הרב עמאר. "חייב לשלוט" (צילום: רויטרס)
מעודד לשנות את דרכיהם. הרב עמאר | צילום: רויטרס

ברקע סערת הרב לוינשטיין וההתבטאויות נגד נשים, הפרקליטות קובעת היום (חמישי) כי דברים שאמר רב אחר, הרב עמאר, בגנות הקהילה הגאה אינה מצדיקה פתיחה בחקירה פלילית. בנובמבר האחרון התבטא הרב עמאר במהלך ריאיון בעיתון "ישראל היום" נגד הקהילה הגאה וטען כי "התורה מחייבת על זה מיתה, זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בעקבות האמירה הקשה והמחאה הציבורית הנרחבת, הגיעו שורה של פניות ליועץ המשפטי לממשלה שיורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד הרב עמאר. לפרקליטות לקח יום אחד בלבד לקבוע שאמירותיו של הרב לוינשטיין אינן בתחום הפלילי, אך רק כעבור ארבעה חודשים נקבעה קביעה דומה גם בהקשרו של הרב עמאר.

"עיון בדברים מעלה כי הרב עמאר לא קרא, לא במישרין ואף לא באופן משתמע, לפעול באלימות כלפי חברי קהילת הלהט"ב", נכתב בהחלטת פרקליטות המדינה בעניין דבריו של הרב. "לשיטתו דרך הפעולה הנכונה היא לפנות לחברי קהילת הלהט"ב בדרך של הידברות ולעודדם לשנות את דרכיהם".

אני לא מצפה להעמיד אותו בכיכר העיר ולצלוב אותו ולהעביר אותו מדורי גיהינום", אמרה אירית רוזנבלום, מייסדת הארגון משפחה חדשה. "אני מצפה לרסן את התבטאויותיו, למנוע התבטאויות מסוג זה שמובילות להתבטאויות של רבנים נוספים, ויש קהל שמאזין להם".