רלוונטי, כל דבר יכול לקרות ב-40 דקות של כדורסל. הולך להיות משחק שקול וקשה מאוד".

 

מכבי רמת חן - הפועל פ"ת (20:00)

פ"ת ירדה ביום שני האחרון ללאומית, אך יכולה להתהדר בכך שהיא אחרית לאחד משני ההפסדים היחידים העונה של רמת חן, 79:81 בסיבוב השני של הליגה בהארכה. על הנייר, רמת חן, עם דניאל אדאמס וצ'לסי הופקינס בכושר שיא, אמורה לטייל לגמר תשיעי בהיסטוריה.

 

ירשמו עוד סנסציית ענק? ברדפורד ורבי (עודד קרני מינהלת הנשים) (עודד קרני מינהלת הנשים)
ירשמו עוד סנסציית ענק? ברדפורד ורבי(עודד קרני מינהלת הנשים)

 

אגב, השתיים נפגשו רק פעמיים בעבר במסגרת הגביע והמאזן הוא 1:1. בשמינית הגמר של שנת 1998, פ"ת עברה את רמת חן במפגש כפול וכעבור 14 שנים רמת חן הביסה את יריבתה 46:85 בסיבוב הראשון. רמת חן

 הגיעה לחצי הגמר 21 פעמים, אך רק בשמונה מהן היא ניצחה. פ"ת הייתה במעמד הזה שלוש פעמים, בפעמיים עלתה לגמר בו הפסידה.

 

"רמת חן היא הקבוצה הכי טובה בליגה, אין ספק", הודתה קפטנית פ"ת, ירדן גוט. "ואנחנו מגיעות כאנדרדוג, זה די ברור. אבל כמו שאומרים - לגביע חוקים משלו. מדובר במשחק אחד ואנחנו יודעות שזה אפשרי כי כבר עשינו את זה השנה. אין לנו מה להפסיד - רק להרוויח. אלי הכין אותנו למשחק, אנחנו מגיעות עם ראש נקי ושתי מטרות ברורות - לנצח וליהנות מהמעמד והאווירה. אחרי הכל, לא כל יום מגיעים לחצי גמר גביע המדינה".

 

"אף משחק גביע הוא לא טיול", סיכמה שירן צעירי מרמת חן. "גם אם זו קבוצה במקום האחרון וגם אם זו קבוצה מהליגה השנייה. אנחנו מאוד רוצות לקחת את הגביע, במיוחד אחרי ששנה שעברה נשארנו בלי אף תואר".


פורסם לראשונה 12/03/2017 12:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד קרני איגוד הכדורסל
גוט, אורן, צעירי ואהרונוב
צילום: עודד קרני איגוד הכדורסל
מומלצים