3 כפיות סוכר יותר מהכמות המירבית המותרת ביום | צילום: gettyimages

טעם החיים? הניסוי שחושף כמה סוכר יש בקוקה קולה

דף יוטיוב לשוחרי מדע ביקש לבדוק כמה סוכר יש במשקה הפופולארי • החדשות הרעות - בבקבוק קטן יש יותר מכמות הסוכר המרבית המותרת ביום אחד • החדשות הטובות: יש חלופה בריאה יותר

אגדות אורבניות רבות נקשרו לקוקה קולה, אחד המשקאות הממותקים הנמכרים ביותר בעולם: סיפרו עליו שהוא גורם לנזק עצום לשיניים, לעצמות, שהוא מרפא כאבי בטן ושרובו מורכב מסוכר. עמוד חובבי המדע "הום סיינס" ביוטיוב החליט לשים סוף אחת ולתמיד לאגדות הרבות סביב המשקה שהפך למיתי לא רק בזכות השיווק האגרסיבי שלו ברחבי העולם – אלא גם בגלל הנזקים שהוא לכאורה מסב לשותים אותו. 

הסרטון, שצולם לפני כשלוש שנים והועלה מחדש על ידי המטרו הבריטי, בדק את שני סוגי הקוקה קולה הנפוצים בעולם – קוקה קולה קלאסית וקולה זירו, שאמורה להיות נטולת סוכר לחלוטין. בניסוי הפשוט יחסית בישל המדען החובב את שני סוגי הקוקה קולה על גז, עד להתאדות מוחלטת של הנוזלים. 

צילום: GettyImages

הממצאים, איך נאמר זאת, לא מעודדים: אמנם רשימת המרכיבים מכריזה בפירוש כי המשקה מכיל כמות גדולה של קרמל, שהוא למעשה סוכר מומס, אך כשרואים את החומר הצמיגי והשחור שנותר בסוף הבישול בסיר, מבינים כי האגדה האורבנית היא למעשה עובדה מדעית: קוקה קולה מורכבת ברובה מסוכר. 

צילום: GettyImages

בישול הקוקה קולה זירו לעומת זאת, מגלה כי רשימת המרכיבים לא משקרת: בישול ואידוי הנוזל התוסס אינו מותיר קרמל בתחתית הסיר, כיוון שבקוקה קולה נטולת הסוכר משתמשים בממתיקים מלאכותיים שמתאיידים עם הנוזל. בבקבוק הקוקה קולה הרגילה, המכילה 375 מ"ל, יש לא פחות מ-40 גרם סוכר, כ-13 כפיות, כשהכמות המירבית המומלצת, עפ"י ארגון הבריאות העולמי, עומד על 10 כפיות סוכר ביום. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו