שתף קטע נבחר

אחרי המדליה - שטילוב קיבל מענק של 50 אלף ש'

המתעמל בן ה-22, שחזר עם ארד מאליפות העולם בלונדון, זכה לתמריץ מהוועד האולימפי הישראלי ואמר: "מקווה בעתיד לחזור עם זהב". מאמנו של שטילוב: "צריך לרדת לקרקע ולחזור לעבודה הקשה"

מחגיגה לחגיגה. אולם הישיבות החדיש במשרדי הוועד האולימפי הישראלי, בהדר יוסף בתל אביב, נחנך לא מזמן. גם האופטימים היותר גדולים בוועד יודו כי לא ציפו שבזמן כל כך קצר, האולם החדש יספיק לארח כבר קבלות פנים לשלושה מדליסטים ישראלים באליפויות עולם.

 

 

אחרי הג'ודוקא אליס שלזינגר, שפתחה את הסבב בסוף אוגוסט, והגולש נמרוד משיח שהמשיך אותו בתחילת ספטמבר, היום (ג') הגיע תורו של אלכס שטילוב להיוך המחייך התורן שזוכה למענק מהעוועד האולימפי, על מדליית הארד עימה חזר מאליפות העולם בהתעמלות בלונדון.

 

פחות מ-14 שעות אחרי שנחת אמש בישראל, המתעמל בן ה-22 זכה לצ'ק בסך 50 אלף שקל על כניסתו לפודיום ואחרי החיוכים לכל עבר והצילומים הרבים, שטילוב שוב חזר על המנטרה הדי קבועה במעמדים הללו.

 

"המדליה הזו היא תוצאה של עבודה קשה שלי ושל מאמני בשנים האחרונות. עכשיו נמשיך לעבוד קשה כדי להביא עוד מדליות בפעמים הבאות, בתקווה שהיא תהיה מזהב", פתח אלוף ישראל את דבריו והמשיך: "אני מודע לציפיות שיש ממני וברור שזה מלחיץ, אבל בגלל זה אני עובד קשה ומתרכז כדי להביא הישגים".


שטילוב עם גילי לוסטיג. "לא חושש מכישלון" (צילום: אורן אהרוני)

 

לשאלה האם הוא לא חושש מהעובדה שעכשיו יצפו ממנו למדליה בכל תחרות גדולה ובמידה וזו לא תבוא, התקשורת בארץ תמהר להגדיר אותו ככישלון, השיב המתעמל ילד אוזבקיסטן: "אני לא חושש מכישלון. אנחנו עובדים קשה כדי שידברו על ההישגים שלי ולא על דברים אחרים".

 

יו"ר איגוד ההתעמלות: "מקנא בהורים שגידלו ילד כזה"

בהיעדרו של יו"ר הוועד האולימפי החולה, צבי ורשביאק, מי שפתח במסורת הנאומים היה מנכ"ל הוועד, אפרים זינגר, שאמר לשטילוב: "אלכס, כולנו מקווים שתתמיד בקו הזה. גם ב-2001 חגגנו שנה עם שלוש מדליות באליפויות עולם ואני מקווה שזה סימן לבאות, שגם מלונדון 2012 נחזור עם כמות מדליות כמו אז, באתונה 2004".


אפרים זינגר. "מקווה שזה סימן לבאות" (צילום: אורן אהרוני)

 

רענן ורשביאק, 'אח של' ויו"ר איגוד ההתעמלות, אמר: "ברור שההישג הענק כאן הוא של אלכס ומאמנו, אבל גם לאיגוד יש חלק קטן, כמי שהתחיל להאמין ברצינות באלכס ולהשקיע בו . אני לא מקנא בשטילוב עם כל ההשקעה והעבודה הקשה שלו כדי להגיע להישגים הללו, אבל אני כן מקנא בהורים שלו שגידלו כזה ילד מדהים".

 

סרגיי וייסבורג, מאמנו של שטילוב אשר קיבל מענק של מחצית הסכום - 25 אלף שקל, ביקש מחניכו להישאר על הקרקע, מה שלא אמור להיות קשה, מאחר וזה התחום בו הוא מתמחה במסגרת המכשירים השונים של מתעמל הקרב-רב: "מעטים הרגעים בקריירה בהם אתה למעלה, אבל כשמגיעים לזה, צריך לדעת גם לרדת ולחזור לעבודה הקשה".

 

אחרי יומיים של חגיגות, חיוכים וצילומים, שטילוב ישוב השבוע לאימונים באולם ההתעמלות בהדר יוסף לקראת האתגר הבא שלו - תחרות בקרואטיה מסבב גביע העולם.

 

השתתפו בהכנת הידיעה: מיקי שגיא ואורן אהרוני

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלכס שטילוב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים