אולגה בוריסוב ובנה אלון ז"ל
אולגה בוריסוב ובנה אלון ז"ל | צילום:

9 שנים לאחר שהטביעה את בנה אלון בן ה-4 למוות בחוף בת ים ונשלחה ל-8 שנים בכלא, אולגה בוריסוב שמה השבוע קץ לחייה בבית גיסתה שבכפר סבא. בעלה לשעבר ואביו של אלון, אילן יהודה, מותח ביקורת חריפה על הרשויות, שלטענתו הפקירו את בוריסוב לאחר שהשתחררה. בשיחה עם חדשות 2 Online הוא אומר: "לא הבינו אותה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בוריסוב השתחררה השנה מהכלא לאחר שריצתה עונש מאסר של 8 שנים בגין הריגת בנה. לפני 4 חודשים היא עברה להתגורר אצל אחותו של יהודה בכפר סבא ולדבריו היא סבלה ממצוקה גדולה.

"ביום שני האחרון אחותי התקשרה אליי וסיפרה לי שאולגה נמצאת הרבה זמן באמבטיה ולא יוצאת ממנה", שחזר יהודה. "היא טענה שהחדר שקט ואולגה לא עונה לה. אמרתי לה שתשבור את הדלת כדי לבדוק מה קורה שם".

"כשאחותי נכנסה לאמבטיה היא הבחינה שאולגה תלתה את עצמה והחלה לצרוח", סיפר הבעל לשעבר, שלדבריו בוריסוב לא טופלה כראוי על ידי רשויות הרווחה.

בוריסוב בדיון בבית המשפט (צילום: גלעד שלמור, חדשות 2)
בוריסוב בדיון בבית המשפט | צילום: גלעד שלמור, חדשות 2

"אולגה הייתה מאוד עצובה בתקופה האחרונה", הוא אמר. "היא הייתה מתקשרת אליי ואומרת שהיא מתגעגעת לילד. היא לא השתחררה ממה שעשתה ולקחה כדורים פסיכיאטריים. אחרי שהשתחררה מהכלא פשוט אמרו לה 'לכי תסתדרי'. היא הייתה במצוקה ולא קיבלה עזרה".

"אולגה לא עבדה, היא סבלה מבדידות וכל הזמן הייתה נתונה במחשבות על מה שקרה", הוסיף יהודה. "לאחרונה היא גם גילתה כי חלתה בסרטן השד".

לטענת יהודה, בוריסוב כלל לא הייתה צריכה לרצות עונש מאסר על הריגת בנם. "אף פעם לא הבינו אותה", ציין. "מהתחלה היא לא הייתה צריכה לשבת בכלא - אפילו לא יום אחד. לא הבינו את המצוקה שלה באמת. סיפור עצוב".

כתב האישום שתוקן, העונש המקל והבעיות הנפשיות

ב-29 באוגוסט 2008, סמוך לשעה אחת בלילה, לקחה בוריסוב את בנה הקטן בזרועותיה כשהוא ישן, ונכנסה אל תוך מעמקי הים. כשנכנסו לים התעורר הבן והתלונן שקר לו, אך האם המשיכה לצעוד אל תוך המים.

על פי כתב האישום שהוגש נגדה, לאחר שבוריסוב חשבה כי הם מצויים במעמקי הים, במקום בו לא יוכל הילד להציל עצמו מפני טביעה בשל מימדי גופו ובשל גובה הגלים, היא עזבה את ידו של המנוח, וגרמה לו לטבוע ולמות. מיד לאחר מכן היא יצאה מהים.

בשנת 2009 גזר בית המשפט על בוריסוב 8 שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון - בה תוקן כתב האישום מרצח להריגה. בבית המשפט נטען כי העונש המקל נגזר מאחר ולטובת בוריסוב עומדת העובדה שמצבה הנפשי קשה והיא הוכרה כסובלת מבעיות נפשיות רבות על ידי גורמים רבים שבדקו אותה במהלך המשפט.