וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחודש הראשון של ממשל טראמפ: צניחה במספר המהגרים ממקסיקו

9.3.2017 / 11:30

השר לביטחון המולדת אמר כי 18,762 איש ניסו להיכנס לארה"ב מהגבול הדרומי בפברואר - 40% פחות מאשר בינואר. לדבריו, "אלו הנתונים הנמוכים ביותר זה חמש שנים". צמצום מספר המהגרים היה חלק מרכזי בקמפיין של הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בכירי ממשל טראמפ בסבב שיחות במקסיקו, בחודש שעבר)

מספר המהגרים הבלתי-חוקיים שנכנסו לארצות הברית ממקסיקו ירד ב-40% מינואר עד פברואר – כך אמר הלילה (חמישי) השר לביטחון המולדת ג'ון קלי. הצניחה בנתונים הגיעה לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הבטיח עם השבעתו לתפקיד ב-20 בינואר לגרש רבים מ-11 מיליון המהגרים הלא-חוקיים שככל הנראה נמצאים בארצות הברית.

בהודעה שמסר קלי נאמר כי מספר חציות הגבולות הלא-חוקיות, הנמדדות במעצרים ובמניעת כניסה מאנשים שאינם עונים על הקריטריונים, ירד ל-18,762 בפברואר בהשוואה ל-31,578 בינואר. לדבריו, סוכנות הגנת הגבולות והמכסים, שאחראית על הנתונים, בדרך חווה עלייה של 10% עד 20% בנתונים בין ינואר לפברואר.

ב-25 בינואר הורה טראמפ על הקמת חומה לאורך הגבול עם מקסיקו, שאורכו 3,200 ק"מ, על הפסקת המימון הפדרלי ל"ערי מקלט" שבהן שוהים מהגרים בלתי-חוקיים ועל גיוס סוכני הגירה נוספים. "מאז שהממשל יישם את הצווים לאכיפת חוקי ההגירה, המספרים הם הנמוכים ביותר שנרשמו בחמש השנים האחרונות", אמר קלי.

לקריאה נוספת בנושא
הבת תיעדה בדמעות: אביה המקסיקני נעצר בידי רשות ההגירה. צפו
בכירי ממשל טראמפ במקסיקו: "לא יהיה גירוש המוני של מהגרים"

מהגרים ממקסיקו שגורשו מארצות הברית בסמוך לנהר טיחואנה, 22 בפברואר 2017. רויטרס
מהגרים שגורשו מארה"ב ליד נהר טיחואנה, מקסיקו, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully