יום שבת, 25.05.2024 שעה 13:48
ארי שמאי

כתוב על העונה הזו שהיא תסתיים בטעם מר

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: השער של אלבז הגביה את הרף הקשה למעבר גם כך. סיכוי טוב שהפלייאוף העליון הבא של הפועל תל אביב יהיה בליגה הלאומית

אם לא היה מגיע אלי אלבז בתוספת הזמן ומבקיע לרשתה של עירוני קריית שמונה, שכבר איבדה בדקה הזו את הסיכוי להעפיל לפלייאוף העליון, אנחנו, אוהדי הפועל תל אביב, היינו יכולים להיות מרוצים מהמחזור הזה. אם בארבעה משחקי בית רצופים לא הצלחנו לחצות את הקו האדום, מי אנחנו שנלין שבאחד ממגרשי החוץ הקשים בליגה, לא ספגנו, ואפילו השגנו תיקו שגרם לנו להיפרד, ולו באופן זמני, מהמקום האחרון. אבל אז הגיע אלבז, בתוספת הזמן, כשלקריית שמונה כבר לא היה על מה לשחק, והגביה את הרף הקשה למעבר גם ככה.

ולא, אנחנו לא מתלוננים על רפיון בהגנת ק”ש, גם בגלל שלא ראינו את המשחק, וגם בגלל שהמשחק שבו כן צפינו הסתיים בסופו של דבר בתוצאה שרוב המהמרים שמו את כספם עליה. ברכות לאחות מסכנין על העלייה לפלייאוף העליון. כמוו שזה נראה, יש סיכוי שאת הפלייאוף העליון הבא שלנו נראה בליגה הלאומית. כבר שבועות ברור שאנחנו למעשה נמצאים בליגה של שלוש קבוצות, שמהן תימלט בעור שיניה רק אחת. עשרים ואחת נקודות יש עוד בקופה, מה שמביא אותנו להתפלל לשיבוץ נוח בפלייאוף התחתון, ושחס וחלילה לא נפסיד לכפר סבא, כי אז באמת יהיה קשה לשרוד בליגה.

נכון, יש עוד שבעה מחזורים, אבל המצב נראה רע. ולאו דווקא בגלל פער ארבע הנקודות, יותר מפני שפשוט "כתוב" על העונה הזו שהיא תסתיים באופן מר. גם לפני שלושים שנה כמעט ירדנו ליגה אחרי שההתאחדות הפחיתה לנו נקודות, גם אז סבלנו מניהול שערורייתי, וגם אז הפסדנו לבני יהודה בהפרש של שער. לא נורא חברים, כבר אמרתי; עדיף לרדת ולהיבנות מחדש, זה לא אסון גדול כל כך. זיכרו תמיד איפה היינו לפני חודשיים. בהצלחה להפועל באר שבע מחרתיים נגד בית"ר ירושלים.

וכן, הגענו לשתי הזדמנויות וחצי, שתיים של עמית ביטון ואחת של עופר ורטה. חלוצים הרי כמעט שאין לנו, אבל כדורגל של ממש לא שיחקנו היום. מצד שני, זה היה משחק בין קבוצה שלא צריכה יותר מתיקו לבין אחת שלא מאמינה שתוציא יותר מתיקו. בעזרת השם ובעזרת מנחם קורצקי, המשחקים בפלייאוף התחתון יהיו שונים. בהצלחה לבני יהודה מחר נגד אשקלון, זיכרו שם בשכונה שטרם הבטחתם את ההשארות.

והרשו לי להגיד משהו לכל אלו שאומרים שטוב שהפועל תישאר בליגה, שהיא חשובה לה, וכל מיני שטויות כאלו. לא חברים, מה שטוב לספורט הוא שהקבוצה שתצבור יותר נקודות תישאר בליגה, אפילו אם יש לה קהל אוהדים קטן יותר, ותקציב דל. ספורט קוראים לזה בעברית.

כאחד שאוהד שתי קבוצות בעולם בלבד, הפועל תל אביב וזו שמשחקת נגד מכבי, האמינו לי שהעמדה שאציג כאן לגבי המשחק ההוא בין ברצלונה לפריז סן ז'רמן היא אובייקטיבית לחלוטין, כי בניגוד לכל מני ישראלים, שחולמים בעברית שהם ספרדים, אני שונא את ברצלונה ואת ריאל מדריד באותה מידה. והנה העמדה חברים: לא את המשחק הגדול בכל הזמנים ראיתם ברביעי האחרון, אלא את החותמת הסופית לכך שהכדורגל הפך מענף ספורט שאמור להיות שוויוני והגון, לעסק מסחרי שסופר מיליארדים ולא סופר את האמת.

כי את שני הפנדלים שנתן הגרמני לברצלונה, אני לא הייתי מעז לשרוק אפילו לטובת הפועל בדרבי, וגם ידידי לירן ליאני לא היה שורק אותם לטובת מכבי. וממש כפי שבתכניות ריאליטי למיניהן לא סופרת ההפקה את המסרונים כמו שצריך, אלא מעדיפה בשלב הבא את זה שיביא לה יותר רייטינג, כך גם היה ברביעי האחרון בברצלונה. ואם הפרשנים והשדרנים מספרים לכם אחרת, זה רק בגלל שגם הם חלק מהמפעל הזה. מפעל, לא? ככה אפילו הם קוראים לזה.

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים